Er dette mulig? Kan det være falsk positiv?

RosaGull

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei jenter
Kan noen råde meg her
For igårs tok jeg progesteron prøve. Den var under 3. Dvs el har ikke skjedd??

idag tok jeg litt tester for hadde litt murring. Den er borte nå. Men så får jeg disse
Legger to bilder. Er disse falske?

hva bør jeg gjøre? Hvis det er ikke progestron da vil den ende i SA eller hva? Bør jeg ta en UL privat?
Håper noen med gode råd kan si noe her.

Vanlig

ACF646BE-3776-40CB-AB2D-32B4E8DBF068.jpeg

og justert lyset her

FCB9F2BB-1488-4D6D-BEB0-96D1C6F83D9C.jpeg

Vet disse er kjent for skygge. Derfor spør jeg :(

Er umulig å svare på, da disse - som du sier- er kjent for skyggestrek. Eneste du kan gjøre er å enten ta en blodprøve å måle HCG, eller teste med ett nytt merke i morgen eller over i morgen lykke til! Tenker at så tidlig vil man ikke kunne se noe særlig på UL uansett.

Hvilket merke er testen? Ser strek ja, men enkelte tester gir jo skyggestreker.. frustrerende er det.

UL vil ikke kunne gi svar så tidlig -men prøv feks makesure i kveld (fås på meny til 119kr 10 pkn)

Problemet er at om jeg har lavt progesteron så vil den ende SA dersom positivt. Ja må kanskje ta en hcg test:/ skal ta kontakt med legen få se. Er så forvirrende.
Det er Loyd og Rfsu tester.

Oooi jeg så dette nå!! Håper du får tak i legen fortest mulig og får kommer ned og målt hcg, så hvis dette er gravidtet som det absolutt ser ut som, at du kan få begynne på progesteron. Du må oppdatere!:Heartred:nailbiting:

Oooi jeg så dette nå!! Håper du får tak i legen fortest mulig og får kommer ned og målt hcg, så hvis dette er gravidtet som det absolutt ser ut som, at du kan få begynne på progesteron. Du må oppdatere!:Heartred:nailbiting:
Taaakk. Jeg skjønner ingenting. :(
Har nå bestilt time hos privat gyn gor hvis jeg tar hcg prøve er ikke sikkert at jeg får svar før på mamdag og da kan det være sent :S
Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Problemet er at om jeg har lavt progesteron så vil den ende SA dersom positivt. Ja må kanskje ta en hcg test:/ skal ta kontakt med legen få se. Er så forvirrende.
Det er Loyd og Rfsu tester.
Jeg håper alt jeg klarer for deg! ❤ kan jeg spørre om du skal ta progesteron-støtte ved evt graviditet? Har du resept klar så du eventuelt får hente ut medisin? Legen MÅ jo prioritere å få tatt en blodprøve! Noen private analyserer selv, så du kan få svar på bare rt par timer!

Ja nå må du prioriteres når dette kan være en graviditet og du trenger progesteron-støtte fortest mulig! Uff blir helt stresset på dine vegne! Når får du komme til??
Det skal ikke være vanskelig å få en resept på progesteron-støtte vil jeg tro!

Jeg håper alt jeg klarer for deg! ❤ kan jeg spørre om du skal ta progesteron-støtte ved evt graviditet? Har du resept klar så du eventuelt får hente ut medisin? Legen MÅ jo prioritere å få tatt en blodprøve! Noen private analyserer selv, så du kan få svar på bare rt par timer!
Åå vet ikke om det lar seg gjøre. Hvis ikke går jeg til furst selv. Få se hva hun sier.har time snart. Om jeg har hatt el idet hele tatt. Er så forvirra. Du er så søt. Takk. ♥️

Ja nå må du prioriteres når dette kan være en graviditet og du trenger progesteron-støtte fortest mulig! Uff blir helt stresset på dine vegne! Når får du komme til??
Det skal ikke være vanskelig å få en resept på progesteron-støtte vil jeg tro!

dere er så søte. Takk. Jeg er så stresset. Tenk om det er bare skygger. Aner ikke. Har time nå snart.
Hva er progestronstøtte? Har aldri fått den. Kan dere fortelle meg så skal jeg be gyn om hun er enig i det. Hva er det? Når skal den tas og hvor ofte?

dere er så søte. Takk. Jeg er så stresset. Tenk om det er bare skygger. Aner ikke. Har time nå snart.
Hva er progestronstøtte? Har aldri fått den. Kan dere fortelle meg så skal jeg be gyn om hun er enig i det. Hva er det? Når skal den tas og hvor ofte?
Jeg kan ikke mye om dette, men hvis kroppen din produserer for lite progrestron, så kan man få støtte. F.eks ved IVF skal jeg bruke det.
Tror det vanlig med vaginal stikkpiller f.eks 3x dagen. Men dette kan gynekologen og vet nok hva som er riktig å gjøre nå. MASSE MASSE lykke til!!!:Heartbigred

