Minimalles veg til baby❤️

6+0

Det er ei ny uke og appen sier at babyen er like stor som et blåbær:)
Sliter mye med kvalme og oppkast og gråter for alt:p Kun 3 dager til TUL❤️
 
6+3

I dag har det skjedd mye! Jeg og samboer var på TUL og fikk både se og høre hjerteslag! Det var helt fantastisk og jeg er mange kilo lettere❤️

Jeg har også snakker med legen min og fått resept på kvalmestillende jeg skal prøve, så får vi håpe det har noen effekt:happy: Skal også prøve å ta tilskudd av vitamin b6, da det også kan hjelpe.

Hadde også en samtale med jordmor idag, der vi fikk meg inn i systemet, laget helsekort og sendt henvisning til OUL. Fikk beskjed om å bestille legetime til uke 12, så kunne jeg komme til jordmor etter det og få høre hjertelyd❤️

Ellers skal vi avsløre hemmeligheten for mine foreldre, søstre, mormor og morfar idag og svigerforeldre i morgen. Det blir veldig spennende:nailbiting:
 
Ååh gratulerer så mye med å få både se og høre hjerteslag. For en fantastisk følelse det må ha vært. :)
Så spennende at dere endelig skal si det til familie i mårra. :Heartred
 
9+0

Tiden går så fryktelig sakte, men nå går jeg faktisk inn i uke 10! Kun tre uker til neste TUL, det er så lenge til!

Formen går veldig opp og ned og jeg må bare ta dag for dag. I går ble jeg veldig dårlig igjen etter 2-3 ok dager. Sov 3 timer på sofan og fikk nesten ikke i meg noe mat eller drikke. Fra i går til i dag hadde jeg gått ned ytterligere 200g. Legen sier at så lenge jeg får i meg noe, så ser vi an til neste legetime om 3-4 uker. Kjenner jeg er litt spent på hvordan ståa er da om formen fortsetter slik.

Graviduke: 10
Graviditetsmåned: 3
Trimester: 1
Dager igjen til termin: 220
Fullført graviditet: 22%
Neste legetime: I løpet av uke 12
Neste TUL: 15. mai
OUL: 29. juni
Vektendring: -3,2 kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i magen
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: Til 24. mai
 
9+0

Tiden går så fryktelig sakte, men nå går jeg faktisk inn i uke 10! Kun tre uker til neste TUL, det er så lenge til!

Formen går veldig opp og ned og jeg må bare ta dag for dag. I går ble jeg veldig dårlig igjen etter 2-3 ok dager. Sov 3 timer på sofan og fikk nesten ikke i meg noe mat eller drikke. Fra i går til i dag hadde jeg gått ned ytterligere 200g. Legen sier at så lenge jeg får i meg noe, så ser vi an til neste legetime om 3-4 uker. Kjenner jeg er litt spent på hvordan ståa er da om formen fortsetter slik.

Graviduke: 10
Graviditetsmåned: 3
Trimester: 1
Dager igjen til termin: 220
Fullført graviditet: 22%
Neste legetime: I løpet av uke 12
Neste TUL: 15. mai
OUL: 29. juni
Vektendring: -3,2 kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i magen
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: Til 24. mai

Håper formen din blir bedre veldig snart. Skal vel for mange bedre seg rundt uke 12, så får krysse fingrene for det! Har du neste TUL ca 12+0 da eller? Skal selv ha min første TUL 12+0 den 13. mai, er utroolig spent!
 
Håper formen din blir bedre veldig snart. Skal vel for mange bedre seg rundt uke 12, så får krysse fingrene for det! Har du neste TUL ca 12+0 da eller? Skal selv ha min første TUL 12+0 den 13. mai, er utroolig spent!
Håper jeg også:) Har du mye symptomer? Det blir veldig spennende! Ja, skal på TUL 12+0 15. mai:happy:
 
Håper jeg også:) Har du mye symptomer? Det blir veldig spennende! Ja, skal på TUL 12+0 15. mai:happy:

Har vært en del kvalm med brekninger fra uke 6 ca, men det har roet seg litt igjen nå. Ellers er jeg mye trøtt og blir fort anpusten, men sover ganske dårlig. Også har jeg fått større brystvorter, "voksenpupp" som sambo kaller det :hilarious::hilarious: De er ØMME!
Men alt i alt virker det som jeg slipper litt "billig" unna. Vurderte gradert sykemelding på et tidspunkt pga. kvalmen, men det ble litt bedre igjen så da håper jeg kanksje jeg ungår det. Hørte rykter om at man kan blir bedre igjen ifm. at morkaken tar over mer av jobben, så det kan jo kanskje stemme for min del. Kan jo håpe på det samme for deg :)

Håper du slipper for mye vektnedgang, det høres ikke særlig godt ut :Heartred Får du noen ekstra oppfølging pga. det?
 
