Håperpånr3 lufter litt tanker

Samme dag som meg, det :woot: Når skal du teste? Jeg har troen :)
Forrige pp hadde jeg en lutealfase på 10 dager, så tar en test hvis tr ikke har kommet 11 dpo. Spent på deg i morgen!
 
Har litt få tester igjen har jeg sett, hvis jeg skal teste hver dag til IKM 14.april :confused:

Har igjen 5 av den blå (kjøpt på EBay), 1 Babyplan strimmel og 3 Babyplan staver. Holder jo, men dersom jeg ikke får utslag eller TR kommer senere enn forventet må jeg handle i butikken.. Har bestilt flere graviditetstester og EL-tester fra EBay (Storbritannia). men det tar fort et par uker nå som det er påske.

Noen av dere som har brukt noen av disse og har lyst å dele erfaringer?
 

Vedlegg

  • EE7122AD-280D-4844-8474-52CFACA06145.jpeg
    EE7122AD-280D-4844-8474-52CFACA06145.jpeg
    16,2 KB · Visninger: 87
Det vil si at du tester om tre dager da, den 10. april? :)
Nei, det blir den 15.april, så én dag over IKM. Har satt opp IKM etter hvor mange dager forrige lutealfase var, men alt er litt usikkert, for dette blir første hele syklus etter spiraluttak. Er bare fornøyd hvis jeg kommer inn i en normal syklus med en gang :)

Du er også på pp2, sant?
 
Har litt få tester igjen har jeg sett, hvis jeg skal teste hver dag til IKM 14.april :confused:

Har igjen 5 av den blå (kjøpt på EBay), 1 Babyplan strimmel og 3 Babyplan staver. Holder jo, men dersom jeg ikke får utslag eller TR kommer senere enn forventet må jeg handle i butikken.. Har bestilt flere graviditetstester og EL-tester fra EBay (Storbritannia). men det tar fort et par uker nå som det er påske.

Noen av dere som har brukt noen av disse og har lyst å dele erfaringer?
Prøvde one step med førstemann. Der fikk jeg veldig svak positiv når andre strimmeltester var helt klart positiv. Har brukt babyplan sine nå, og der var det mye skyggestreker! Kunne se skyggen allerede før jeg hadde dyppet testen. Det oppdaget jeg selvfølgelig etter flere dager med testetyding. Kommer til å fortsette å bruke dem, men tror disse kan gi falske forhåpninger hvis du tester tidlig:(


Her er bilde fra første graviditeten min. Begge er dyppet i samme urin. Den øverste er one step.
Screenshot_20200407-213335.png
 
Last edited by a moderator:
CD 19 og 8 DPO

Våknet i dag tidlig og var såååå spent på å teste. Kjente det kilte i magen og klarte nesten ikke vente de 20 minuttene fra jeg tisset til urinen skulle bli romtemperatur. Minuttene gikk sååå sakte..! Lagde kaffe mens jeg ventet. Så testet jeg. Var ekstra spent fordi jeg kjenner at jeg har fått ømme bryster og har til og med fått litt mensenmurring. Men neida.. Testen er like blank og hvit som sneen på Jostedalsbreen. Både mannen og jeg ble litt skuffet, men samtidig gir vi ikke opp håpet helt enda. Det er jo en mulighet..

For å forberede oss til PP2 har vi prøvd å fokusere på at terminen blir i 2021 - ikke rundt julaften som den ville vært nå. Og det er jo bra med tanke på skolegang osv. Ettersom jeg også har kjøpt inn litt remedier til neste PP føler jeg meg mer klar og forberedt. Jeg skal jo ikke legge skjul på at jeg blir skuffet når TR kommer og testen er like blank som i dag - jeg vil jo helst at den skal være positiv.

Livmortappen i morges: Hardere enn i går. Vanskelig å komme til. Lukket tror jeg (vanskelig å nå).

