Den lange veien mot nr 2..

Plutseliten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Februarlykke 2022❄️
Litt om meg
Med førstemann ble vi gravid på pp3 etter prevensjonsslutt. Denne gang virker det å bli litt værre. Har fått påvist mild pcos og bruker letrozol for å stimulere eggløsning.

Denne gangen velger jeg å lage en dagbok fordi det er så mye jeg allerede har glemt fra forrige gang. Prøving og graviditet er jo en altoppslukende periode med mange spennende tider, oppturer og nedturer så jeg gleder meg til å ha noe å se tilbake på denne gangen :):)

2020

PP1
Syklustull og masse mellomblødninger
Ikke gravid
PP2
Fortsatt en del mellomblødninger men positiv EL-test og senere svake men tydelige streker på g-test fra 10dpo
Kjemisk
PP3
Fertilitetssjekk hos Klinikk hausken pga konstante blødninger. Får påvist mild pcos og resept på provera for å få i gang ordentlig syklus
Ikke gravid
PP4
Ikke fått blødning etter provera, venter på den for oppstart på letrozol, kroppen ordner EL selv.
Skyggestreker til den store gullmedaljen.
Ikke gravid
PP5
Første runde med letrozol og ovitrelle. Fikk aldri mens etter PP4, så begynte på letrozol for å fremskynde EL.
Ovitrelle 12.08 (CD14)
TR 1 dag over tiden
Kjemisk

PP6
Mindre aktiv prøving, ingen pliktsex, ingen EL-testing. Har brukt dobbel letrozol-kur fra cd4-cd9. Ingen/lite oppdatering i dagboken.
IKM: 26.09
Ikke gravid

PP7
Denne måneden går vi all in! Klarer vi det nå i pp7 blir det akkurat 2 år mellom barna, med termin i juli ❤️ Det hadde jo vært fint.
EL 11.10
IKM: 26.10
Ikke gravid

PP8 forumpause
Ikm: november
Ikke gravid
PP9 forumpause
Ikm: desember
Ikke gravid

2021
PP10
EL: 18.01.21
IKM: 01.02.21

ikke gravid
PP 11
EL: husker ikke
IKM: husker ikke
Gravid! Men SA 5+3

(Passiv prøving pp12 og 13)

PP14
EL: 23.05.21
IKM: 07.06.21
GRAVID
 
Last edited:
Dag 1 uten prevensjon

P-pillene ble forøvrig kastet i dag, så i dag er første dag uten prevensjon. Det blir spennende å se nå hvor lang tid det tar før første blødning dukker opp. Vil jo komme i gang kjappest mulig :angelic:

Jeg sluttet midt i brettet, vet ikke om det har noe å si? Og jeg har allerede hatt en blødning nå siste uken, så hvis den vedvarer nå så vet jeg jo ikke om det er bortfallsblødningen som er i gang eller om det bare er noe kluss som henger igjen :nailbiting: haha, typisk at det hele skal begynne med usikkerhet.

Uansett, vi er uten prevensjon så det kan jo i teorien skje når som helst, men vi håper jo på å få det til innen rimelig tid.

Er det noen som har erfaringer med å slutte på cerazette for å prøve? Hvor lang tid tok det for dere?
 
Last edited:
Hei!
Så kult at du er klar for nr 2 allerede! Tok meg 2 år å tenke tanken :hilarious:

Nettopp startet prøving på nr 2 vi også, men jeg har brukt spiral :) Da jeg sluttet på P-piller med første mann brukte vi 6 mnd (4 prøveperioder). De to første syklusene var lange, og vi måtte ta en pause etter mannen var i Zikaland, så satt spira til slutt! Har dagbok fra prøving på førstemann, du finner link i den nye dagboka min :)
 
Hei!
Så kult at du er klar for nr 2 allerede! Tok meg 2 år å tenke tanken :hilarious:

