Myrababy - søsken på vei!❤️

På tide med en oppdatering! Glemmer jo denne dagboken:bag:

PP5 endte i TR, tror at vi traff ganske dårlig i forhold til EL også.

PP6 er godt i gang, og vi har gjort «vårt», så ventingen er i gang. Er på 6 DPO nå, kjenner ingenting som tilsier at noe spirer i meg. Men vi traff nok på EL denne gangen, ifølge alle målemerker:) Begynte også aksjeinnleggingen noen dager tidligere, fra CD9.

Eneste «symptomet» jeg har som ikke er nevnt som PMS symptomer i tidligere post, er én øm pupp:) Men husker at jeg har hatt det tidligere, så antar det ikke er g-symptom. Murrer i livmorområdet som vanlig;)

Skal på parringstur med hunden fra ca 8-11 DPO, så håper jeg skal klare å vente med å teste til jeg kommer tilbake!

Snakket forresten med fastlegen på videokonsultasjon for noen uker siden, hun synes vi skal prøve i 6 mndr sammenhengene nå, og dersom vi ikke har blitt gravide innen september kan vi søke hjelp. Hun sier vanligvis ett år prøving, men siden jeg har vært uten prevensjon siden sommeren 2018 mener hun 6 mndr er greit. Betryggende, men håper vi klarer det selv:)
 
På tide med en oppdatering! Glemmer jo denne dagboken:bag:

PP5 endte i TR, tror at vi traff ganske dårlig i forhold til EL også.

PP6 er godt i gang, og vi har gjort «vårt», så ventingen er i gang. Er på 6 DPO nå, kjenner ingenting som tilsier at noe spirer i meg. Men vi traff nok på EL denne gangen, ifølge alle målemerker:) Begynte også aksjeinnleggingen noen dager tidligere, fra CD9.

Eneste «symptomet» jeg har som ikke er nevnt som PMS symptomer i tidligere post, er én øm pupp:) Men husker at jeg har hatt det tidligere, så antar det ikke er g-symptom. Murrer i livmorområdet som vanlig;)

Skal på parringstur med hunden fra ca 8-11 DPO, så håper jeg skal klare å vente med å teste til jeg kommer tilbake!

Snakket forresten med fastlegen på videokonsultasjon for noen uker siden, hun synes vi skal prøve i 6 mndr sammenhengene nå, og dersom vi ikke har blitt gravide innen september kan vi søke hjelp. Hun sier vanligvis ett år prøving, men siden jeg har vært uten prevensjon siden sommeren 2018 mener hun 6 mndr er greit. Betryggende, men håper vi klarer det selv:)

Håper dere ikke får bruk for den henvisningen, men så bra at legen tar dere på alvor. :)
 
PP6 endte også i TR på 12 DPO rakk aldri teste heller, hehe...

Kanskje jeg skal prøve litt mer med grapefrukt og hostesaft denne mnd. Har ikke så mye EL-slim til vanlig tror jeg.. Men den hostesaften smaker så grusomt, har nok fæle assosiasjoner med den også.
Kan prøve babyklister igjen denne PP også tenker jeg:)
 
PP6 endte også i TR på 12 DPO rakk aldri teste heller, hehe...

Kanskje jeg skal prøve litt mer med grapefrukt og hostesaft denne mnd. Har ikke så mye EL-slim til vanlig tror jeg.. Men den hostesaften smaker så grusomt, har nok fæle assosiasjoner med den også.
Kan prøve babyklister igjen denne PP også tenker jeg:)
Klarer ikke hostesaften! Minner meg om lakris og jeg liker ikke lakris. Tenkte jeg skulle ta en sjokoladebit etter jeg har tatt det for å dempe den ekle smaken :hilarious:
 
Klarer ikke hostesaften! Minner meg om lakris og jeg liker ikke lakris. Tenkte jeg skulle ta en sjokoladebit etter jeg har tatt det for å dempe den ekle smaken :hilarious:
Kan Bisolvon funke som erstatning for Solvipect? Bisolvon er jo slimløsende og smaker kirsebær. Minner om godteri :D
 

Vedlegg

  • IMG_20200416_210430929.jpg
    IMG_20200416_210430929.jpg
    19,5 KB · Visninger: 65
Kan Bisolvon funke som erstatning for Solvipect? Bisolvon er jo slimløsende og smaker kirsebær. Minner om godteri :D
Litt usikker, mener å ha lest noe om at solvipect har noe som funker godt der nede. Men ville prøvd å Google litt for å se :)
 
PP6 endte også i TR på 12 DPO rakk aldri teste heller, hehe...

