Skravletråden for april

Gikk greit - ble 40 min forsinkelse og hun stakk meg i høyre arm selvom det pleier å gå bedre med venstre - tar et glass og heldigvis spør jeg om det er da den rhesus neg antistoffer? hun bare uh nei skal du ha den? da må jeg ta den andre armen også :bag:
Jaja sånn ble det
Æsj da
Jeg pleier å do høyre arm er best å stikke i , likevel må de alltid prøve venstre først

skal bare innom og kjøpe nytt brød....3 poser
Jeg er rimelig god på å handle bare det jeg skal.
Det medfører derimot fort at det ikke er handlet mat til mange dager med mindre det er planlagt og helst lagd liste.

Bankkontoen min trives med korona

Mannen handler. Aka, kredittkortet mitt kom er regning for mars på 2,500, vanligvis ligger det på 5-10. Sfo kom for april med regning fratrukket stengte dager i mars. Og kommer i mai med fratrukket stengte dager i april og evt videre. Barnehagen er faktisk fakturert for april så den betaler jeg men da blir det nok intet å betale i mai. Billånet betalte vi (dumt nok) ned i januar. Dumt ja. For det hadde vi en forsikring på som hadde dekket det nå som mannen blir permittert. (den som ga ham baksmell da han var arbeidsledig et år, for da dekket den billånet og den utbetalingen vi da fikk derfra ble altså regner som lønn.) menmen. Borte er det, 4000 som ikke går ut av kontoen hver måned.
Kredittkortet mitt er ikke brukt siden 12.3, så regningen for april blei vel begrenser den også. Spørs når jeg drar på butikk. Har tenkt meg en tur på plantasjen veldig snart. Men ellers handler mannen

Så mannen konto trives ikke like godt da. Derfra går lånet. Som vel og merke har lavere rente men det utgjør ikke sååå mye. Når vi legger til at altså han handler jo alt, så der mitt kredittkort er lite brukt. Et hans tilsvarende mer. Minst. Det går mer mat når vi er hjemme hele tiden. Og når han får lønn i april har han vært 50% permittert de siste to ukene. Det er han også i mai og juni. Det merkes.

Jaja. Vi klarer oss.

Det er andre ting med korona som plager meg mer.

Ha ha sånn her også , jeg er håpløs, mannen er rådyktig på handling
Jeg sliter med å huske hvilken som er best, de er ikke helt greie de årene mine. Det har hendt jeg måtte bytte stol på blodbanken (annenhver satt opp til høyre og vestre arm)

Ja. Jeg tenker egenelig litt det. På 3 meter er der ikke reelt plass til mer enn en når de skal hoppe og helst ha 2 meter avstand. Vår er 4 så da er det bedre plass. I teorien i alle fall. Vi kommer til å observere dem og sier fra at reglene om antall kan strammes inn om vi ser de ikke klarer ha nok avstand.

Våre tre sammen er ikke problem. Vi bor sammen og er sammen uansett
Ja deres tre er en ting, problemet er med andre barn :)

Jeg er rimelig god på å handle bare det jeg skal.
Det medfører derimot fort at det ikke er handlet mat til mange dager med mindre det er planlagt og helst lagd liste.
Jeg kan være flink ;) og tror denne krisa gjør oss godt egentlig :p jo vi bruker mye på den ene gangen vi handler men det blir faktisk spist opp :)

Ja deres tre er en ting, problemet er med andre barn :)
Nettopp. Våre tre er ingen problem.

Egenelig sa vi max to, tre bare om det er våre, men så ble det tre når to av dem var våre for at minstemor skulle få være med når naboen kom mens vi monterte. Strammer trolig inn til max 2 barn om det ikke er våre tre. Lettere regler egenelig.

Jeg kan være flink ;) og tror denne krisa gjør oss godt egentlig :p jo vi bruker mye på den ene gangen vi handler men det blir faktisk spist opp :)

Jeg har ikke vært på butikk siden de stengte skolene så hvor flink jeg er nå vet jeg ikke. Det er mannen som handler hos oss. Og det funker jo rimelig greit. Vi fant nok mat her til at vi utsatte kveldens handling til i morgen, så satte vi opp trampolina i stedet og mannen jobber i kveld. Men i morgen bør vi handle for påska.

Jeg har ikke vært på butikk siden de stengte skolene så hvor flink jeg er nå vet jeg ikke. Det er mannen som handler hos oss. Og det funker jo rimelig greit. Vi fant nok mat her til at vi utsatte kveldens handling til i morgen, så satte vi opp trampolina i stedet og mannen jobber i kveld. Men i morgen bør vi handle for påska.
Samme her. Jeg har vært rundt folk i hele dag, så nå kjenner jeg at jeg ikke orker å gå på butikken. Jeg vil heller sette meg og perle i fred og ro en stund, koble av. Imorgen har både jeg og samboer fri, så da kan en av oss gå og handle mens den andre er med ungene:happy:

Bankkontoen min trives med korona

Mannen handler. Aka, kredittkortet mitt kom er regning for mars på 2,500, vanligvis ligger det på 5-10. Sfo kom for april med regning fratrukket stengte dager i mars. Og kommer i mai med fratrukket stengte dager i april og evt videre. Barnehagen er faktisk fakturert for april så den betaler jeg men da blir det nok intet å betale i mai. Billånet betalte vi (dumt nok) ned i januar. Dumt ja. For det hadde vi en forsikring på som hadde dekket det nå som mannen blir permittert. (den som ga ham baksmell da han var arbeidsledig et år, for da dekket den billånet og den utbetalingen vi da fikk derfra ble altså regner som lønn.) menmen. Borte er det, 4000 som ikke går ut av kontoen hver måned.
Kredittkortet mitt er ikke brukt siden 12.3, så regningen for april blei vel begrenser den også. Spørs når jeg drar på butikk. Har tenkt meg en tur på plantasjen veldig snart. Men ellers handler mannen

Så mannen konto trives ikke like godt da. Derfra går lånet. Som vel og merke har lavere rente men det utgjør ikke sååå mye. Når vi legger til at altså han handler jo alt, så der mitt kredittkort er lite brukt. Et hans tilsvarende mer. Minst. Det går mer mat når vi er hjemme hele tiden. Og når han får lønn i april har han vært 50% permittert de siste to ukene. Det er han også i mai og juni. Det merkes.

Jaja. Vi klarer oss.

Det er andre ting med korona som plager meg mer.
Vi klarer oss heldigvis - føler med alle som sliter med økonomien nå :( been there!
Vi har litt å betale da, leie, bil, sfo betalte jeg for siste gang nå i mars så får nok refundert for stengte dager etterhvert. Regulering har vi på avbetaling og har bare 3 tus igjen på nr2 (to mån apr, mai) på elste har vi bare betalt 2-3 mån av typ 18 :p men det er “bare” 1100 i måneden. Studiegjeld har vi begge :bag:
Betalte siste del av treningsavgift for nr3 på turn - forventer ikke å få det refundert siden vi risikerer å miste tilbudet da! Strøm er dyr nok og blir ikke billigere når vi alle er hjemme :hilarious:
I mai må vi betale liv og sykdomsforsikring på oss begge vi har aldri delt summen opp så det er vil 8 tusen samlet tror jeg :angelic:

Vi må ut i morra og fylle opp! tror det er min tur og siden familien sover lenger en meg utnytter jeg nok sjansen og drar innom tidlig morgen

Back
Topp