Tiols reise - lukket kapittel ❤️

7+4

Milepæler den neste tiden:
- bestille tidlig ultralyd
- bestille time hos jordmor for samtale
- tidlig ultralyd
- nå uke 9
- nå uke 12
- ultralyd i uke 12

Det gledes at det nærmer seg de større milepælene. Uke 8 er for meg en nervøs tid, siden det var da vi mistet sist. Nå får vi ikke vite om en evt. MA før i uke 12. Kommer nok til å teste doppleren når jeg nærmer meg uke 10...

God helg alle fine ❤️
 
Last edited:
7+6
De siste dagene har gått så innmari tregt. Jeg spyr 2-3 ganger i løpet av dagen, er konstant kvalm og får nesten ikke i meg mat. Kroppen tappes sakte men sikkert for energi, begynner å kjenne meg sliten. Nattesøvnen er ikke tilstedeværende heller, våkner 1 gang i timen for å tisse :rolleyes: hvordan kan et 1,5 cm lite frø lage så mye trøbbel for en stakkars jente? :inpain:
Det må jo høres ut som jeg er super deprimert, men jeg er ikke det. Bare veldig, veldig lei av tilværelsen. Misforstå meg rett, det er jo absolutt verdt det. :blackeye:

Jeg har aldri tidligere i svangerskap vært SÅ dårlig. Så jeg blir nesten litt snurt hvis det nå viser seg at det ikke er ei jente der inne :rolleyes::dummy1:

Litt merkelige tanker fra ei veldig gravid Tiol her i dag :angelic: Jeg skal ned på apoteket for å kjøpe seabands i dag.. Jeg må teste alt!
 
7+6
De siste dagene har gått så innmari tregt. Jeg spyr 2-3 ganger i løpet av dagen, er konstant kvalm og får nesten ikke i meg mat. Kroppen tappes sakte men sikkert for energi, begynner å kjenne meg sliten. Nattesøvnen er ikke tilstedeværende heller, våkner 1 gang i timen for å tisse :rolleyes: hvordan kan et 1,5 cm lite frø lage så mye trøbbel for en stakkars jente? :inpain:
Det må jo høres ut som jeg er super deprimert, men jeg er ikke det. Bare veldig, veldig lei av tilværelsen. Misforstå meg rett, det er jo absolutt verdt det. :blackeye:

Jeg har aldri tidligere i svangerskap vært SÅ dårlig. Så jeg blir nesten litt snurt hvis det nå viser seg at det ikke er ei jente der inne :rolleyes::dummy1:

Litt merkelige tanker fra ei veldig gravid Tiol her i dag :angelic: Jeg skal ned på apoteket for å kjøpe seabands i dag.. Jeg må teste alt!

Huff, føler med deg, det høres forferdelig ut å være så kvalm. Samtidig er det jo noen som mener at det er mer sannsynlig at spiren sitter når symptomene er så sterke - det kan kanskje gi en litt god følelse? :)
 
9+2
Den siste uka har vært treg. Jeg har de siste 14 dagene spydd og spydd og spydd. Helt til jeg fikk Afipran hos legen. Nå er jeg bare kvalm. Og spyr max 1 gang om dagen. En ny verden. :rolleyes:

Jeg dristet meg til å prøve doppleren jeg kjøpte i høst, til englespira vår... Og jaggu kom det ikke frem verdens fineste hjertelyd. ❤️ Jeg gråt og gråt. Fikk det til og med på kamera. Jeg har vært så redd den siste uka. Vi mistet jo i uke 9+2 sist, spira ble målt til 8+1 uker. Så det har vært en nervepirrende tid. Alle tankene; tenk om, hvis om... Veldig beroliget nå ❤️

Til fredag har jeg første time hos jordmor igjen. Det blir godt å få snakket med henne om tankene omkring dette svangerskapet. Det er mange tanker jeg vil få ut, men som verken kan artikuleres eller skrives ned. Jordmora er så god på å finne ord for de tankene..
3 uker til neste ultralyd. Det kommer jeg til å klare fint nå ❤️ evig optimist, av en merkelig grunn. :shy:

Når det er sagt så er jeg så hinsides ydmyk for at jeg er her jeg er nå. At det skal gå så lett.. tydeligvis? Håper for alle dere fine medsøstre her på BV som ikke har fått klaff ennå ❤️

Ha en fin natt ❤️
 
10+1
Nå føler jeg at jeg kan puste ut. Har funnet hjertelyd med doppler selv 3 ganger nå, senest i kveld.
160 slag i minuttet :love7
Ventetiden til UL i uke 12 ble ikke så lang allikevel :Heartred

Føler nesten jeg er trygg nok til å legge dagboka på si. Kommer sikkert til å oppdatere innimellom, men BV for meg har alltid vært viktigst i prøvetiden :Heartred

