Soveplass

Tror det blir bra! Var dette bildet som inspirerte meg (blir en annen design på kurven). Vi har en stor åpen stue med åpne takbjelker samt takbjelker på soverommene så blir eventuelt flere oppheng og så kan vi ha en karabinkrok sånn at det blir enkelt å flytte på kurven.

Vis vedlegget 322887
Så herlig! :Heartred
 
Gjør som flere andre her og bruker en vanlig sprinkelseng som bedside-crib. Funket med første. Andremann ville ikke flyttes etter amming, så hun ble liggende i sengen våres frem til hun var for stor til sprinkelseng :hilarious: Så får vi se hva som skjer denne gangen. Tar det som det kommer, men kjekt å ha muligheten for å enkelt flytte over i egen seng:p Ellers vil vi ha vugge i stua og moseskurv som kan flyttes på alt etter hvor man befinner seg.
 
Her blir det vanlig sprinkelseng på soverommet vårt. Så blir det vogn i stua. Og babynest til sofaen. De kryper gjerne oppover mot kanten i babynest, så det er kun til dagsoving når jeg kan følge med. De kan fort bli varm/svett rundt hodet...
 
Så mange fine og kjekke svar å lese. Har lyst til å gå for sprinkelseng som man kan bruke som bedside på natt. Har kjøpt babynest. Har tenkt kanskje å ha en lekegrind med babynest oppi i stua. Dersom man skal lage middag eller skal på do eller lignende. Vi har også en hund. Noen som har erfaring med å bruke lekegrind som soveplass på dagtid?
 
Vi bruker også sprinkelseng som bedside crib. Gjort det med begge de forrige. Det er helt genialt, slipper å bytte seng så fort baby vokser ut av den lille bedsidecriben.. Sørg bare for å velge en sprinkelseng som kan justeres i flere høyder, så den passer til senga deres. Evnt kjøpe en ekstra madrass for å heve baby så madrasshøyden blir ca lik :)

Ang hund og lekegrind, så JA, til det også! Vi kommer til å bruke lekegrind med nestet i fra starten, både på grunn av hundene og to klåfingra storesøsken :) Så får babyen sitt "eget område" der det er litt stillere og ikke like mye inntrykk å fordøye.
 
Vi bruker også sprinkelseng som bedside crib. Gjort det med begge de forrige. Det er helt genialt, slipper å bytte seng så fort baby vokser ut av den lille bedsidecriben.. Sørg bare for å velge en sprinkelseng som kan justeres i flere høyder, så den passer til senga deres. Evnt kjøpe en ekstra madrass for å heve baby så madrasshøyden blir ca lik :)

Ang hund og lekegrind, så JA, til det også! Vi kommer til å bruke lekegrind med nestet i fra starten, både på grunn av hundene og to klåfingra storesøsken :) Så får babyen sitt "eget område" der det er litt stillere og ikke like mye inntrykk å fordøye.
Tusen takk for svar :) Veldig enig i det du skriver :)
 
Her blir det vanlig sprinkelseng på soverommet vårt. Så blir det vogn i stua. Og babynest til sofaen. De kryper gjerne oppover mot kanten i babynest, så det er kun til dagsoving når jeg kan følge med. De kan fort bli varm/svett rundt hodet...
Det var kjekt å vite angående babynest!
 
Det var kjekt å vite angående babynest!
Det var ikke vanlig med babynest da jeg fikk de 3 eldste. Så hadde med nr 4 første gang. Og sydde selv. Var hvitt oppi. Og ettehvert var det sånn "svette-merke" etter hodet hans... De kvitter seg med overskuddsvarmen gjennom hodet, så om hodet ligger helt oppi kanten på babynestet så blir de fort litt svett og varm.
 
