Dagbok - alle gode ting er 3?

Lanterne

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Aprillykke 2017
❤️Mailykke 2022❤️
Blir det en tredjemann?

Jeg fyller snart 35 år (edit: 36 år) og har to fine barn født i 2015 og 2017. Har hatt lyst på en liten til veldig lenge og har sett mulige termindatoer forsvunnet måned etter måned. Mannen er i utgangspunktet fornøyd med de to vi har, så det er jeg som er pågangsdriver for prøvingen.

I februar 2020 fjernet jeg spiralen, så nå får vi se hva som skjer :)

*OPPDATERT*

Ble gravid på pp5, mistet i uke 8 (i august)
Pp6/pp1 etter SA: ikke gravid
Pp7: Ikke gravid
PP8: ikke gravid
PP9: Jakten på el er i gang! Denne runden bruker vi Prefert og håpe det er dét som skal til :) GRAVID♥️ (PP4 etter SA)

MA 7+6 (i desember)
PP10: Krysser fingrene!
PP11: Tikket inn 30 dager etter MA.
 
Last edited by a moderator:
7 dpo og dagene går sakte. Rakk ikke EL denne runden, så nå venter jeg bare på TR, slik at en ny pp kan starte. Mulig termin neste pp blir 23.januar, og det hadde passet meg utmerket:D
 
7 dpo og dagene går sakte. Rakk ikke EL denne runden, så nå venter jeg bare på TR, slik at en ny pp kan starte. Mulig termin neste pp blir 23.januar, og det hadde passet meg utmerket:D
Haha, godt det ikke bare er meg som sjekker fremtidig termingruppe :rolleyes: Min blir ca 22.januar :angelic:
 
Haha, godt det ikke bare er meg som sjekker fremtidig termingruppe :rolleyes: Min blir ca 22.januar :angelic:
Haha, klart man må det! Har sjekket mulige terminer i sikkert et halvt år nå. Første "mulige" termin var i månedsskiftet juli/august, men da gikk jeg (dessverre) fortsatt på prevensjon.
 
1000 poeng til meg! Har jogget 5 km uten å dø:joyful:

Har satt meg som mål å løpe samme rute minst to ganger i uken, så kanskje jeg klarer å forbedre kondisen i disse prøvetidene? Aner jo ikke hvor lang tid det tar før det klaffer, så like greit å få opp formen nå:D
 
9 dpo. Nærmer meg TR og symptomer så langt er ømme pupper. Hadde noe murringer på kvelden 7dpo, men ingenting siden.
Synes det er greit å skrive ned symptomer denne runden hvor jeg er 100% sikker på at det ikke har klaffet, sånn at jeg ikke får falske forhåpninger de neste rundene. Denne gangen gleder jeg meg faktisk til TR, sånn at prøvingen virkelig kan starte:p
 
11 dpo og ingen tegn til TR. Klarer kroppen min å få til en lutealfase på 12 dager, er jeg mer enn fornøyd nok :)
 
12 dpo og jeg kjenner noe er i emning. Kjenner noe svakt i korsryggen og magen. Det er ikke direkte ubehagelig, men NOE er det. Tipper tr kommer enten seinere i dag eller i morgen. Dette må være første gang jeg har gledet meg til tr :D
 
At det ikke blir desemberbaby på meg, gjør ingenting. Veien videre blir verre. Jeg føler allerede at tiden renner ut for meg, jeg blir eldre og avstanden til søsken blir større og større. Hva om jeg ikke blir gravid neste pp? Eller runden etter det? Jeg føler egentlig jeg har vært prøver de siste 6 mnd, selv om et håp om å bli gravid på spiral ikke kan sammenlignes med å faktisk være i gang med prøvingen.

Etter at kroppen forstod hvordan dette med graviditet skulle gjøres etter førstemann, har jeg ikke hatt store problemer med å bli gravid. Frykten for at dette skal ta lang tid, kjennes likevel godt. Balansen mellom å håpe for mye og å være realistisk er ikke så enkel, altså.
 