Nettopp startet prøving på nr 2 vi også, men jeg har brukt spiral :) Da jeg sluttet på P-piller med første mann brukte vi 6 mnd (4 prøveperioder). De to første syklusene var lange, og vi måtte ta en pause etter mannen var i Zikaland, så satt spira til slutt! Har dagbok fra prøving på førstemann, du finner link i den nye dagboka min :)

Ja, vi har alltid villet ha 2 tette barn, så når førstemann plutselig ble laget så var vi liksom i gang :p men jeg har jo vært litt usikker, mest pga jeg er så redd jeg ikke skal få nok tid til nr1 uten å kunne forklare han hvorfor siden han er så liten. Har dog bestemt oss for å hoppe i det, også får pappaen være ekstra oppmerksom med han mens jeg er opptatt med en evt lillebror/søster.

Jeg har vært innom dagboken din siste dagene og tittet litt faktisk :angelic: Har gjemt meg litt inne på forumet her og gledet meg til jeg endelig kunne ta del i det selv! Blir spennende å følge med når dere nå begynner å prøve snart :happy::happy: Håper det går fort for oss begge!
 
Last edited:
Ja, vi har alltid villet ha 2 tette barn, så når førstemann plutselig ble laget og vi ønsket å beholde så var vi liksom i gang :p men jeg har jo vært litt usikker, mest pga jeg er så redd jeg ikke skal få nok tid til nr1 uten å kunne forklare han hvorfor siden han er så liten. Har dog bestemt oss for å hoppe i det, også får pappaen være ekstra oppmerksom med han mens jeg er opptatt med en evt lillebror/søster.

Jeg har vært innom dagboken din siste dagene og tittet litt faktisk :angelic: Har gjemt meg litt inne på forumet her og gledet meg til jeg endelig kunne ta del i det selv! Blir spennende å følge med når dere nå begynner å prøve snart :happy::happy: Håper det går fort for oss begge!
Så gøy da! Vi får sinnsykt mye spørsmål og innvendiger om vi skal ha nr 2 :grumpy: Irriterer meg at folk tror det er deres business. Planen er å gå lengst mulig uten å si noe denne gangen :angelic: Så blir spennende å se!

Lagt inn bestilling på januarbaby jeg, så håper det klaffer med en gang! Da skal deg gå ann å gjennomføre utdrikningslag og bryllup neste år uten store problemer forhåpentligvis :angelic:
 
Så gøy da! Vi får sinnsykt mye spørsmål og innvendiger om vi skal ha nr 2 :grumpy: Irriterer meg at folk tror det er deres business. Planen er å gå lengst mulig uten å si noe denne gangen :angelic: Så blir spennende å se!

Lagt inn bestilling på januarbaby jeg, så håper det klaffer med en gang! Da skal deg gå ann å gjennomføre utdrikningslag og bryllup neste år uten store problemer forhåpentligvis :angelic:

Her er det heller ingen som vet om at vi prøver, og siden mini her bare er 9 måneder så er det ingen enda som forventer at det skal komme småsøsken enda, og godt er det!

Vi også håper på januarbaby! Men er litt redd at vi er for optimistiske på at det skal gå fort å få det til. Fallhøyden blir veldig stor da :nailbiting:
 
Dag 2 uten prevensjon

Da er vi ordentlig i gang med prøvingen. Tenk det da! Jeg aner ikke hvordan jeg skal regne på syklusen enda. Skal man tenke at første dag uten prevensjon blir CD1? Eller må man vente til mens kommer før man kan begynne å telle dager? En eggløsning vil jo (som regel) alltid komme før mens tenker jeg, så syklusen er jo i gang, jeg bare aner ikke hvor lang tid det vil ta.

Vi prøver oss hvertfall på metoden hvor vi har sex annenhver dag også får vi se hvor det fører oss. Førstemann ble jo til ved en glemt pille, så vi håper jo på at det skal gå kjapt men, hvem vet..
 
Så gøy da! Vi får sinnsykt mye spørsmål og innvendiger om vi skal ha nr 2 :grumpy: Irriterer meg at folk tror det er deres business. Planen er å gå lengst mulig uten å si noe denne gangen :angelic: Så blir spennende å se!