Stokke sprinkelseng så kjekk ut!
Ja. Vi arver, visst ikke vet jeg ikke om jeg hadde kjøpt så dyr :angelic: Men digger at den kan bygges ut et par størrelser :happy: Så får han sove i den i stua og bli litt kjent med den før han skal bytte seng fra bed siden på natta ;)
Mye stuff som skal inn i hus, veldig kos å stelle litt :love017
 
Jeg har kjøpt bedside crib vi kommer til å bruke i begynnelsen, så går vi over til sprinkelseng etterpå (som vi har etter storesøster):happy: Har vugge av tre laget av oldefaren deres vi kommer til å bruke i stua:Heartred
 
Ja. Vi arver, visst ikke vet jeg ikke om jeg hadde kjøpt så dyr :angelic: Men digger at den kan bygges ut et par størrelser :happy: Så får han sove i den i stua og bli litt kjent med den før han skal bytte seng fra bed siden på natta ;)
Mye stuff som skal inn i hus, veldig kos å stelle litt :love017
Det er kjekt at dere arver :) Det høres lurt ut å gjøre det slik. Jaaaa det er kjempe koselig å ordne og stelle! :happy::Heartred
Jeg har kjøpt bedside crib vi kommer til å bruke i begynnelsen, så går vi over til sprinkelseng etterpå (som vi har etter storesøster):happy: Har vugge av tre laget av oldefaren deres vi kommer til å bruke i stua:Heartred
Så koselig :):Heartred
 
Vi brukte Gulliver sprinkelseng fra IKEA som bedside sist og kommer til å gjøre det samme nå :)
Signerer denne. :)
Har hatt Gulliver uten ene siden på (men med den delen/planken som er til når ungen kan gå opp i sengen selv :joyful:) som en bedside crib på begge mine unger. August/septemberbabyen vår skal bruke den på samme måte. Genialt om en har plass.:happy:

Ps: festet sengen fast i vår da, så når baby begynte å bevege seg litt, så var jeg sikker på at han ikke datt i sprekken :shy:
 
Det ble vugge på oss isteden :) Vi tenker da å ha den i stua på dagtid og soverommet på natt.
 
Signerer denne. :)
Har hatt Gulliver uten ene siden på (men med den delen/planken som er til når ungen kan gå opp i sengen selv :joyful:) som en bedside crib på begge mine unger. August/septemberbabyen vår skal bruke den på samme måte. Genialt om en har plass.:happy:


Ps: festet sengen fast i vår da, så når baby begynte å bevege seg litt, så var jeg sikker på at han ikke datt i sprekken :shy:

Vi festet også sprinkelsengen fast for å være sikker på at den ikke ble forkjøvet vekk fra senga vår :) Festet i sokkelen på vår seng.
 
Det var kjekt å vite angående babynest!

Vi brukte babynestet over alt, men med godt saueskinn oppi. Det fungerte veldig fint - ble ikke for varm eller kald. Vesla på 3 bruker fortsatt en flik av saueskinnet som hun koser med når hun skal sove.. Tror ikke det hadde fungert hvis hun hadde vært gulpebaby da..
 
Jeg har tenkt litt. Vi har kjøpt en brukt vugge på Finn.no og hadde tenkt å ha den i stua på dagtid og på soverommet vårt om natta. Stua er i første etasje og soverommet i andre. Det blir kanskje tungvint å bære vugga opp og ned hver dag... Lurer på om vi allikevel bør ha en sprinkelseng oppe på soverommet vårt i tillegg.
 
Noen som går for vanlig sprinkelseng som ikke kan brukes som bedside? Har funnet en sengepakke på Finn.no med mye tilbehør, men senga kan ikke brukes som bedside.
 
Her blir det vanlig sprinkelseng på soverommet vårt. Så blir det vogn i stua. Og babynest til sofaen. De kryper gjerne oppover mot kanten i babynest, så det er kun til dagsoving når jeg kan følge med. De kan fort bli varm/svett rundt hodet...
Så at du hadde skrivd at dere går for vanlig sprinkelseng istedenfor bedside. Jeg tror vi går for det istedenfor bedside.
 
Da har vi avtalt kjøp av vanlig sprinkelseng på Finn. Fikk da med madrass, mange sengesett, sengekant og dyne/pute. Veldig kjekt!
 
Da har vi avtalt kjøp av vanlig sprinkelseng på Finn. Fikk da med madrass, mange sengesett, sengekant og dyne/pute. Veldig kjekt!
Madrass er ikke anbefalt å arve av andre. Så den ville jeg ha bytta ut. Om det er kommet gulp/spy/urin nedi den, kan den inneholde masse som babyen din ikke bør puste inn.
Større fare for krybbedød med gammel madrass. Resten er helt greit etter en runde i maskina. (Og pute begynner de ikke med på lenge...bør ligge helt flatt på ryggen)
 
Back
Topp