At det ikke blir desemberbaby på meg, gjør ingenting. Veien videre blir verre. Jeg føler allerede at tiden renner ut for meg, jeg blir eldre og avstanden til søsken blir større og større. Hva om jeg ikke blir gravid neste pp? Eller runden etter det? Jeg føler egentlig jeg har vært prøver de siste 6 mnd, selv om et håp om å bli gravid på spiral ikke kan sammenlignes med å faktisk være i gang med prøvingen.

Etter at kroppen forstod hvordan dette med graviditet skulle gjøres etter førstemann, har jeg ikke hatt store problemer med å bli gravid. Frykten for at dette skal ta lang tid, kjennes likevel godt. Balansen mellom å håpe for mye og å være realistisk er ikke så enkel, altså.
Kan forsåvidt kjenne meg igjen! Jeg var klar for andremann i sommer, men pga bryllup bestemte vi oss for å vente. Så kommer koronafaenskapet og føler ventinga har vært forgjeves. Nå er det et 3 mnd vindu, og klarer vi det ikke innen da så må vi vente enda et år... da snakker vi 4,5-5 år mellom første- og andremann.
 
Kan forsåvidt kjenne meg igjen! Jeg var klar for andremann i sommer, men pga bryllup bestemte vi oss for å vente. Så kommer koronafaenskapet og føler ventinga har vært forgjeves. Nå er det et 3 mnd vindu, og klarer vi det ikke innen da så må vi vente enda et år... da snakker vi 4,5-5 år mellom første- og andremann.
Kun 3 måneder å prøve på, må jo være superstressende:Heartred Jeg tar meg selv i å hele tiden tenke at "jeg kunne vært gravid" og "jeg kunne hatt termin i høst". Hvis det klaffer med januartermin, blir det 3 år og 9 mnd mellom nåværende lillesøster og den nye babyen. Forstår godt stresset med at avstanden mellom dem blir større og større for hver pp.

Er det pga bryllup dere vil vente et år?
 
At det ikke blir desemberbaby på meg, gjør ingenting. Veien videre blir verre. Jeg føler allerede at tiden renner ut for meg, jeg blir eldre og avstanden til søsken blir større og større. Hva om jeg ikke blir gravid neste pp? Eller runden etter det? Jeg føler egentlig jeg har vært prøver de siste 6 mnd, selv om et håp om å bli gravid på spiral ikke kan sammenlignes med å faktisk være i gang med prøvingen.

Etter at kroppen forstod hvordan dette med graviditet skulle gjøres etter førstemann, har jeg ikke hatt store problemer med å bli gravid. Frykten for at dette skal ta lang tid, kjennes likevel godt. Balansen mellom å håpe for mye og å være realistisk er ikke så enkel, altså.

Dette kjenner jeg meg veldig igjen i :Heartred Både det med aldersforskjell (her vil det være minimum 7,5 år mellom vår yngste og babyen dersom jeg blir gravid nå) + alder (jeg er 35). For meg er det heller ikke det at jeg MÅ bli gravid nå og jeg kan ha tålmodighet, men hva om jeg ikke blir gravid neste PP og det blir vanskeligere for hver PP? Jeg ble gravid på første PP med begge mine, så derfor er det litt ekstra kjipt at det tar tid nå (hvis jeg i det hele tatt blir gravid og ikke mister). Er så mye reddere for ting denne gangen enn de andre gangene. Så vil bare sende deg en klem og si at jeg forstår så utrolig godt hvordan du tenker :Heartred
 