Det er allikevel surrealistiske at det faktisk blir baby :love017 jeg er så glad og ydmyk, og ikke minst takknemlig for at jeg får oppleve dette en gang til :angel7

Jeg er fortsatt sykemeldt pga kvalme og sporadisk oppkast. Afipran er hellig :smiley-angelic001 Jeg skal allikevel på jobb i morgen for å teste ut om det går an å starte opp smått neste uke. De siste dagene sier dog en annen historie. Lov å håpe! :rolleyes:
 
12+0
Tenk at vi har kommet til uke 13 ❤️
I morgen skal vi på ultralyd hos gynekologen, gleder meg masse til å se hvor mye lille har vokst :happy: finner hjertelyd med doppler veldig enkelt, godt over underlivsbenet, så ting skjer :happy:
Er fortsatt 100% sykemeldt, men har begynt å prøve meg litt på jobb. Kvalmen er mye bedre, men bekkenløsning har allerede tatt over.. Tviler på at det blir 100% arbeid resten av svangerskapet.

Ellers venter vi i spenning på spark og å kunne kjøpe inn utstyr :cat: det begynner å gå opp for meg at vi faktisk skal ha en liten baby i september ❤️
 
12+0
Tenk at vi har kommet til uke 13 ❤️
I morgen skal vi på ultralyd hos gynekologen, gleder meg masse til å se hvor mye lille har vokst :happy: finner hjertelyd med doppler veldig enkelt, godt over underlivsbenet, så ting skjer :happy:
Er fortsatt 100% sykemeldt, men har begynt å prøve meg litt på jobb. Kvalmen er mye bedre, men bekkenløsning har allerede tatt over.. Tviler på at det blir 100% arbeid resten av svangerskapet.

Ellers venter vi i spenning på spark og å kunne kjøpe inn utstyr :cat: det begynner å gå opp for meg at vi faktisk skal ha en liten baby i september ❤️

Gratulerer med 12 fullgåtte uker og masse lykke til i morgen. Kos deg med ultralyd av den lille ❤️
 
13+5
Vi var på ultralyd 12+2 og fikk se lillebaby igjen ❤️ alt så bra ut ❤️
IMG_20200219_160112.jpg


Baby ble målt til samme som mens termin, så vi går ut ifra 4. September. På fredag var jeg hos jordmor, hun fant hjertelyden ganske raskt. Jeg turte ikke si at jeg har doppler hjemme og sjekker støtt og stadig :rolleyes:
Livmora er ca 5 cm under navlen nå, og jeg ser veldig gravid ut :banghead:

Kvalmen har gitt seg på dagtid, men er fortsatt ganske ille på kvelden. Bekkenløsning har kommet for fult også, så jeg er bare i 50% jobb. Håper ukene flyr avgårde, jeg husker nå hvor lite gøy jeg synes det er å gå gravid :shy:

Ha en flott søndag ❤️
 

Vedlegg

  • IMG_20200219_160112.jpg
    IMG_20200219_160112.jpg
    49,9 KB · Visninger: 49
16+0
Herregud tenk at vi er i uke 16 allerede! 3 uker til OUL, 4 uker til halvveis... Plutselig gikk tiden alt for fort :bored:
Mannen ble lei seg da vi fant ut at han mest sannsynlig ikke får være med på OUL, pga smittefare. Korona kan ta seg ei bolle synes jeg! Glad for alle tiltakene som er gjort, men vi gravide har jo liksom ikke nok å være bekymret for :rolleyes:

Nåvel... Jeg har begynt å kjenne spark daglig nå, kjente små dult allerede i uke 12/13. Men nå er det daglig, og baby "svarer" med spark dersom jeg glemmer og trykker på magen :shy:
Jeg sliter veldig med bekkenløsning nå, og de siste dagene har det også vært plagsomt mye kynnere. :oops: Tenker veldig på hvordan de neste 26 ukene skal gå, selv om jeg prøver å være så positiv jeg bare kan! Kroppen min er ikke like sprek som den var... Tross alt 7 år siden den var gravid:meh: skjer mye på den tiden altså!

Håper dere har det ok i isolasjon, og respekt til alle dere som jobber i disse dager :notworthy
 
18+5
I går var jeg og FaceTime-mannen på OUL på sykehuset ❤️ i magehuset bor det nok en liten gutt, en bittelillebror :Heartblue
Jeg må ærlig si at når man ser bort ifra at vi er utrolig heldig og overlykkelig over å ha en helt frisk gutt i magen, var det litt sjokk at jente-følelsen ikke stemte :hilarious: har gått i 18 uker med følelse av jente. Men altså - det er et barn vi vil ha, og en
liten gutt er like velkommen, baby blir det nå ihvertfall! :Heartblue
Storebrødrene ble ihvertfall glade, nå har de snart en lillebror å donere alle lekene sine til :knegg:

God påske alle der ute :duckie:bunny:love017
 
Last edited:
Gratulerer med en lillebror :Heartblue
 
Hurra for lillegutt i magen❤️Lenge siden sist vi pratet, men godt å se at alt går bra med deg!
 
