Soveplass

Orchidaceae

Glad i forumet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hva slags soveplass skal dere ha til baby fra begynnelsen på natt?
Er usikker på om vi skal ha bedside crib eller vanlig sprinkelseng fra start.
 
Vi skal ha sprinkelseng som bedside crib. Hadde vi ikke hatt plass til det vedsiden av senga, hadde vi valgt bedside crib. :happy:
I stua blir det vugge. :happy:
 
Vi skal ha sprinkelseng som bedside crib. Hadde vi ikke hatt plass til det vedsiden av senga, hadde vi valgt bedside crib. :happy:
I stua blir det vugge. :happy:
Kan man bruke vanlig sprinkelseng som bedside crib? Det hadde vært kjekt. For det er vel en begrenset tid man kan bruke standard bedside crib pga lengden?
 
Tenkte ha bedside crib i starten.
Og en seng i stua (har lyst på Stokke), som vi flytter opp på rommet hans etterhvert.
 
Kan man bruke vanlig sprinkelseng som bedside crib? Det hadde vært kjekt. For det er vel en begrenset tid man kan bruke standard bedside crib pga lengden?

Ja, vertfall det jeg så andre hadde erfaringer med. Vi skal ha en ikea sprinkelseng, som man kan ha i flere høyder og som ene siden kan taes av på. Mener den som heter Gulliver blant annet kunne brukes sånn. Men kommer til å sjekke det opp bedre før vi kjøper selvsagt. Er et stykke til nærmeste ikea (3 1/3t) så er ikke bare bare å stikke innom for å se at det faktisk går. :happy:
Nettopp derfor jeg vil bruke sprinkelseng som bedside om det går, for bedside kan stort sett bare brukes til barnet er ca 6mnd. :happy:
 
Vi har en gedigen seng så tenkte å ha babyen i babynest i senga vår de første månedene. Flytter over til sprinkelseng etter hvert.
I stua tenkte jeg å ha en kurv, må bare få den laget først. Tenkte kanskje en flettet kurv som kan henges fra takbjelkene.
 
Ja, vertfall det jeg så andre hadde erfaringer med. Vi skal ha en ikea sprinkelseng, som man kan ha i flere høyder og som ene siden kan taes av på. Mener den som heter Gulliver blant annet kunne brukes sånn. Men kommer til å sjekke det opp bedre før vi kjøper selvsagt. Er et stykke til nærmeste ikea (3 1/3t) så er ikke bare bare å stikke innom for å se at det faktisk går. :happy:
Nettopp derfor jeg vil bruke sprinkelseng som bedside om det går, for bedside kan stort sett bare brukes til barnet er ca 6mnd. :happy:

Vi brukte Gulliver sprinkelseng fra IKEA som bedside sist og kommer til å gjøre det samme nå :)
 
Tanken er vugge som står står i stua på dagtid, soverommet på natt. Evt Babynest i sofaen på dagtid og vogn på verandaen og vugge på soverommet
 
Blir nok bedside crib denne gangen. Hadde vanlig sprinkelseng sist, men det ble fryktelig trangt på soverommet vårt. Veldig mye om å men for å komme seg ut av senga på natta og sperret nesten inne hele klesskapet vårt. På den sprinkelsenga gikk det dessuten bare an å dra ned ene siden sånn halvveis, så det ble likevel tungt å løfte baby ut på natten.
Satser på at når babyen vokser ut av bedside criben, så er storebror akkurat passe stor til å gå over til juniorseng og babyen kan overta sprinkelsenga hans:)
 
Satser på å ha begge i en sprinkelseng i starten som står veisiden av vår seng, senere en sprinkelseng hver
Til mini hadde vi vugge i stuen til dagsoving, men får ikke begge oppi den. Lurer litt på om vi skal gå for lekegrind i stuen, som de kan sove i begge to
 
Ja, vertfall det jeg så andre hadde erfaringer med. Vi skal ha en ikea sprinkelseng, som man kan ha i flere høyder og som ene siden kan taes av på. Mener den som heter Gulliver blant annet kunne brukes sånn. Men kommer til å sjekke det opp bedre før vi kjøper selvsagt. Er et stykke til nærmeste ikea (3 1/3t) så er ikke bare bare å stikke innom for å se at det faktisk går. :happy:
Nettopp derfor jeg vil bruke sprinkelseng som bedside om det går, for bedside kan stort sett bare brukes til barnet er ca 6mnd. :happy:

Jeg gjorde dette for 7år siden. Helt perfekt å bare ta av ene siden men på høyeste høyde <3 aldri skjønt poenget med bedside når man kan gjøre dette. :)
 
Blir bedside crib på soverommet. Tenkte også å bruke sprinkelsengen som bedside, men da får jeg ikke opp døren på rommet...
 
Blir bedsode crib på soverommet og vugge i stua. Så blir det sprinkelseng senere. Hadde det med storesøster også og var veldig glad for bedside crib'en siden det var mye amming om natten.
 
Ja, vertfall det jeg så andre hadde erfaringer med. Vi skal ha en ikea sprinkelseng, som man kan ha i flere høyder og som ene siden kan taes av på. Mener den som heter Gulliver blant annet kunne brukes sånn. Men kommer til å sjekke det opp bedre før vi kjøper selvsagt. Er et stykke til nærmeste ikea (3 1/3t) så er ikke bare bare å stikke innom for å se at det faktisk går. :happy:
Nettopp derfor jeg vil bruke sprinkelseng som bedside om det går, for bedside kan stort sett bare brukes til barnet er ca 6mnd. :happy:
Ja, jeg har tenkt samme tanken den siste tiden. Det ville være kanskje mest praktisk.
 
Vi har en gedigen seng så tenkte å ha babyen i babynest i senga vår de første månedene. Flytter over til sprinkelseng etter hvert.
I stua tenkte jeg å ha en kurv, må bare få den laget først. Tenkte kanskje en flettet kurv som kan henges fra takbjelkene.
Så koselig det hørtes ut med hengende kurv :)
 
Så koselig det hørtes ut med hengende kurv :)

Tror det blir bra! Var dette bildet som inspirerte meg (blir en annen design på kurven). Vi har en stor åpen stue med åpne takbjelker samt takbjelker på soverommene så blir eventuelt flere oppheng og så kan vi ha en karabinkrok sånn at det blir enkelt å flytte på kurven.

15B1D868-D9B3-4914-A4F4-66B432C98526.jpeg
 
Back
Topp