"Forsøk til høsten" skravletråd

Vi har planlagt uttak andre uka i september. Skal ringe inn mens i juni :)
 
Vi har barn født juni 2018, og har to eskimoer på frys, tenkte å forsøke fra høsten av, men nå får vi se hvordan det blir...

Har et pittelite håp om at vi klarer å bli gravide på egenhånd, har hatt mensen to ganger i 2020. Det er ikke vanlig for å si det slik. Jeg pleier å ha mensen 1-4 ganger i året. Ser ut til at det er 54 dager mellom mensen, når har jeg eggløsning da må en tro? Vi begge jobber turnus, så har ikke sååå ofte sex, men bør jo prøve å eggløsningstester hvertfall

Eggløsning er "alltid" 14 dager før neste cd1, så syklus på 54 betyr el på cd 40. Men jeg ville kanskje sjekket med tester :)
 
Eggløsning er "alltid" 14 dager før neste cd1, så syklus på 54 betyr el på cd 40. Men jeg ville kanskje sjekket med tester :)
Takk for svar :) Jeg tester de dagene vi ikke har sex, i disse koronatidene så er det lite vi ser til hverandre. Jeg jobber på sykehus
 
Da har vi startet på hjemmeforsøk, jeg startet med folsyre for 4 dager siden :) Tok også dn graviditetstest, bare for å vite At vi ikke er gravide. Skudd i blinde dette, da jeg pleier å ha mensen 1-4 ganger i året, og alt har hatt 2 dette året. Så kvota er vel brukt opp
 
Vi har også to eskimoer på frys, og siden det ble så stor aldersforskjell mellom storebror og lillebror, tenker vi at vi bare kjører på til høsten/vinteren - så sant mensen har kommet tilbake og jeg har slutta å amme :rolleyes: Er de to siste sjansene vi har, så blir det ikke baby av de blir det ikke flere forsøk på oss, så det blir litt skummelt!
 
Vi har også to eskimoer på frys, og siden det ble så stor aldersforskjell mellom storebror og lillebror, tenker vi at vi bare kjører på til høsten/vinteren - så sant mensen har kommet tilbake og jeg har slutta å amme :rolleyes: Er de to siste sjansene vi har, så blir det ikke baby av de blir det ikke flere forsøk på oss, så det blir litt skummelt!

hvor stor aldersforskjell har dere ?
 
Skulle til danmark rundt påsketider for innsett av blasto etter misslykket forsøk i desember. Nå vet man ikke hvor lenge man må vente før man kan reise :/ Håper viruset kommer seg avgårde strax sånn at vi alle kan starte opp ijenn.
 
Omsider har gyn sendt henvisning til Porsgrunn, så da håper jeg det blir muligheter til høsten. :)
 
Er det noen som har vært i kontant med Porsgrunn? Går drifta som normalt?
 
Er det noen som har vært i kontant med Porsgrunn? Går drifta som normalt?
Dette står på hjemmesiden deres:
Fertilitetsavdelingen Sør
Redusert drift ved Fertilitetsavdelingen Sør på grunn av situasjonen med korona


På grunn av situasjonen med koronavirus har Fertilitetsavdelingen Sør redusert drift.

Oppdatert 24.mars 2020

Vi kontakter i disse dager alle berørte pasienter.
Oppsummert er tiltakene disse:

  • Fra og med 24. mars 2020 til og med 13. april 2020 har avdelingen sterkt redusert drift.
    Du skal ikke møte opp på sykehuset til time hos oss i dette tidsrommet med mindre vi har kontaktet deg på telefon og avtalt særskilt oppmøte.
  • Det er per 24.mars 2020 fortsatt usikkert hva som vil skje med behandlinger som er planlagt etter påske. Følg med på hjemmesida vår for oppdatering.
  • Har du fått satt tilbake befruktet egg, ta graviditetstest som planlagt og fortsett avtalt medisinering.
  • Er du gravid, fortsett avtalt medisinering.
Det vil være personale i avdelingen til å besvare meldinger i Crypho, men vi må prioritere strengt hvilke meldinger som besvares først, og det kan bli lenger svartid enn vanlig.
 
Leser på andre fora at folk blir oppringt av Riksen hvor de tydeligvis gjennomfører forsøk. Noen her som har opplevd det?
 
Leser på andre fora at folk blir oppringt av Riksen hvor de tydeligvis gjennomfører forsøk. Noen her som har opplevd det?
Vi hadde vår oppstartstime igår via videochat. Og fikk mensen i dag så ringte inn for å melde inn som legen ønsket. Men sykepleier sa at de har startet opp litt nå med de som fikk avbrutte forsøk og begynner på nye når det er tid for det(forutsatt at reglene ikke blir endret igjen for avdelingen). Så hun bad meg ringe inn ved neste mens igjen for å se om avdelingen er i full fart igjen og om det er plass for nye oppstarter.
 
Vi skulle egentlig ha fryseforsøk etter avbrutt forsøk på neste syklus i slutten av april. Ser nå at St. Olavs starter opp igjen med stimulering og uttak, men at de kjører totalfrys og nedfrysing på alle. Så jeg regner med at vårt fryseforsøk fortsatt er i det blå. Det var en skikkelig dritt beskjed å få, for når jeg så at de skulle komme med ny info så fikk jeg et lite håp om at forsøket kanskje kunne gå som planlagt likevel!
:smiley-angry017
 
Vi skulle egentlig ha fryseforsøk etter avbrutt forsøk på neste syklus i slutten av april. Ser nå at St. Olavs starter opp igjen med stimulering og uttak, men at de kjører totalfrys og nedfrysing på alle. Så jeg regner med at vårt fryseforsøk fortsatt er i det blå. Det var en skikkelig dritt beskjed å få, for når jeg så at de skulle komme med ny info så fikk jeg et lite håp om at forsøket kanskje kunne gå som planlagt likevel!
:smiley-angry017


Det kan være de starter opp igjen nå i mai/juni hvis tallene fortsetter å synke? Krysser fingrene for det ❤️❤️
 
Vi skal forsøke til høsten. Har to på frys, som ble fryst ned i 2016:p så vi har frist til januar 2021 med å bruke de opp. Fant ut at det var på tide nå..
Håper å komme i gang i september/oktober. Først må jeg ned i vekt. Helst 15kg:rolleyes:
Har fra før ei jente født oktober 2016, laget med IVF:happy:
Forsøker nå på naturlig vis, da jeg tok ut spiralen i mars:D
Hører til St. Olavs forresten.
 
Last edited:
Nå kommer snart sommeren og da kommer høsten veeeldig fort!! :D

Hva slags planer har dere i sommer? :)
 
Back
Topp