Kanskje jeg skal prøve litt mer med grapefrukt og hostesaft denne mnd. Har ikke så mye EL-slim til vanlig tror jeg.. Men den hostesaften smaker så grusomt, har nok fæle assosiasjoner med den også.
Kan prøve babyklister igjen denne PP også tenker jeg:)

Jeg klarer kun å ta den dersom jeg legger skjeen helt bak på tungen og liksom heller innholdet ned i halsen samtidig som jeg svelger. Blir ikke kvitt all smaken, men sånn halvveis pluss at smaken ikke sitter i lenge slik den gjør ellers.

Men om det fremdeles blir for ille er det ikke noe vits å pine seg gjennom det. Evt kun ta akkurat når man har positiv test, tror den skal funke rimelig raskt sånn egentlig.
 
Klarer ikke hostesaften! Minner meg om lakris og jeg liker ikke lakris. Tenkte jeg skulle ta en sjokoladebit etter jeg har tatt det for å dempe den ekle smaken :hilarious:

Jeg liker faktisk lakris, men ikke «på den måten» tydeligvis, haha...
 
Jeg klarer kun å ta den dersom jeg legger skjeen helt bak på tungen og liksom heller innholdet ned i halsen samtidig som jeg svelger. Blir ikke kvitt all smaken, men sånn halvveis pluss at smaken ikke sitter i lenge slik den gjør ellers.

Men om det fremdeles blir for ille er det ikke noe vits å pine seg gjennom det. Evt kun ta akkurat når man har positiv test, tror den skal funke rimelig raskt sånn egentlig.

Ah, takk for tips! Jeg har jo brukt den «koppen» som følger med til å ta hostesaften. Skal prøve med skje, og kanskje ta det kun når der gjelder ja:)
 
Ah, takk for tips! Jeg har jo brukt den «koppen» som følger med til å ta hostesaften. Skal prøve med skje, og kanskje ta det kun når der gjelder ja:)

Håper du syns det hjelper litt i hvertfall!

Jeg elsker lakris, men takler dårlig smaken på hostesaften jeg også. Grøss...
 
I dag kom søsteren min innom med et lass babyutstyr! Hun hadde ryddet et kott hjemme, og mente jeg hadde bedre plass til å lagre babyutstyret.. dessuten mente hun at det sikkert er her det blir barn neste gang;) Jeg håper hun har rett! Og det var en veldig koselig jobb å sortere babytøyet.. var ikke så mye babytøy egentlig, men en del utstyr:

Voksi bilstolpose i dun
En annen bilstolpose
Stokke Bæresele
Gåstol
Badebalje med stativ
Vippestol
Hoppestol for å feste fra taket.. neppe noe som er anbefalt??
Babygym
Sprinkelsengmadrasser(disse blir nok til hundene!)
Masse gulpekluter
Flere utedresser fra 0-2 år
En del strikkaplagg

Er nok ganske høy verdi på dette, så er glad jeg fikk det! Sambo mente kanskje ikke det var helt nødvendig å få alt dette nå da men.. håper ikke vi jinxer babyprosjektet nå da!
 
I dag kom søsteren min innom med et lass babyutstyr! Hun hadde ryddet et kott hjemme, og mente jeg hadde bedre plass til å lagre babyutstyret.. dessuten mente hun at det sikkert er her det blir barn neste gang;) Jeg håper hun har rett! Og det var en veldig koselig jobb å sortere babytøyet.. var ikke så mye babytøy egentlig, men en del utstyr:

Voksi bilstolpose i dun
En annen bilstolpose
Stokke Bæresele
Gåstol
Badebalje med stativ
Vippestol
Hoppestol for å feste fra taket.. neppe noe som er anbefalt??
Babygym
Sprinkelsengmadrasser(disse blir nok til hundene!)
Masse gulpekluter
Flere utedresser fra 0-2 år
En del strikkaplagg

Er nok ganske høy verdi på dette, så er glad jeg fikk det! Sambo mente kanskje ikke det var helt nødvendig å få alt dette nå da men.. håper ikke vi jinxer babyprosjektet nå da!
Arvegull ❤️ Kommer godt med, dyrt med babyutstyr!
 
