Skravletråden for april

God morgen.
Her har jeg allerede jobbet i 1,5 timer.

Er ikke i form i dag, våknet med en h**** migrene og er kvalm som fy :(
Straks begynner hjemmeskolen slik at frøkna bli ferdig med MultiSmartøving før nettmøtet kl 9.
Dette blir gøy, både mannen, frøkna, eldsten og frøkna har møte samtidig.
Kjenner jeg Lille U rett vil han da benytte anledningen til å være "kreativ" siden vi alle andre er opptatte.

God morgen. Ungene levert og jeg sitter med en kaffe før jeg skal sortere tøyet til minsten. Noen gensere som begynner å bli noe korte:p

God morgen
Gutta er i gang med dagen , jeg ligger i senga enda. Blir nok ut å sole seg i dag også , må finne en ny bok å lese på

Når skatten betaler det man har til gode så pleier det å stå oppført "skatten blabla bla" og ikke lønn liksom? fikk noe som kunne stemme med skattepenger, men kommer inn oppført som lønn?

Når skatten betaler det man har til gode så pleier det å stå oppført "skatten blabla bla" og ikke lønn liksom? fikk noe som kunne stemme med skattepenger, men kommer inn oppført som lønn?
Vanligvis ja, men banken kan ha feilkassifisert. Du ser der på avsender når detaljene er klare

En time uten strøm. Og av alle de tingene jeg skulle gjøre har jeg sålangt spist frokost.

Kjenner at jeg er trøtt. Det merkes at jeg begynte å jobbe 6.10

Fått utbetalt Feriepenger fra forrige jobb som jeg jobbet i ett par uker i fjor før jeg byttet , med andre ord ikke mye penger derfra ;)

Vi har en bitte liten gang. Opprinnelig var det entreen på huset, inntil det ble bygget på og laget inngang på andre siden. Gammel inngang mot øst, ny mot vest. I gamle dager visste man å bygge inngangen beskyttet ;)

Men den lille gangen er alrså en bakinngang nå, ut i hagen. Vinterstid holdes døren til gangen lukket, den er iskald.

Når trampolinen kommer opp, ønsker ungene å gå den veien. Når teltet kommer opp står den døren ulåst på natten når noen sover ute. Det er toalett rett innenfor.

Men i løpet av vinteren fylles den. Rett sagt, formiddagen første juledag i fjor havnet ei kasse med papp, et par store poser med gavepapir og noen store kasser inn der. Rydd plass til bursdag.

Det var allerde noen dager før havet et par kasser med andre greier der og hva som er enda lenger bak har jeg ikke kommet til enda. Annet enn det jeg vet, den store madrassen til en gammel sovesofa, som ble brukt i teltet i fjor sommer.

Etter jul begynte vi på rommet til mellomste og i den sammenheng ble det helt fullt i boss og papiravfall hos oss. Det tømmes bare hver 4. Uke både her og der så tømming i mars fikk vi med noe av det, og opp mot tømming i april er jeg nå igang med å jobbe videre gjennom dette for å få kastet det som kastes skal. Og ryddet vei gjennom den ca 1,5 kvadrat gangen så bakdøra kan brukes denne våren og sommeren også.

Fått netthandler litt jeg skal putte i glassene til skolestsrterne , nå må jeg bare få tak i syltetøyglass eller lignende å få malt de :)

En time til uten strøm kom det varsel om.

Altså. I vanlig hverdag er det greit, men hjemmekontor. Hjemmeskole.

Ikke like greit

Back
Topp