Har vært en del kvalm med brekninger fra uke 6 ca, men det har roet seg litt igjen nå. Ellers er jeg mye trøtt og blir fort anpusten, men sover ganske dårlig. Også har jeg fått større brystvorter, "voksenpupp" som sambo kaller det :hilarious::hilarious: De er ØMME!
Men alt i alt virker det som jeg slipper litt "billig" unna. Vurderte gradert sykemelding på et tidspunkt pga. kvalmen, men det ble litt bedre igjen så da håper jeg kanksje jeg ungår det. Hørte rykter om at man kan blir bedre igjen ifm. at morkaken tar over mer av jobben, så det kan jo kanskje stemme for min del. Kan jo håpe på det samme for deg :)

Håper du slipper for mye vektnedgang, det høres ikke særlig godt ut :Heartred Får du noen ekstra oppfølging pga. det?
Så bra det ikke er alt for ille for deg og at du slipper unna sykmelding:)

Så lenge jeg får i meg noe mat og holder på det, så var ikke legen veldig bekymra enda. Skal til kontroll i uke 12, så får vi se hva prøvene sier og om vi må gjøre noen tiltak da:)
 
Så bra det ikke er alt for ille for deg og at du slipper unna sykmelding:)

Så lenge jeg får i meg noe mat og holder på det, så var ikke legen veldig bekymra enda. Skal til kontroll i uke 12, så får vi se hva prøvene sier og om vi må gjøre noen tiltak da:)

Skjønner. Men huff, må jo være ganske grusomt for deg uansett om det forhåpentligvis ikke går utover lille. Håper dere tar ekstra godt vare på deg :Heartred
 
10+0
Baby er nå like stor som en lime! Kun to uker til neste TUL nå og vi gleder oss veldig til å se lille❤️

Denne uka virker det som kvalmen har eskalert litt igjen. Håper den gir seg om ikke lenge!

Det er mye murringer i magen for tiden, så livmora vokser nok godt. Jeg har også begynt å kjenne på smerter som går fra korsrygg, over hofter, ned magen til lysken og med litt stråling ned lårene. Vet ikke hvordan begynnende bekkenløsning kjennes ut, men håper det ikke er det:)
Graviduke: 11
Graviditetsmåned: 3
Trimester: 1
Dager igjen til termin: 213
Fullført graviditet: 24%
Neste legetime: I løpet av uke 12
Neste jordmortime: 8. juni
Neste TUL: 15. mai
OUL: 29. juni
Vektendring: -3,2 kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i magen
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: Til 24. mai
 
Last edited:
10+0
Baby er nå like stor som en lime! Kun to uker til neste TUL nå og vi gleder oss veldig til å se lille❤️

Denne uka virker det som kvalmen har eskalert litt igjen. Håper den gir seg om ikke lenge!

Det er mye murringer i magen for tiden, så livmora vokser nok godt. Jeg har også begynt å kjenne på smerter som går fra korsrygg, over hofter, ned magen til lysken og med litt stråling ned lårene. Vet ikke hvordan begynnende bekkenløsning kjennes ut, men håper det ikke er det:)
Graviduke: 10
Graviditetsmåned: 3
Trimester: 1
Dager igjen til termin: 213
Fullført graviditet: 24%
Neste legetime: I løpet av uke 12
Neste jordmortime: 8. juni
Neste TUL: 15. mai
OUL: 29. juni
Vektendring: -3,2 kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i magen
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: Til 24. mai
Wow like stor som en lime allerede.
Tida går fort.
Spennende med tul om 2 uker. Håper dere får noen fine bilder dere kan vise fram til verden :)
 
10+0
Baby er nå like stor som en lime! Kun to uker til neste TUL nå og vi gleder oss veldig til å se lille❤️

Denne uka virker det som kvalmen har eskalert litt igjen. Håper den gir seg om ikke lenge!

Det er mye murringer i magen for tiden, så livmora vokser nok godt. Jeg har også begynt å kjenne på smerter som går fra korsrygg, over hofter, ned magen til lysken og med litt stråling ned lårene. Vet ikke hvordan begynnende bekkenløsning kjennes ut, men håper det ikke er det:)
Graviduke: 10
Graviditetsmåned: 3
Trimester: 1
Dager igjen til termin: 213
Fullført graviditet: 24%
Neste legetime: I løpet av uke 12
Neste jordmortime: 8. juni
Neste TUL: 15. mai
OUL: 29. juni
Vektendring: -3,2 kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i magen
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: Til 24. mai
Sååå utrolig spennende tid!:woot::Heartred
 
11+0
Baby er nå like stor som en plomme:smug: Kun 1 uke til TUL!

Begynner å grue meg litt til TUL, er så redd for at det ikke er liv lenger❤️ Hadde jeg ikke hatt denne kvalmen, så hadde jeg ikke trodd at jeg var gravid. Jeg har heller ikke hatt noen blødninger, så krysser fingrene for at alt står bra til med lille!

Formen har vært litt bedre denne uka, så kanskje kvalmen er i ferd med å gi seg? Kan iallefall håpe:shy:

Graviduke: 12
Graviditetsmåned: 3
Trimester: 1
Dager igjen til termin: 206
Fullført graviditet: 27%
Neste legetime: I løpet av uke 12
Neste jordmortime: 8. juni
Neste TUL: 15. mai
OUL: 29. juni
Vektendring: -3,2 kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i magen, svimmel
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: Til 24. mai
 
Back
Topp