Tigerliljes vei til baby nr 2 ♥

CD 24, 7 DPO
Hei og hopp som dagene går. Jeg er bare her for å skrive ned symptomer :) Føler ikke at det har blitt klaff denne gangen, men skal aldri si aldri. De to siste dagene har jeg vært veldig forstoppet og det blir jeg alltid når jeg er gravid, men vanligvis ikke så tidlig tror jeg. Ellers er jeg også veldig kald (ikke uvanlig) og i dag hadde jeg litt stikkinger nede i magen. Jeg tenker kanskje jeg tar en tidligtest rundt 9 DPO hvis jeg blir utålmodig. Jeg har dog arbeidshelg så kanskje jeg klarer å holde meg til IKM. Det er lov å drømme :rolleyes:

Jeg er 3DPO og vært kald i hele dag - er det et potensielt tegn på svangerskap? Var veldig varm rundt EL (fikk positiv EL-test 29.mars, men aldri noe slim), men i dag har jeg vært frossen hele dagen (inne).
 
Jeg er 3DPO og vært kald i hele dag - er det et potensielt tegn på svangerskap? Var veldig varm rundt EL (fikk positiv EL-test 29.mars, men aldri noe slim), men i dag har jeg vært frossen hele dagen (inne).
Tja, om det er et tegn eller ikke er vanskelig å si. Men jeg var jo gravid da, så aldri si aldri :rolleyes:
 
Hehe, det er akkurat det. Man vet jo ikke :) Men det er spennende å spekulere uansett :) Jeg har vært varm og kald om hverandre, noe jeg ikke pleier å være, så derfor ville jeg spørre :)
Jeg hadde voldsomme temperaturforandringer denne gangen. Enten hakket jeg tenner eller så "brant" hele kroppen liksom. Så kan jo være et tegn det!
 
For en nydelig baby:love7 håper virkelig at det går bra for deg denne gang❤️ Håpe jeg også kan få gleden av å bli gravid snart:cheers
Takk! Må støtt og stadig beundre bildet av lille spiren :love7 Ønsker deg masse lykke til!
 
11+3

Bare 4 dager igjen til de magiske 12 uker! Gyn mente at dette går veien og at nå trenger jeg ikke komme på flere ultralyder. Må innrømme at jeg er litt skuffet, selv om jeg har fått kjempegod oppfølging derfra. Men det er jo positivt at hun tenker jeg er i den trygge fasen nå :love2 Hun ville også at jeg skal slutte på crinone og DET var en mye skumlere tanke. Jeg hadde dog bare 5 doser igjen, så vi ble enige om at jeg kan ta dem annenhver dag til det er tomt. Det føles mye tryggere enn å bare slutte på dagen..

Jeg tenker at vi skal bestille en privat UL rundt uke 13. Vi var hos en veldig dyktig ultralydjordmor rundt samme tid med Junior og bildene vi fikk er helt fantastiske. Jeg kikker fortsatt på dem i ny og ne :Heartred Siden sist har vi jo flyttet og på denne tiden er de aller fleste virksomhetene stengt. Alternativene blir nok Medicus eller Hausken. Er det noen som har erfaring med ultralyd hos dem? :love2

Symptomene begynner jo å roe seg litt nå. Jeg er fortsatt enormt trøtt og har litt ømme pupper enda. I tillegg til avsmak på enkelte matvarer. Jeg brekker meg hver gang jeg pusser tenner, men ingen oppkast så langt i denne graviditeten! Med Junior kastet jeg opp tre ganger totalt. Husker også at jeg sov en lur hver dag etter jobb, det har jeg jo ikke sjans til nå når Junior har bestemt seg for å kutte ut soving på dag :sleep002
 
Sender en klem ❤️ glad for gode nyheter på ul ❤️
 
12+0 :wav
Tenk at datoen som virket så uendelig langt borte endelig er her! Rett og slett en veldig stor milepæl for oss :) Lurer på om tiden kommer til å gå litt raskere fremover nå. De første 12 ukene er jo tortur, men nå håper jeg at jeg kan nyte resten av svangerskapet.

Jeg er i fin form, men har fortsatt denne intense trøttheten som ikke slipper taket. Jeg sover lenge og godt om natten, men allikevel føler jeg at jeg går i svime mesteparten av dagen. Ellers er jeg VARM hele tiden og det er uvant for meg som er en frysepinne til vanlig :laughing002 Graviditeten synes jo ikke på kroppen enda og jeg regner med det kan ta litt tid. Med Junior var jeg nærmere uke 30 før andre enn meg og mannen klarte å se magen :rolleyes: Men jeg kjenner jo at nedre del er kjempehard og føler det begynner å gå pittelitt ut (muligens ønsketenkning det siste :hilarious:). Jeg er litt mer avslappet da og prøver å tenke at dette skal gå bra nå. Jeg prøver å finne et sted jeg kan ta en ny UL hos i ca uke 14 og etter det kan det være vi deler nyheten vår med familien.

Ting å se frem til:
  • Legetime 22/4
  • Privat UL 16/4
  • Jordmortime 6/5
  • OUL ?? Enda ikke fått dato
Jeg endte opp med å bestille kontroll hos fastlegen for å ta blodprøvene. Synes rett og slett det er for sent å vente til uke 16 med å gjøre det :wideyed:
 
Last edited:
Gratulerer så mye med å passere 12 uker. Denne gangen skal det gå bra ❤️
 
Gratulerer med 12 uker
 
Hurra for 12 uker!!!
Er så glad på deres vegne❤❤
 
Ble så glad av å lese dette! Måtte fortelle samboeren også! Hehe :love017
Elsker solskinnshistorier og du er jo en solskinnshistorie! Det gir håp om at til slutt går det alltid:Heartbigred nyyyt maks nå!
 
12+4

Det er veldig rart å være gravid akkurat nå. På morgenen merker jeg ingen forskjell, men på kvelden føler jeg meg veldig gravid med halsbrann og kvalme :wacky: Nå har omsider trøttheten sluppet taket litt og jeg kjenner energien kommer tilbake. Jeg føler magen vokser litt, men den er paddeflat på morgenen så det er nok ønsketenkning :p Jeg er ganske slank i utgangspunktet så må vel smøre meg med tålmodighet. Det ser ut som besteforeldrene får vite nyheten i dag.. Egentlig ville jeg vente, men mannen har et stort ønske om å dele det nå. Jeg har allerede delt det med mamma siden jeg hadde en blødning og trengte støtte, så jeg føler ikke det er mye jeg skulle sagt. Håper bare de kan vente litt før de roper det ut til resten av verden for jeg føler meg ikke klar for å dele det med flere akkurat nå..

Jeg merker jo endringer i kroppen så jeg håper spireliten der inne fortsatt har det fint :Heartred
 
Back
Topp