Dette kjenner jeg meg veldig igjen i :Heartred Både det med aldersforskjell (her vil det være minimum 7,5 år mellom vår yngste og babyen dersom jeg blir gravid nå) + alder (jeg er 35). For meg er det heller ikke det at jeg MÅ bli gravid nå og jeg kan ha tålmodighet, men hva om jeg ikke blir gravid neste PP og det blir vanskeligere for hver PP? Jeg ble gravid på første PP med begge mine, så derfor er det litt ekstra kjipt at det tar tid nå (hvis jeg i det hele tatt blir gravid og ikke mister). Er så mye reddere for ting denne gangen enn de andre gangene. Så vil bare sende deg en klem og si at jeg forstår så utrolig godt hvordan du tenker :Heartred
Tusen takk, og stor klem tilbake:Heartred Vi brukte 11 pp på nr 1, men deretter gikk det kjapt. Nå føler jeg det er så mye mer usikkerhet rundt nr 3. Jeg har allerede to friske barn. Hva om nr 3 ikke er frisk? Hva om jeg ikke blir gravid? Hvor lenge skal vi prøve?

Skal prøve å være optimistisk, for mange negative tanker er heller ikke bra. Vi har tross alt klart å bli gravid før, så oddsene er på vår side :)
 
Kun 3 måneder å prøve på, må jo være superstressende:Heartred Jeg tar meg selv i å hele tiden tenke at "jeg kunne vært gravid" og "jeg kunne hatt termin i høst". Hvis det klaffer med januartermin, blir det 3 år og 9 mnd mellom nåværende lillesøster og den nye babyen. Forstår godt stresset med at avstanden mellom dem blir større og større for hver pp.

Er det pga bryllup dere vil vente et år?
Jepp, blir litt stressa. Og hvis jeg skal rekke å komme i form og kunne gjennomføre et utdrikningslag så bør jeg egentlig bli gravid i januar...

En positiv ting oppi dette er at vi slipper å få baby i disse tider. Tror det er tøft å skulle føde nå og barseltid. Og forhåpentligvis roet seg til den gangen det er vår tur.

Jeg syns det høres passende ut, har tenkt flere ganger når den verste toårstrassen har stått på; er så glad jeg ikke har en baby oppi alt dette! Blir vel 3 år og 5 mnd mellom mine hvis det klaffer i januar.

Jeg har sagt jeg ikke ønsker å være gravid når jeg skal gifte meg, jeg vil kose meg og ha det gøy som alle andre. Men spørs da, kan det endrer seg med tiden!
 
Tusen takk, og stor klem tilbake:Heartred Vi brukte 11 pp på nr 1, men deretter gikk det kjapt. Nå føler jeg det er så mye mer usikkerhet rundt nr 3. Jeg har allerede to friske barn. Hva om nr 3 ikke er frisk? Hva om jeg ikke blir gravid? Hvor lenge skal vi prøve?

Skal prøve å være optimistisk, for mange negative tanker er heller ikke bra. Vi har tross alt klart å bli gravid før, så oddsene er på vår side :)

Det er sånne bekymringer jeg også har.. Mye mer nå enn de andre gangene. Dere har jo fått to barn sammen tidligere, så det kommer mest sannsynlig til å gå kjempebra, selv om det muligens tar litt tid pga alder. Jeg og mannen har jo ingen barn sammen, så jeg er redd for at vi ikke kan få barn sammen rett og slett. Noen par er jo sånn, at de ikke kan få sammen, men med andre. Men nytter jo ikke å tenke altfor mye negativt heller :) Vi må bare tro og håpe at det kommer til å gå bra for oss begge. Det er mange som får barn i vår alder og ikke minst friske barn, så det er vel ingenting som tilsier at det ikke skal gjelde for oss også :)
 
13 dpo og nå venter jeg bare på TR. Har satt i menskoppen i tilfelle det skjer noe mens jeg er ute og lufter barna. Kjipt med akutt TR på lekeplassen, liksom. Prøvde å kjenne på tappen for å se om det var noe antydninger til blod, men ingenting der. Kan ikke si noe om den var høy eller lav, åpen eller lukket, for sånt skjønner jeg meg ikke på. Den var der jaffal :D
 
Back
Topp