Lagt inn bestilling på januarbaby jeg, så håper det klaffer med en gang! Da skal deg gå ann å gjennomføre utdrikningslag og bryllup neste år uten store problemer forhåpentligvis :angelic:

Prøv å ha seks, og prøve på nummer sju. Ikke at noen vet det da, moren min ble sur når jeg ikke hoppet på sjansen til å sterilisere meg når jeg ble operert for en Ex.U, og de alikevel var der inne. :shifty:
 
Dag 2 uten prevensjon
Da er vi ordentlig i gang med prøvingen. Tenk det da! Jeg aner ikke hvordan jeg skal regne på syklusen enda. Skal man tenke at første dag uten prevensjon blir CD1? Eller må man vente til mens kommer før man kan begynne å telle dager? En eggløsning vil jo (som regel) alltid komme før mens tenker jeg, så syklusen er jo i gang, jeg bare aner ikke hvor lang tid det vil ta.

Vi prøver oss hvertfall på metoden hvor vi har sex annenhver dag også får vi se hvor det fører oss. Førstemann ble jo til ved en glemt pille, så vi håper jo på at det skal gå kjapt men, hvem vet..

Jeg tenker første blødningsdag etter bortfallsblødning er CD1, og så får første syklus eventuelt bli litt lang.
 
Jeg tenker første blødningsdag etter bortfallsblødning er CD1, og så får første syklus eventuelt bli litt lang.

Ja, kanskje det. Har lurt på om jeg skal bruke eggløsningstester, men aner jo ikke når jeg skal begynne å teste så det kan jo blir potensielt sinnsykt mange eggløsningstester som må brukes, haha
 
Prøv å ha seks, og prøve på nummer sju. Ikke at noen vet det da, moren min ble sur når jeg ikke hoppet på sjansen til å sterilisere meg når jeg ble operert for en Ex.U, og de alikevel var der inne. :shifty:

Å herregud, det er da fullstendig opp til dere hvor mange dere ønsker vel? Flott med stor familie spør du meg! Har dere prøvd lenge? :Heartred
 
Ja, kanskje det. Har lurt på om jeg skal bruke eggløsningstester, men aner jo ikke når jeg skal begynne å teste så det kan jo blir potensielt sinnsykt mange eggløsningstester som må brukes, haha

Ville prøvd fra CD12 og fremover. Er du riktig heldig får du eggløsning tilbake ganske fort. Jeg har brukt opp mine EL-tester, uten å finne noe, holder på å gå på veggen.
 
Å herregud, det er da fullstendig opp til dere hvor mange dere ønsker vel? Flott med stor familie spør du meg! Har dere prøvd lenge? :Heartred

Nei, vi har vel egentlig ikke fått begynt enda. Oppdaget en veldig uventet graviditet i februar, som viste seg å ligge utenfor livmor, så nå venter vi på at kroppen skal skjønne eggløsning og syklus med bare en eggstokk. Måtte fjerne både eggstokk og eggleder.
 
Nei, vi har vel egentlig ikke fått begynt enda. Oppdaget en veldig uventet graviditet i februar, som viste seg å ligge utenfor livmor, så nå venter vi på at kroppen skal skjønne eggløsning og syklus med bare en eggstokk. Måtte fjerne både eggstokk og eggleder.

Å så kjedelig! Satser på at den resterende eggstokken gjør jobben sin da :Heartred ønsker dere lykke til!
 
Dag 3 uten prevensjon

Som jeg skrev i første innlegg så hadde jeg en blødning like før jeg sluttet på pillen. Denne blødningen opphørte samme dag jeg sluttet å ta dem, og har da altså vært borte i 2 dager. I dag dukket det derimot opp litt blod igjen, kan dette være bortfallsblødning? Eller er det bare kluss som henger igjen og som sees i sammenheng med forrige blødning? Det er vel umulig å svare på, men jeg håper jo på at det er bortfallsblødningen som er her da og at jeg kommer raskt i gang med ny syklus.