20+1

Screenshot_20200414_110207.jpg


Halvveis.

Ukene har rast avgårde.
Egentlig lite som skjer men jeg har det så fint. Babyspark daglig, pappa som får kjenne. Lillebror i magen som jeg kjenner intens kjærlighet til allerede. Sukk. Snakk om å være i en boble :rolleyes:

Bekkensmertene har gått sakte men sikkert fra overlevbart til intens smertehelvete. Får ikke snudd meg i senga, trapper er pain. Har så lyst å gå turer og føle meg bra. Men da er jeg sengeliggende i to dager etterpå. Jeg må finne noe som funker, trenger noen timer hos kiropraktor og fysioterapeut. Dagens oppdrag!

Covid-19 krisa blir jeg heller ikke klok på, er jeg i risikogruppe eller ikke? Arbeidsgiver sier heldigvis at jeg skal holde meg hjemme. Ikke at jeg kunne jobbet med dette bekkenet men allikevel. Godt å kjenne at man blir tatt på alvor oppi dette...

Måtte livet sakte men sikkert komme tilbake til normalen. ❤️
 
20+1

Vis vedlegget 323248

Halvveis.

Ukene har rast avgårde.
Egentlig lite som skjer men jeg har det så fint. Babyspark daglig, pappa som får kjenne. Lillebror i magen som jeg kjenner intens kjærlighet til allerede. Sukk. Snakk om å være i en boble :rolleyes:

Bekkensmertene har gått sakte men sikkert fra overlevbart til intens smertehelvete. Får ikke snudd meg i senga, trapper er pain. Har så lyst å gå turer og føle meg bra. Men da er jeg sengeliggende i to dager etterpå. Jeg må finne noe som funker, trenger noen timer hos kiropraktor og fysioterapeut. Dagens oppdrag!

Covid-19 krisa blir jeg heller ikke klok på, er jeg i risikogruppe eller ikke? Arbeidsgiver sier heldigvis at jeg skal holde meg hjemme. Ikke at jeg kunne jobbet med dette bekkenet men allikevel. Godt å kjenne at man blir tatt på alvor oppi dette...

Måtte livet sakte men sikkert komme tilbake til normalen. ❤️
Jordmoren min og overlege på gynekologiske på sykehuset sa at vi skal gå ut i fra at vi er i risikogruppen, fordi de vet ikke nok. Så bedre å være litt ekstra forsiktig❤️Gratulerer med halvveis!!
 
Jordmoren min og overlege på gynekologiske på sykehuset sa at vi skal gå ut i fra at vi er i risikogruppen, fordi de vet ikke nok. Så bedre å være litt ekstra forsiktig❤️Gratulerer med halvveis!!

Fantastisk!:happy:
Om alle hadde tenkt slik! Føler det er sånn "det går bra frem til det går galt". Hvorfor kan en ikke bare være litt føre var med oss gravide? :rolleyes: skjønner ikke at alt må risikeres....
 
20+1

Vis vedlegget 323248

Halvveis.

Ukene har rast avgårde.
Egentlig lite som skjer men jeg har det så fint. Babyspark daglig, pappa som får kjenne. Lillebror i magen som jeg kjenner intens kjærlighet til allerede. Sukk. Snakk om å være i en boble :rolleyes:

Bekkensmertene har gått sakte men sikkert fra overlevbart til intens smertehelvete. Får ikke snudd meg i senga, trapper er pain. Har så lyst å gå turer og føle meg bra. Men da er jeg sengeliggende i to dager etterpå. Jeg må finne noe som funker, trenger noen timer hos kiropraktor og fysioterapeut. Dagens oppdrag!

Covid-19 krisa blir jeg heller ikke klok på, er jeg i risikogruppe eller ikke? Arbeidsgiver sier heldigvis at jeg skal holde meg hjemme. Ikke at jeg kunne jobbet med dette bekkenet men allikevel. Godt å kjenne at man blir tatt på alvor oppi dette...

Måtte livet sakte men sikkert komme tilbake til normalen. ❤️

Hurra for halvveis❤
 
Fantastisk!:happy:
Om alle hadde tenkt slik! Føler det er sånn "det går bra frem til det går galt". Hvorfor kan en ikke bare være litt føre var med oss gravide? :rolleyes: skjønner ikke at alt må risikeres....
Begge har spurt meg om jeg var i frivillig karantene og det har jeg mer eller mindre vært. Noen turer på butikken har det vært, rett og slett for ikke å bli gal. Men jeg har vært hjemme nesten siden januar og vært ultranøye med hygiene.
 
Hurra hurra for lillebror og over halvveis❤ og god bedring!
 
Back
Topp