Skravletråden for april

Digg uten forstyrrelser da :)
Får helt Klaus av det maset deres kombinert med at jag har en del som haster jeg bare må få gjort, så hev jeg dem på Klaus :P

Bahh. Mandager!

Jeg får ikke jobbet på mandager!

Og det er ikke sant engang. Men jeg får gjort mindre.. I dag skyldes 4 timer av det strømstans. Ikke sykt bsrn/stengt skole.

Men så var der spilletimer rett etter det da, og ikke søren om de har benyttet påska til å huske spilleleksene nei. Og hvor er fløyta? Og notene?

Minstemor her er veldig opptatt av at de må holde avstand i barnehagen. Mer enn hva jeg tror er meningen de skal gjøre innen kohorten.

Jeg har virkelig lært et nytt ord denne perioden. Kohort var ikke et ord jeg kjente til før for en uke siden, men nå bruker jeg det i hverdagstale...

Minstemor her er veldig opptatt av at de må holde avstand i barnehagen. Mer enn hva jeg tror er meningen de skal gjøre innen kohorten.

Jeg har virkelig lært et nytt ord denne perioden. Kohort var ikke et ord jeg kjente til før for en uke siden, men nå bruker jeg det i hverdagstale...
Jeg har ikke begynt å bruke det, men hadde aldri hørt det før noen her inne skrev det. Trodde først at det var en skrivefeil:hilarious:

Ungene her har hatt en flott dag, frøkna ble veldig glad for å se oss da vi hentet, men ville egentlig ikke med hjem :p

Skulle gjerne hatt Lille U i barnehagen nå vi også, men det er praktisk umulig.
I utgangspunktet skal han bare være i barnehagen på torsdager, prøver å få det til at han også kan være der på tirsdager, og slik kommer det til å være så lenge vi er pålagt hjemmekontor

Jeg bruker det fortsatt ikke noe særlig ,skjønner ikke poenget med det, det er jo barn som ikke klarer å uttale det

Men dette går jo ikke opp?

De sier at veilederen legger opp til å følge lærernormen. 15 elever pr lærer for den gjengen som begynner nå, 20 pr lærer for de eldre. Ja, men det er for lærergruppen mot elevgruppen som helhet. så ja, teorien er der nok lærere men hallo, man får ikke inn 1,3 lærer i en klasse, og man setter jo ikke sammen kohorter på tvers av klassetrinn?

Vår skole har bare en klasse pr trinn, på større skoler kan A og B klassen bli 3 kohorter, men det har seg sånn at klassen til min tredjeklassing er 19 elever.
At første klasse er bare 12 veier liksom ikke opp for det. De kan ikke sende noen av tredjeklasingene ned i førsteklasse heller. Ved behov kan 2 og 2 kohorter samarbeide, som på bhg. Men igjen, at to kohorter på bhg på to ulike avdelinger er nå en ting, og om en klasse er to kohorter, men når de altså da havner på tvers av klassetrinn? Undervisningen er liksom ikke nødvendighvis helt lik. (men for all del, det finnes sammenslåtte klasser på tvers av trinn på små skoler)

Klart, det er ikke absolutte tall så jeg antar hennes klasse blir 1 kohort, og la oss bare håpe ikke læreren blir syk, hun har egne småskolebarn hjemme. Som skal ha en voksen. Klasseforstanderen må ha dem i fag de pleier ha faglærere da. Det klarer hun nok, men hun jobber 80% så derfor har de en annen lærer på onsdager (som også har min eldste i mat og helse og generelt er faglærer i mange klasser)

Jeg har tenkt å si at hun ikke skal på sfo, men nå er det sagt at en kan se skole og sfo i ett, slik at ikke alle møter opp samtidig. Vi får vente og se hva skolen sier, mao.

Men så skal de ha 1 meter mellom pultene da, og det er det jo ikke, de sitter tre og tre sammen for at der skal være plass å gå mellom radene, så dette kan bli spennende.

Uteskole mer enn onsdager her tenker jeg.

Jeg har ikke begynt å bruke det, men hadde aldri hørt det før noen her inne skrev det. Trodde først at det var en skrivefeil:hilarious:

Jeg lærte det på en av disse evig mange pressekonferansene jeg følger, og veilederen for barnhagene

Jeg bruker det fortsatt ikke noe særlig ,skjønner ikke poenget med det, det er jo barn som ikke klarer å uttale det
ovenfor minstemor sier jeg "gruppe", men det har kommet så innprentet i meg, etter at jeg lærte meg det, at jeg altså bruker det, fordi et er mer konsist enn gruppe, som fort fikk minstemor ti å tro det var den blå og den røre og den gule og den grønne gruppen de er delt i på avdeingen (to og to går tur, men det veklser på hvilke) men det er det ikke, de er 3 kohorter, og jeg tror med stor sansynigeht at trillingene er i en, ikke fordelt over tre som er på gruppene. Kohortene har uliek oppmøtetidspunkt og jeg trodde vi kom i en sen, men kom i den i midten av tre, og skal derfor levere i garderobe og hente ute likevel. Jaja, det går det også, men vi må bare ha litt struktur på frokosten denne uka. Neste uke går det av seg selv, da skal mellomste på skolen, men så kom jeg påa t det er antydet ulike oppmøtetider der også, så vi får vente og se hva skolen sier i løpet av uken.

Det trodde jeg også :p

Siden jeg lærte det i forbindelse med pressekonferanse og veileder antok jeg det var et fremmedord jeg ikke kunne

I dag har jeg lært at de som hadde en referanse til det ra før har det fra Asterix, (stengt tatt ikke gallilerene da, men de andre ;) ) Så jeg har nok lest for lite Asterix.

Snart ferdig midag, grilling igjen. Jeg må gjøre min andel. Logger av jobb og bv.

Må si at jeg liker det fine været, jeg elsker grillmat! Burgere i dag, litt forskjelig smak.

Skulle gjerne hatt Lille U i barnehagen nå vi også, men det er praktisk umulig.
I utgangspunktet skal han bare være i barnehagen på torsdager, prøver å få det til at han også kan være der på tirsdager, og slik kommer det til å være så lenge vi er pålagt hjemmekontor
Vi er heldige sånn da, barnehagen er et kvarter å gå herfra. 10 min om en går alene som voksen.

Back
Topp