Det er veldig lite blod egentlig, lyst og lite. Holder mer enn nok med et lite truseinnlegg, og det har bare kommet i èn omgang i dag. Altså ikke gjennom hele dagen. Det kalles vel spotting? Vet ikke om det er for lite til å være bortfallsblødning jeg? Kanskje begynnelsen på den. Tiden vil vise :schocked028
 
Dag 4 uten prevensjon/ CD1?

Ja, da var det spotting jeg så i går for i dag har jeg startet å blø ganske mye. Jeg går ut i fra at dette er bortfallsblødning. Tror kanskje jeg regner dette som 1.dag i syklus. Jeg har hundrevis av eggløsningstester fra eBay liggende så det blir vel mye testing nå. Så er jeg forberedt på at denne syklusen risikerer å bli lang :happy:

Hadde ikke trodd at man fikk mens-symptomer ved bortfallsblødning, det hadde jeg ikke på pillen. Men nå har jeg menssmerter, kviser som hoppet frem i natt, og jeg er uhorvelig kvalm. Alt dette er veldig typisk meg de første dagene av mens :mad: Jaja, det varer forhåpentligvis ikke lenge, og enda mer forhåpentligvis blir ikke denne syklusen aaltfor lang!
 
Jeg har testet etter eggløsning siden dagen jeg sluttet på pillene og selvom jeg har det jeg tror er bortfallsblødning nå så er det likevel utslag på el-testene. De er jo negative, men likevel så er det ganske tydelig strek på dem. Så det blir jo spennende å se om de øker noe mer nå da eller om jeg bare alltid har lh-utslag gjennom hele syklusen. Jeg har aldri testet ordentlig etter eggløsning før, så jeg aner faktisk ikke.
 

Vedlegg

  • F53895A6-D61D-45A2-B1B3-B1CEF15B259B.jpeg
    F53895A6-D61D-45A2-B1B3-B1CEF15B259B.jpeg
    37 KB · Visninger: 140
Så spennende reise dere er i gang med! Klaffer det med en gang kan du sikkert gå lenge og skjule det. Sikkert få som forventer at du skulle vært gravid igjen! Gøy!

krysser fingrene foe at eggløsning nærmer seg.
 
Så spennende reise dere er i gang med! Klaffer det med en gang kan du sikkert gå lenge og skjule det. Sikkert få som forventer at du skulle vært gravid igjen! Gøy!

krysser fingrene foe at eggløsning nærmer seg.


Ja, det er planen! Vi skal prøve å kose oss med graviditeten alene lenge, hvis det klaffer fort. Hvertfall til vi vet kjønnet, eller så lenge magen tillater det. Forrige gang fikk jeg ikke mage før i uke 25 men siden det ikke er lenge siden forrige graviditet så kommer den jo sikkert fortere nå hvis det klaffer for oss med en gang.

Uansett veldig spennende ja, og spennende å se om disse testene blir sterkere eller ikke mtp denne bortfallsblødningen jeg har nå :shy::shy:
 
Ja, det er planen! Vi skal prøve å kose oss med graviditeten alene lenge, hvis det klaffer fort. Hvertfall til vi vet kjønnet, eller så lenge magen tillater det. Forrige gang fikk jeg ikke mage før i uke 25 men siden det ikke er lenge siden forrige graviditet så kommer den jo sikkert fortere nå hvis det klaffer for oss med en gang.

Uansett veldig spennende ja, og spennende å se om disse testene blir sterkere eller ikke mtp denne bortfallsblødningen jeg har nå :shy::shy:
Jeg har tre barn, og de første er det akkurat 2 år mellom. Da jeg ble gravid med nummer 2 ble magen nesten umulig å skjule allerede i uke 11. To forskjellige på jobb gjettet det av seg selv, uten at jeg sa noe. Så kanskje du må kjøpe deg noen flagrende gevanter av noe slag.. hehe..
 
Back
Topp