Søsteren sov over i helga, og kom inn på rommet mitt om morgenen. Jeg hadde tydeligvis glemt en eggløsningstest på nattbordet! Hun spurte rett ut om det var EL-test, haha... så hun er iallfall ikke i tvil om at det prøves på baby her i gården;) Men det har hun vel mistenkt uansett.

Jeg er 3 DPO på PP7 nå, traff kanskje ikke ideelt på EL siden den var 5 dager forsinket og sambo jobber på anlegg for tiden. Borte mandag-torsdag.. men det er mulig det traff, jeg får bare vente i spenning ei ukes tid til før testing:)

Ellers er det også spennende å se om hunden ble drektig av parringsturen vi var på. Hennes «symptomer» er: Veldig trøtt, litt rosa patter, veldig kosen. Men hun har veldig god matlyst, den bruker egentlig være litt dårligere når hun er drektig... skal ta ultralyd av henne mandag om ei uke, krysser fingrene!
Datteren hennes fra første kullet har også fått løpetid nå, og jeg skal pare henne også. Føles kanskje litt galskap å risikere to kull med 4 ukers mellomrom, men dersom jeg blir gravid og får barn neste år, vil jeg neppe prioritere valpekull da!:)

Ellers prøver jeg å bytte ut en del av kaffen jeg har lust på daglig med en koffeinfri variant, eller en kopp te. Skal prøve å kutte sukker!

Ingen g-symptomer av noe slag så langt:)
 
7 DPO, og jeg har veldig vondt i puppene! Mer enn i tidligere dpo’er.. kan erindre å ha hatt tilnærmet like vonde pupper et par ganger da, uten å ha vært gravid. Så det kan være mye pms-hormoner som er årsaken selvsagt.. men greit å skrive ned symptomet, uansett hva det er symptom på:p
 
Til tross for tidenes vondeste pupper denne PP, og litt utypisk utflod(for at jeg selv skal huske det: tynn og ganske blank men uelastisk, ikke den gullaktige det bruker å være i DPO), falt tempen fra i går og TR kom i kveld!
Da er PP8 i gang. Om appene har rett i når jeg har EL, vil det bli litt dårlig treff i forhold til når samboer er bortreist! Han jobber jo typisk nok på anlegg frem til sommeren, borte fra mandags morgen til torsdag ettermiddag hver uke. Ser ut til at EL blir tirsdag eller onsdag! Typisk:/ Menmen, vi prøver likevel selvsagt!

Jeg har kjøpt SwimCount jeg tenker sambo skal få testet kvaliteten på, håper den er god. Om ikke har vi vel iallfall en unnskyldning til å kontakte lege før september(som avtalt), og kanskje få hjelp tidligere. Men håper selvsagt testen ser bra ut og det ikke er noe feil med spermen hans!

Har aldri fått noen positiv g-test, så begynner jo å bli redd det er noe galt.. men håper det bare er tilfeldig:)
 
PP8 gikk ikke bra, TR kom i går! Forventet ikke annet heller, siden samboer som fryktet var vekk de viktigste dagene.. Menmen.
Håper PP9 er vår PP, og at det klaffer mer med at han er hjemme rundt EL! Ser ikke særlig lyst ut ifølge FF kalenderen da men:bag:
 
PP 9 er over.
Og jeg har en håndfull POSITIVE graviditetstester!!!

Endelig!:smiley-angelic003

Hadde ikke spesielt mye tro denne PP heller, siden EL også denne gangen kom rett etter at han reiste bort på jobb igjen. Vi fikk lagt inn aksjer søndagen, så fikk jeg positiv EL-test mandag morgen. Mistenker at EL er ganske raskt etter LH-toppen, kanskje vi har vært for trege med å legge inn aksjer før?

Hadde såpass lite trua og samtidig veldig travelt med organisering av et hundearrangement og gjester i hus, så tenkte lite på at der var muligheter denne mnd. Men fra ca. 8-9 DPO kjente jeg en ny type smerte i ryggen og bekkenet (jeg er jo nærmest «kronisk smertepasient» fra før), samt at jeg var veldig trøtt og sliten. Tenkte det var på grunn av styret og stresset uka før.