Ånei, så kjedelig med negativ test i dag. Veldig tidlig enda, så alt håp er ikke ute enda :Heartred Krysser fingrene for at det bare er for tidlig enda, og at det vil endre seg om noen dager. Jeg ligger en dag bak deg, kjenner fristelsen for å teste kommer krypende litt mer for hver dag nå.:facepalm:

Håper virkelig du får en positiv test om noen dager:rolleyes: krysser fingrene for deg
 
Nei, det blir den 15.april, så én dag over IKM. Har satt opp IKM etter hvor mange dager forrige lutealfase var, men alt er litt usikkert, for dette blir første hele syklus etter spiraluttak. Er bare fornøyd hvis jeg kommer inn i en normal syklus med en gang :)

Du er også på pp2, sant?

Aha :) Jeg er i PP1, så helt fersk. Aner ikke syklusen min etter jeg fikk tatt ut hormonspiralen 13.mars, men hadde TR 20.-23. og EL 30., så har satt opp 14.april som IKM. Kan jo være både før og etter :eek: Men holder meg til 14.04 enn så lenge.
 
Ånei, så kjedelig med negativ test i dag. Veldig tidlig enda, så alt håp er ikke ute enda :Heartred Krysser fingrene for at det bare er for tidlig enda, og at det vil endre seg om noen dager. Jeg ligger en dag bak deg, kjenner fristelsen for å teste kommer krypende litt mer for hver dag nå.:facepalm:

Håper virkelig du får en positiv test om noen dager:rolleyes: krysser fingrene for deg

Tusen takk for koselige ord:Heartpink Når tenker du å teste da? Jaaa, det er virkelig vanskelig å holde seg fra å ikke teste..! Har en plan på at jeg skal teste i morgen og torsdag (9 og 10 DPO), så lar jeg fredagen være. Så får jeg se an lørdag og søndag :)
 
Prøvde one step med førstemann. Der fikk jeg veldig svak positiv når andre strimmeltester var helt klart positiv. Har brukt babyplan sine nå, og der var det mye skyggestreker! Kunne se skyggen allerede før jeg hadde dyppet testen. Det oppdaget jeg selvfølgelig etter flere dager med testetyding. Kommer til å fortsette å bruke dem, men tror disse kan gi falske forhåpninger hvis du tester tidlig:(


Her er bilde fra første graviditeten min. Begge er dyppet i samme urin. Den øverste er one step.Vis vedlegget 322776

Oi! Det var forskjell ja! :confused: Burde nok vente med babyplan sine hvis de gir falske resultater..? En babystrek er vel alltid samme farge som kontrollstreken? Hvorfor kommer skyggestrekene egentlig?
 
Tusen takk for koselige ord:Heartpink Når tenker du å teste da? Jaaa, det er virkelig vanskelig å holde seg fra å ikke teste..! Har en plan på at jeg skal teste i morgen og torsdag (9 og 10 DPO), så lar jeg fredagen være. Så får jeg se an lørdag og søndag :)

Håper jeg klarer å vente til lørdagen. Føler det også er tidlig, men da tror jeg ikke at jeg klarer å vente lengre:facepalm: Føler meg ikke gravid, så ikke veldig troa. Har økt puls og mer trøtt enn vanlig, men det kan jo ha sammenheng med mer stillesittende arbeid enn jeg er vant med. Blir gal av å ha kontorjobb om dagen når jeg er vant til å være på farten hele dagen.:hilarious:
Blir spennende å følge med på testene dine i dagene fremover :)
 
Håper jeg klarer å vente til lørdagen. Føler det også er tidlig, men da tror jeg ikke at jeg klarer å vente lengre:facepalm: Føler meg ikke gravid, så ikke veldig troa. Har økt puls og mer trøtt enn vanlig, men det kan jo ha sammenheng med mer stillesittende arbeid enn jeg er vant med. Blir gal av å ha kontorjobb om dagen når jeg er vant til å være på farten hele dagen.:hilarious:
Blir spennende å følge med på testene dine i dagene fremover :)

Jeg skjønner egentlig ikke hva jeg driver med, med å teste altfor tidlig :yuck: Men klarer ikke å la være..! Får holde meg til planen nå, fredag er testefri dag! Helt imponert over at du klarer å holde deg så lenge! Neste pp skal jeg holde meg til hvertfall 10 DPO.
Kjenner meg absolutt ikke gravid nå jeg heller :(
 
