Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Du er jammen god å ha! :woot::Heartred
Ja jeg har en god følelse tiden fremover for oss!!:smiley-bounce022

Kan du ha såre slimhinner?
"Årsaker til tørre slimhinner i skjeden kan vere:
  • Nedsatt østrogenproduksjon
  • Behandling av kreft med antiøstrogen eller stråling mot eggstokkane"
"Når østrogennivået i kroppen går ned, vert slimhinnene i skjeden tynnare, tørre og mindre elastiske. Desse endringane kan gje kløe, svie og sårheit i skjeden. Det er heller ikkje uvanleg med utflod, blødingar og smerter ved seksuell aktivitet"

Og Letrozol er jo egentlig behandling mot kreft.

"Ved å ta 2,5 – 5 mg letrozol i fem dager fra syklusdag 2 eller 3 blokkeres produksjonen av østrogen samtidig som konsentrasjonen av androgen i eggstokkene øker (fig 2) (10). Det lave nivået av østrogen vil via vanlige tilbakekoblingsmekanismer til hypothalamus og hypofyse stimulere til økt produksjon og frigjøring av FSH, noe som igjen fremmer follikkelvekst. "

Jeg ville bare kjørt på med sex nå :signs003
Jeg har ingen av symptomene og heller ikke el slim enda noe jeg pleier å få hver gang. Men skal se om den gir seg iløpet av dagen og senest imorra hihi

åå takk du er søt. Vi får se. Har en veldig positiv følelse for oss begge ♥️
 
Da er jeg litt tilbake i femar-gjengen mens vi venter på ny ivf :)

Har et spørsmål til den som kunne svare! Har tidligere fått el på CD16 med enkeltdose Letrozol (til vanlig lange og uregelmessige sykluser), men denne pp´en tar jeg dobbel. Kan jeg forvente el tidligere da?
 
Da er jeg litt tilbake i femar-gjengen mens vi venter på ny ivf :)

Har et spørsmål til den som kunne svare! Har tidligere fått el på CD16 med enkeltdose Letrozol (til vanlig lange og uregelmessige sykluser), men denne pp´en tar jeg dobbel. Kan jeg forvente el tidligere da?
Jeg har hvertfall lest om en del som får el et par dager tidligere med økende dose :)
 
Positiv EL test idag etter femar, syklusdag 16. Pleide få eggløsning rundt den dagen sist vi brukte femar. Lang historie kort så prøver vi ikke aktivt, så få reelle sjanser for befruktning.

54DD1C89-3D94-4D1F-A44A-24BD58D9015A.jpeg
 
Hei dere!
Henger meg på denne tråden. Spennende å følge dere her :)
Jeg er i gang med første runde letrozol. Tok dobbel dose dag 3-7. Fikk positive eggløsningstester dag 13 og 14, er nå på dag 20. Jeg har pcos, sjelden mensen og eggløsning, så er veldig fornøyd med å i alle fall fått positive tester. Litt ømme bryster nå, men redd for det bare er vanlig progesteronøkning. Tør liksom ikke håpe for mye etter å ha prøvd siden 2016. Men har uansett skjedd noe med letrozolen :)
 
Slenger meg på også. Gått på Clomid og nå begynt på Lutinus. Noen som vet om man bør fortsette og ha sex når man har begynt på L eller har mest sannsynlig eggløsningen vært?
 
Slenger meg på også. Gått på Clomid og nå begynt på Lutinus. Noen som vet om man bør fortsette og ha sex når man har begynt på L eller har mest sannsynlig eggløsningen vært?
Man begynner først med lutinius etter eggløsning såvidt jeg har skjønt, dermed øker det hvertfall ikke sjansen for befruktning :happy: jeg prøver meg på crinone første gang nå!
 
Ikke hatt mensen på snart 82 dager.. Får jo ikke begynt med clomifen før jeg får mensen.. What to do
 
Ikke hatt mensen på snart 82 dager.. Får jo ikke begynt med clomifen før jeg får mensen.. What to do
Uf da. Få gyn til å se over om du har tykk nok slimhinne for så be om primolut eller provera for å sette igang mensen. Var i samme båt forrige måned, sykt irriterende
 
Da er jeg litt tilbake i femar-gjengen mens vi venter på ny ivf :)

Har et spørsmål til den som kunne svare! Har tidligere fått el på CD16 med enkeltdose Letrozol (til vanlig lange og uregelmessige sykluser), men denne pp´en tar jeg dobbel. Kan jeg forvente el tidligere da?
Jeg fikk en dag senere el med dobbel dose:bored:
 
Tenkte å tipse dere om denne 71 sider lange forum-tråden med rapportering om gravide femara-historier. Hvor mange runder, ekstra medisiner, hvilken dpo folk fikk positiv test og tidlige symptomer :excited001
 
Fler enn meg som blir trøtt av Letrozol? :wacky: Helt energitom og gjesper hele dagen
 
Nei du er ikke alene der :happy: ble veldig trøtt annen hver dag på de:rolleyes:

Ah.. annenhver..? Så greit da! Hehe. Hvilken styrke bruker du?

Er på siste tablettdag nå, fra CD5 til CD9 denne gangen. Gyn ba oss ha sex fra CD 12 til 20:wacky:

når begynner dere å EL-teste?
 
Ah.. annenhver..? Så greit da! Hehe. Hvilken styrke bruker du?

Er på siste tablettdag nå, fra CD5 til CD9 denne gangen. Gyn ba oss ha sex fra CD 12 til 20:wacky:

når begynner dere å EL-teste?
Hehe ja litt rart akkurat det, måtte sove litt på sofaen på dagtid annen hver dag og det gjør jeg aldri :laughing002
Jeg gikk på dobbel dose fra CD 4 t.o.m CD 9.
Fikk også mild hodepine, men hadde forventet verre bivirkninger så ble veldig positivt overrasket xsmile9

Så deilig å være på siste dag av kuren! :smiley-bounce012
Masse lykke til!:cheers
 
Kan jeg begynne på letrozol med én gang ved ev SA 5+0, eller bør jeg vente til neste mens?
 
Back
Topp