Var hos fysioen for å trene de sedvanlige øvelsene 9 DPO samt noen øvelser på benk sammen med terapeuten.. det var så vondt i bekkenet! Tenkte det bare var en normalvariasjon av grunnlidelsen min:p

Kjørte en lengre biltur på miniferie med samboeren helgen som var, 11-13 DPO og sleit skikkelig med å sitte i bilen så lenge! Jeg tester ikke før vi dro, siden jeg var sikker på at det gikk dritt denne gangen også, og at jeg hadde lyst til å ta et par øl den helgen, siden det var vennetur med flere... burde kanskje heller testet og vært avholds i helgen, men «merkelig nok» hadde jeg lite lyst på alkohol og drakk minimalt, pluss at jeg la meg veldig tidlig!

Lørdag kveld, 12 DPO, kom det blod på papiret før leggetid. Jeg har fått mensen 12 DPO tidligere, så jeg var jo overbevist om at det var dét! Satte inn menskopp og forkynte for Samboern at det gikk som jeg trodde, dårlig.
Men det var ikke noe blod i menskoppen morgenen etter.. og ikke til kvelden heller! Jeg sa ingenting til sambo om det, men googlet «festeblødning». Til min overraskelse var det ikke uvanlig med festeblødning så sent som 12 DPO! Trodde det var mer vanlig rundt 5-7 DPO jeg!

Den natten sov jeg knapt, bare masse tankespinn. Lurte på å stå opp samtidig med sambo for å teste mens han enda var hjemme, men når morgenen kom sov jeg som en stein og våknet ikke før jeg hørte bilen dure ut av gården.

Testet da jeg sto opp. Brukte en billig One Step fra eBay først. Og jammen var det ikke en svak strek der?! Fant frem en bortgjemt Make Sure tidligtest, der kom streken tydelig frem før ett minutt var gått! Jeg ble helt overveldet!
Fant noen pakker med digitale tester, både med og uten ukesindikator. De uten var feilkjøp en gang i tiden, så jeg følte det tryggest å teste «om det slår ut på digital» med den, noe det gjorde, før jeg kjørte på med ukesindikator. «Gravid 2-3» uker fikk jeg der, når det kun var ganske nøyaktig 14 dager siden EL! Det håper jeg er tegn på sunt HCG-nivå:joyful:

Har da altså ikke fortalt det til samboeren enda. Han tror jo det gikk skeis denne PP! Og jeg vil fortelle han det face to face.. så nå har jeg planlagt å kjøpe inn babyjoggesko, pappakopp og kanskje en pappabok i morgen etter fysiotimen min. Dette skal jeg gi han på torsdag når han kommer hjem fra jobb:smug: Håper og tror han blir veldig overrasket og glad:Heartpink

Har «etter ordre» bestilt legetime nå som jeg har positiv test, fått time neste torsdag morgen. Da er jeg 5+2 :) Får se om jeg får bli henvist til TUL, ellers fikser jeg nok dette privat. Får høre litt hva sambo tenker:happy:

Er 4+0 (eller 4+1 nå etter midnatt!) nå, og har veldig ømme bryst, mye strekningsfølelser og murringer i livmorområdet, oppblåst på kveldstid, fort rar smak i munnen, tror jeg har forbedret luktesans.. ikke så keen på kaffe, selv om jeg tok en kopp i morrest. Vondt foran i symfysen. Har kanskje vært ørlite uggen, men ikke direkte kvalm, så håper det bare kan holde seg unna:bag:

åh, jeg må bare juble enda litt til for at jeg faktisk er GRAVID!!!:nailbiting::joyful::woot::Heartpink:Heartblue:wav:love7
 
Testene, tatt av samme urinprøve 14 DPO. Øverst til nederst:
- One Step fra eBay, Early
- Make Sure strip, tidligtest
- Clearblue digital
- Clearblue digital med ukesindikator
 

Vedlegg

  • 3D4F8896-8EF2-486B-9019-5ECA226F8829.jpeg
    3D4F8896-8EF2-486B-9019-5ECA226F8829.jpeg
    26,1 KB · Visninger: 130
Har fulgt deg her og dagboken din i skjult da jeg hadde tilgang der. Jeg har jo skjønt at veien har hatt sine humper.

Fantastisk med positive tester! Endelig! Gratulerer! :talk017
 
Har fulgt deg her og dagboken din i skjult da jeg hadde tilgang der. Jeg har jo skjønt at veien har hatt sine humper.

Fantastisk med positive tester! Endelig! Gratulerer! :talk017

Jepp, og det bedret seg ikke så mye, men vi fikk det jo tydeligvis til på vårt vis:hilarious:

Tusen takk :Heartpink
 
Back
Topp