Jeg kan ikke mye om dette, men hvis kroppen din produserer for lite progrestron, så kan man få støtte. F.eks ved IVF skal jeg bruke det.
Tror det vanlig med vaginal stikkpiller f.eks 3x dagen. Men dette kan gynekologen og vet nok hva som er riktig å gjøre nå. MASSE MASSE lykke til!!!:Heartbigred
Åh tusen takk. Gruer meg. Om det viser seg at testene er falske så klikker jeg for da er det bare lureri :( har en dårlig magefølelse uansett. Jeg har hatt SA i uke 5-6 før og kan hende det er pga lite progestron. Den gangen brukte jeg ovitrelle. Men så har jeg blitt gravid spontant men mistet MA i uke 13 og da tenker jeg det var ikke pga progesteron. Vet ikke sorry surrer litt nå.

hvordan går det med deg? ❤️

Åh tusen takk. Gruer meg. Om det viser seg at testene er falske så klikker jeg for da er det bare lureri :( har en dårlig magefølelse uansett. Jeg har hatt SA i uke 5-6 før og kan hende det er pga lite progestron. Den gangen brukte jeg ovitrelle. Men så har jeg blitt gravid spontant men mistet MA i uke 13 og da tenker jeg det var ikke pga progesteron. Vet ikke sorry surrer litt nå.

hvordan går det med deg? ❤️
Uff får så vondt av deg! :( når er timen din? Håper du kan få hjelp og svar fort! Det et ikke kjekt å bli så forvirret nå. Også tillegg har du gått igjennom både SA og MA før. Uff vet ikke hva jeg skal si... blir stresset her selv. Vil bare du skal få komme til og få hjelp nå. Håper at det er gravidtet og at du bare trenger litt støtte!

Off! Håper det går bedre en du frykter :Heartred:Heartred Tenker på deg!!
Uff får så vondt av deg! :( når er timen din? Håper du kan få hjelp og svar fort! Det et ikke kjekt å bli så forvirret nå. Også tillegg har du gått igjennom både SA og MA før. Uff vet ikke hva jeg skal si... blir stresset her selv. Vil bare du skal få komme til og få hjelp nå. Håper at det er gravidtet og at du bare trenger litt støtte!

herregud dere er så herlige. Takk for støtten. Det gjør meg mindre stresset. jeg har time nå. Sitter og venteeeeer!
det surrer fælt i hode
Er jeg gravid eller ikke
Mangler jeg progesteron eller hva
Bør jeg få progesteron støtte eller nei. Ulemper med den. SA skjer av en grunn sier de! Har ikke peiling men ser mange tar det. og oppi alt var det riktig av meg å komme på ul under corona :(
Huff nei.

skal oppdatere dere meg ei gang ❣️❣️

herregud dere er så herlige. Takk for støtten. Det gjør meg mindre stresset. jeg har time nå. Sitter og venteeeeer!
det surrer fælt i hode
Er jeg gravid eller ikke
Mangler jeg progesteron eller hva
Bør jeg få progesteron støtte eller nei. Ulemper med den. SA skjer av en grunn sier de! Har ikke peiling men ser mange tar det. og oppi alt var det riktig av meg å komme på ul under corona :(
Huff nei.

skal oppdatere dere meg ei gang ❣️❣️
Håper du får svarene du trenger, og at svarene er positivt!
Jeg tror det var riktig av deg å dra på ul uansett om korona er her. Når tankene surrer så mye er det alltid godt å snakke med fagfolk om det :Heartred
Håper håååper på positiv oppdatering fra deg!

Jeg sitter i et møte så sniker meg kjapt til å svare. Jeg har vært gravid 5 ganger og mista 4 ganger (vellykka mellom 3. og 4. MA), og har hatt lave hcg-verdier hver gang. Da jeg ble gravid for 4. gang (da det lykkes), brukte jeg ovitrelle fra positiv test til uke 8 (mister alltid i uke 6/7). Har ei venninne med samme historikk, men ho fikk progesteronstøtte. Litt usikker på hvilke vurderinger som ligger bak det ulike valget av hormon. Men poenget med begge er vel bedre feste og bidra til bedre tidlig utvikling.
Jeg tok i tillegg blodfortynnende. Det samme gjorde venninna mi. Lykke til hos legen!! ❤❤❤

Back
Topp