Jeg skjønner egentlig ikke hva jeg driver med, med å teste altfor tidlig :yuck: Men klarer ikke å la være..! Får holde meg til planen nå, fredag er testefri dag! Helt imponert over at du klarer å holde deg så lenge! Neste pp skal jeg holde meg til hvertfall 10 DPO.
Kjenner meg absolutt ikke gravid nå jeg heller :(

Gleder meg til å følge med på hvordan det går med deg :) Får se om planen holder her da, eller om jeg går på en test tidligere:facepalm: Prøver å distrahere meg om morgenen, og har lagt testene på soverommet, husker jo aldri å ta med en når jeg skynder meg på do om morgenen :hilarious: så enn så lenge går det fint. Syns nesten det er verre å få en negativ test nå og lure på om den vill bli positiv, enn å vente noen dager ekstra. Hold meg oppdatert på hvordan testene dine går da:Heartred
 
Gleder meg til å følge med på hvordan det går med deg :) Får se om planen holder her da, eller om jeg går på en test tidligere:facepalm: Prøver å distrahere meg om morgenen, og har lagt testene på soverommet, husker jo aldri å ta med en når jeg skynder meg på do om morgenen :hilarious: så enn så lenge går det fint. Syns nesten det er verre å få en negativ test nå og lure på om den vill bli positiv, enn å vente noen dager ekstra. Hold meg oppdatert på hvordan testene dine går da:Heartred

Jeg synes det virker veldig fornuftig det du skriver der. Det kommer jeg til å ta med meg videre hvertfall, for det er så skuffende å få negativ test. Fikk det i dag også, 9 DPO. Skriver et lite innlegg om det under :)
 
CD 20 og 9 DPO

Enda en hvit og blank test i dag morges. Det er mye mer skuffende og trist i dag enn det var i går. Forhåpningene var så store. Jeg hadde en så realistisk drøm i natt om at jeg fikk positiv test og ble så utrolig glad. Var nesten sikker da jeg tok testen i dag tidlig at den skulle gjenspeile drømmen jeg hadde. Men den gang ei. Like blank som i går. Har hatt en skikkelig kjip dag i dag, mye på grunn av det, så jeg har ikke villet skrive før nå.

Tilfeldighetene hadde det slik at jeg ikke drakk noe eller tisset på fire timer midt på dagen i dag, så jeg tok en EL-test kl. 15:45 for å se (tok en i morges også nemlig, med 0 utslag). Nå fikk den en sterkere strek (se bilder under). Nå er den nesten like sterk som rett etter eggløsning. Det er vel vanlig at LH-hormonet svinger opp og ned i en syklus? Hos meg har det vært utslag i form av en svak strek, under hele syklusen, minus rett etter positiv EL-test. Da ble det nesten ikke synlig i det hele tatt. Så har den åpenbart tatt seg opp i dag.

Ettersom jeg har hatt to blendahvite tester i går og i dag tenker jeg ikke at det er HcG som slår ut, men at det er LH som har en oppsving i syklusen. Allikevel hadde jeg satt pris på om dere kunne sagt noe om deres tanker om dette. Hva ville dere tenkt om det var dere? Eller har dere kanskje opplevd dette? Og ettersom den ikke viste utslag på morgenurinen tenker jeg heller ikke at det er utslag på svangerskap. Da ville den vel slått ut i morges også? Vil veldig gjerne ha litt råd av dere, kjenner meg litt fortvilet akkurat nå :Heartred
 
EL-tester.

Øverste tatt i morges på morgenurin
Nederste tatt i ettermiddag (hadde ikke tisset eller drukket på fire timer)
 

Vedlegg

  • F75EA81F-307C-4255-A207-657494660126.jpeg
    F75EA81F-307C-4255-A207-657494660126.jpeg
    9,6 KB · Visninger: 84
EL-testene mine lagt inn i app. Alle testene tatt på ettermiddagen har samme forutsetning (ikke drukket eller tisset på tre-fire timer).
 

