NÅR kjente du symptomer - og HVA kjente du?

PP2 på første baby her, så har lite erfaring med hva man skal kjenne etter - derfor er det så kjekt å lese det andre som står her om de samme symptomene som jeg kjenner på! :happy:

Er nå på 11 DPO, men kjenner allerede symptomer. Har hatt murringer fra ca 6-7 dpo og mye korsryggsmerter. Har også vært en del svimmel i de siste dagene, samt veldig øm rundt begge brystene. I går kveld følte jeg meg helt elendig, var sliten, kvalm og følte meg oppblåst men dagens tidligtest fra babyplan viste negativ graviditetstest... Blir så skuffet hver gang det viser negativ! Håper det allikevel er håp for at det har festet seg en liten en. IKM 2/4, så har fortsatt et par dager å vente i spenning!
 
Er 8 dager etter mens nå. Og har kjent på litt kvalme og ekstrem halsbrann til tider. Pressende følelse nederst i magen idag :)
 
Fikk en subtil men noe slitsom kvalme fra første stund. Men dette var bare dager før jul så jeg trodde det kom fra stress :wacky: Deretter ble jeg veldig oppblåst, men det var vanlig for meg under pms så la ikke mer i det der og da. Sist men ikke minst; skikkelige ekstreme mensmurringer i to uker. Og siden mensen aldri kom tok jeg en test :p
 
En del kviser 10-11 dpo. Husker ikke hvor mye, men mer enn vanlig. 12 dpo tenkte jeg over at det ikke var vanlig for meg før mens, følte at jeg var gravid og tok en test! Jammen positiv, svak positiv, men positiv! Hadde BLENDA HVIT 8 og 9 dpo, til info! :)
 
Jeg fikk akkurat samme symptomene som når mensen er på vei. Mensmurringer, oppblåsthet o.l., til vanlig "nå-kommer-snart-mensen"-tid. Altså begynte det er par dager før IKM. Det var helt umulig å skille dem fra vanlige snart-mens-symptomer.

Hadde masse mensmurringer hele første trimester.

Ellers kom det ikke andre symptomer før rundt uke 5. Da begynte den ville utfloden.. Måtte bestille inn et haug ekstra tøytruseinnlegg.

Ekstrem trøtthet slo inn rundt uke 8. Da gikk kondisen også til helvete, og hvilepulsen gikk kraftig opp. Kvalmen og aversjon mot diverse matvarer kom også rundt da.

Men i dpo-land var det altså ikke andre symptomer enn til en vanlig mens.
 
Veldig lite symptomer før IKM egentlig, men de få jeg har merket meg er ømme pupper og hyppig vannlating. Alle andre symptomer kan liksom like gjerne være mens.
 
Kan du beskrive festesmertene? :)

På en måte som skarpe strålinger fra livmora og ned mot underlivet. Litt vanskelig å forklare. Men husker jeg tenkte at det måtte være festesmerte når det skjedde, og jaggu var jeg gravid, så ganske sikker på at det stemmer :)
 
På en måte som skarpe strålinger fra livmora og ned mot underlivet. Litt vanskelig å forklare. Men husker jeg tenkte at det måtte være festesmerte når det skjedde, og jaggu var jeg gravid, så ganske sikker på at det stemmer :)

Takk for svar :) Så spennende og moro at du kjente det - det virker jo absolutt sånn :) Tror ikke de fleste kjenner det, så det må jo være gøy. Foreløpig har jeg kun hatt sammentrekninger i livmoren (det skal sies at jeg også har hatt det flere ganger da jeg brukte spiralen, minner veldig om kynnere, så det tror jeg ikke har noen sammenheng med annet enn EL evt). Har også stikkinger nedentil av og til, men mer en ømhetsfølelse som kommer og går litt. Les gjerne litt i dagboken og se om du har noen tips til meg basert på det jeg har skrevet :)
 
Hvordan kjenner du at det er bekkensmerter? :)
Hatt bekkenløsning i tidligere svangerskap så vet hvordan det er, samt at jeg ikke kunne bevege meg uten økende smerter i bekkenet, korsryggen og symfusen.
Lege som stilte diagnosen da jeg var 5+2 i siste svangerskapet (svangerskap Nr3)
Måtte til lege like tidlig i svangerskap nr2, men fikk ikke beskjed om at det var bekkenløsning før i uke 12. Da hadde jeg slitt med smerter siden uke 3+5.
 
På en måte som skarpe strålinger fra livmora og ned mot underlivet. Litt vanskelig å forklare. Men husker jeg tenkte at det måtte være festesmerte når det skjedde, og jaggu var jeg gravid, så ganske sikker på at det stemmer :)
Sniker her :) var det fra en side eller begge sidene du kjente stråling fra?
Gratulerer så mye❤️
 
Back
Topp