Bæresele

Hvordan bæresele bruker dere? Hva anbefales? Den lille tulla jeg har, sovner kun inntil mamma og pappa og vil bare sove der på dagtid. Har sett på ergobaby 360 + easysnug spedbarnsinnlegg på jollyroom. Hva tenker dere? :)
Jeg hadde ergobaby 360 sist, og den er skikkelig stiv og klumpete! Velg en uten spedbarnsinnlegg, og med mykt og godt panel. Styr unna babybjørn og stokke pga manglende ergonomi for baby og deg selv. Jeg har lenny lamb, lennyup bæresele som jeg elsker, men den passer litt bedre fra 5+ kg. Bærer i vevd og elastisk sjal nå som han er så liten.
 
Da ble det ergobaby embrace som ble bestilt her igår :happy:

Litt sent ute her, men vet mange er fornøyd med ergobaby embrace så krysser fingrene for at den passer for dere også :)
Jeg har elastisk sjal og en angelpack bæresele. Jeg knoter litt med stramminga på det elastiske sjalet, men angelpacken synes jeg funker bra :)
Kjøpte en ergobaby 360 før mini ble født, men den solgte jeg videre med en gang. Den var alt for klumpete og stiv for meg.
 
Jeg har både elastisk sjal og ergobaby embrace. I bæresjalet følte jeg han seig veldig ned, så det bruker jeg bare inne. Kanskje jeg ikke knyter hatt nok.. når jeg skal ut med hunden bruker jeg embrace selen, der sitter han godt synes jeg.
 
Sniker: er ergobaby embrace sånn at mor/far må ha et bånd rundt midjen? Hvorfor er det sånn? Jeg har null muskler i dette området og det ser forferdelig slitsomt ut å gå rundt med et sånn bånd rundt den mykeste delen av meg? :bag:
 
Sniker: er ergobaby embrace sånn at mor/far må ha et bånd rundt midjen? Hvorfor er det sånn? Jeg har null muskler i dette området og det ser forferdelig slitsomt ut å gå rundt med et sånn bånd rundt den mykeste delen av meg? :bag:

Midjebelte ja, alle bæresele har det (bortsett fra onbuhimo, men den kan ikke brukes til nyfødt, passer best fra de kan sitte selv ca). Vekta fordeles ganske greit så ikke sikkert du merker noe til det. Er for å holde setet trygt på plass. Mulig vevd sjal vil være mer behagelig til deg, eventuelt meh dai med sjalstropper. Jeg merker ikke så mye til midjebeltet, men jeg er godt polstra. :p Vevd sjal skal være det som er mest behagelig uansett ifølge de som har prøvd det, men krever litt mer trening enn sele.

Flere seler har god polstring da, og vekta fordeles så blir ikke så mye trykk på enkeltpunkt. Gitt at sela passer og er justert riktig. :)
 
Last edited:
Midjebelte ja, alle bæresele har det (bortsett fra onbuhimo, men den kan ikke brukes til nyfødt). Vekta fordeles ganske greit så ikke sikkert du merker noe til det. Er for å holde setet trygt på plass. Mulig vevd sjal vil være mer behagelig til deg, eventuelt meh dai med sjalstropper. Jeg merker ikke så mye til midjebeltet, men jeg er godt polstra. :p Vevd sjal skal være det som er mest behagelig uansett ifølge de som har prøvd det, men krever litt mer trening enn sele.

Flere seler har god polstring da, og vekta fordeles så blir ikke så mye trykk på enkeltpunkt. Gitt at sela passer og er justert riktig. :)

Interessant....!!! Tror jeg må google litt før vi bestiller noe, det var jeg ikke klar over :) Takk for super info!!
 
Jeg har både elastisk sjal og ergobaby embrace. I bæresjalet følte jeg han seig veldig ned, så det bruker jeg bare inne. Kanskje jeg ikke knyter hatt nok.. når jeg skal ut med hunden bruker jeg embrace selen, der sitter han godt synes jeg.
Min seg også enormt i sjalet uansett hvor godt jeg følte jeg strammet, men så plutselig klarte jeg stramme bedre og da ble det ikke noe sig
 
Interessant....!!! Tror jeg må google litt før vi bestiller noe, det var jeg ikke klar over :) Takk for super info!!

Og om jeg ikke husker feil er du vel høy og slank (høres litt stalkeraktig ut :hilarious:). Vær litt ekstra nøye mtp sele da, for mange passer dårlig til smalere bærere. Ringslynge kan være et alternativ og, men de er ofte ikke så gode å bære i over tid. Lærte nettopp at det finnes elastisk ringslynge også.

Om du syns vognjungelen er stor, så bare vent til du beveger deg inn i bæreverden! :hilarious:
 
Og om jeg ikke husker feil er du vel høy og slank (høres litt stalkeraktig ut :hilarious:). Vær litt ekstra nøye mtp sele da, for mange passer dårlig til smalere bærere. Ringslynge kan være et alternativ og, men de er ofte ikke så gode å bære i over tid. Lærte nettopp at det finnes elastisk ringslynge også.

Om du syns vognjungelen er stor, så bare vent til du beveger deg inn i bæreverden! :hilarious:

Haha! Joda, stemmer det. 175cm og 53cm... BMI ala underernært og jeg fikk grøss i meg av å se det magebeltet :p
 
Vi har kjøpt baby bjørn bæresele. Blir ik brukt enda men kjekt når man skal levere på skolen og bhg :) slipper å dra med meg vogna, så fram til at jeg ikke går å henter de da :) hadde babybjørn til de to eldste å. Hadde å bære sjal til de men ble ikke brukt i d hele tatt, da ingen av dem trivdes noe særlig i d. Ble for varmt å de fikk bare varme utslett...
 
Haha! Joda, stemmer det. 175cm og 53cm... BMI ala underernært og jeg fikk grøss i meg av å se det magebeltet :p

Sjekk ut Oscha cairis eller didymos didyklick f.eks. :) Oscha har så utrolig mye lekkert!
 
Back
Topp