Vedlegg

  • EF5D838C-E575-44A6-83C7-7E33F583EEB5.jpeg
    EF5D838C-E575-44A6-83C7-7E33F583EEB5.jpeg
    24,8 KB · Visninger: 91
LH varierer i syklusen Og gjennom dagen men skal være generelt lav etter EL. Man kan få sterk/positiv EL test hvis man er gravid eller om TR er på vei. 9dpo er fortsatt veldig tidlig og jeg har ikke fått positiv test så tidlig. Skjønner at man blir så skuffet når man så gjerne skulle fått positiv test ❤️
 
LH varierer i syklusen Og gjennom dagen men skal være generelt lav etter EL. Man kan få sterk/positiv EL test hvis man er gravid eller om TR er på vei. 9dpo er fortsatt veldig tidlig og jeg har ikke fått positiv test så tidlig. Skjønner at man blir så skuffet når man så gjerne skulle fått positiv test ❤️

Tusen takk for svar, MiniMe80 :Heartpink Jeg regner jo med at det er en variasjon i LH i syklusen som gjorde utslaget, og jeg har jo hatt utslag hele veien i syklusen. Allikevel reagerte jeg da den var såpass mye kraftigere enn i morges + at streken var kraftigere i dag enn dagene rett etter EL. Men da er det sikkert som du sier, at det enten er TR eller svangerskap. Akkurat nå kjennes det ikke ut som at jeg er gravid.Jeg har ikke hatt noen symptomer i dag på at jeg kan være det. Brystene er ikke like ømme, jeg har fortsatt skikkelig lyst på kaffe, ingen stikkinger fra livmor på dagevis eller noe. Kjenner ingen forandring i meg. Vært litt tørrere nedentil også, men da jeg sjekket livmortappen nå så var det fortsatt hvitt, litt tykkere enn de siste dagene og nærmest klumpet seg litt. Høres jo veldig ekkelt ut, men.. Ikke store klumper i det hele tatt Var ingen lukt fra det.

Kjente akkurat på livmortappen og da jeg prøvde å trykke litt for å kjenne om den var hard, så verket det opp mot høyre. Er det noen av dere som har hatt det sånn? Hva kan det komme av? Kom med en gang etter jeg hadde trykket, er borte nå. Den kjentes fortsatt lukket og hard inni, men myk utenpå. Akkurat som det er et tynt lag utenpå. Feks om du tar et tynt pledd utenpå noe hardt, hvis dere skjønner?

Når jeg ser på testen fra i morges er den virkelig helt blendahvit. Ingen antydning til strek engang! Virkelig ikke noen vits å teste i morgen, så jeg kommer til å la være i morgen og trolig fredag også. Jeg er veldig innstilt på at det ikke gikk denne gangen. Jeg bare håper at TR ikke kommer før søndag/mandag (IKM er tirsdag), for da rekker lutealfasen min å bikke 10 dager. Er 10 DPO i morgen, så hvis jeg kommer meg forbi den dagen er jeg innenfor en OK lutealfase hvor egget kan rekke å feste seg, ikke sant?
 
CD 21 og 10 DPO

I dag har jeg ikke testet. Orker ikke enda en blendahvit test.

- Livmortappen ca kl. 08:30 i morges: Kjentes lavere enn i går ettermiddag / kveld, mer lukket igjen (kan det være at det er dette som kjennes som "tett plugget"..? Hardere enn i går tror jeg, men fortsatt myk utenpå. Har begynt å kjenne etter på morgen, ettermiddag og kveld.
- Sekret foreløpig: Samme som i går. Hvitt og vått.
- Brystene kjennes ømme, men det er jo også vanlig når det nærmer seg TR.
- Ingen verking i korsryggen de siste dagene.
- Fortsatt tidlig, klokken er jo 12:00 snart, men ingen murring i magen.
- Ikke kjent noe stikkinger fra livmor de siste dagene.
- Elsker fortsatt kaffen! Drukket 4 kopper i dag allerede.
- Kjenner ikke på noen kvalme i det hele tatt (var veldig uggen + kastet opp 5 DPO, men ikke vært noe siden)
- Veldig rastløse ben i går kveld da jeg skulle sove
- Veldig varm da jeg la meg
- Var trøtt på ettermiddagen, men sovnet ikke før midnatt uansett


I følge appen skal jeg ha TR om 5 dager. Da regner den vel med at jeg har 26 dagers syklus da?

Håper alle får en fin påske og at det dukker opp mange positive graviditetstester og eggløsningstester! :love7
 
Back
Topp