Bekkenplager

Solstråla94

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Juliknøttene 2022
Jeg har vært plaget med smerter i korsrygg og nedover lårene i noen uker, men den siste uken har jeg hatt ekstreme smerter i symfysen (?). Jeg klarer nesten ikke å gå og reise meg opp på grunn av smertene. Måtte ringe jordmor siden jeg ikke har hatt så store smerter så nært underlivet før så var usikker på om det var UVI eller symfysen. Uansett, så prøver jeg å gå tur hverdag, men etter turen er det mye verre resten av dagen :oops::eek: flere som opplever det samme? Jeg må gå tur hverdag pga hund, men også fordi jeg blir gal av å kun sitte inne i disse dager :p hjemmekontor dag 22:bookworm:
 
Har det samme selv. Etter en liten gåtur eller husarbeid er jeg helt ferdig resten av dagen. Hvis jeg sitter meg etterpå, stivner jeg helt og klarer nesten ikke røyse meg. Stråler ned i bena og av og til kan jeg ikke trø på den ene foten.
Det som hjalp meg var å sykemelde meg 100% og styre dagene selv, ta masse sittepauser osv.
Er heelt håpløst, og virker ikke som at det er noe håp o_O
Ja, det er lange dager og mye sitting/ligging. Prøver å kontrollere inntaket av mat, så man ikke legger på seg for mye disse månedene. :D
 
Jeg har vært plaget med smerter i korsrygg og nedover lårene i noen uker, men den siste uken har jeg hatt ekstreme smerter i symfysen (?). Jeg klarer nesten ikke å gå og reise meg opp på grunn av smertene. Måtte ringe jordmor siden jeg ikke har hatt så store smerter så nært underlivet før så var usikker på om det var UVI eller symfysen. Uansett, så prøver jeg å gå tur hverdag, men etter turen er det mye verre resten av dagen :oops::eek: flere som opplever det samme? Jeg må gå tur hverdag pga hund, men også fordi jeg blir gal av å kun sitte inne i disse dager :p hjemmekontor dag 22:bookworm:

Første symptom jeg hadde med mini var smerter i korsrygg, hofte og nedover ene foten, ble sykemeldt fra rundt uke 5 og var delvis sykemeldt hele svangerskapet - bekkenplagene gav seg ikke før mini var 6 måneder..

Nå er jeg er blitt 50% sykemeldt fordi bekkenet ikke liker 100% hjemmekontor - første natten etter hjemmekontorstart fikk jeg ikke sove pga smerter i bekkenet. Kjente det litt i bekkenet før det ble hjemmekontor, men ikke slik at det var til veldig stort hinder med tilpasninger.

Nå er det litt jobb fremfor PC og litt e-post liggende på sofaen med iPad, og mye pauser. Stort sett mannen som tar husarbeidet og går ut med mini

Lytt til kroppen og ta mange pauser. Bedre å ta det rolig nå enn at bekkenet slår seg helt vrang
 
Jeg sliter med det samme! Er 100% sykemeldt, har forferdelig vondt i ryggen... Hvis jeg får til å støvsuge er jeg helt ferdig resten av dagen, med grusomt vondt i korsryggen, nedover lårene og det stopper liksom midt på knærne :dead:
 
Jeg følges opp av sykehuset, får smertestillende pga smertene i bekkenet/hoftene av de. Sist fikk jeg tilbud om innleggelse med smertelindring, men takka nei da. Ikke sikkert jeg gjør det denne gangen om det blir like ille om noen uker.

Smertestillende gjør hvertfall hverdagen enklere når man må løpe etter en 2 åring :dead:
 
Jeg har det også, kommer og går litt men trodde også først det var uvi.
Gjør vondt å stå på ett ben når jeg skal ta på buksa utrolig slitsomt.
 
Jeg har også lignende bekkenplager,det er grusomt vondt når jeg har vært veldig aktiv. Det som har funket for meg har vært å veksle mellom aktivitet og sitting da for mye aktivitet gjør veldig vondt og å sitte i ro lenge gjør det verre.

Jeg synes også det har funket bra å bruke bekkenbelte, fikk tips fra jordmoren min om å bruke det.
 
Jeg hadde store bekkenplager i de andre 5 svangerskapene mine...men denne gangen gjør jeg yoga, og har kun kjent litt plager i halebeinet.
Kanskje dere kunne sjekke ut noe prenatal yoga på youtube? Eller så kan jeg sikkert prøve å være behjelpelig...siden det er utdanningen minxsmile5
 
Jeg hadde store bekkenplager i de andre 5 svangerskapene mine...men denne gangen gjør jeg yoga, og har kun kjent litt plager i halebeinet.
Kanskje dere kunne sjekke ut noe prenatal yoga på youtube? Eller så kan jeg sikkert prøve å være behjelpelig...siden det er utdanningen minxsmile5

Tenkte å starte med yoga. Kan du poste linker til noen prenatal yoga på youtube som du anbefaler?
 
https://youtu.be/zuR3YeFIkRI

Jeg bruker denne, om jeg ikke bruker mitt eget. Har tenkt å få laget noen video'r jeg også etter hvert, og da lover jeg å dele de med dere:happy:

Husk at de fleste øvelsene kan utføres sittende på en treningsball eller på en kjøkkenstolxsmile5
 
Har begynt med det samme selv:arghh::banghead:Kjenner veldig lite på begynnelsen av dagen, men smertene og ubehaget øker utover dagen. Hadde ikke bekkenplager med første, men slet litt etter fødsel. Blir spennende å se om det roer seg eller blir verre...
 
Dessverre sånn her også. Merket de første plagene i uke 5/6. Stabilt noen uker, så har det eskalert de siste fire, fem ukene nå. Er pr nå 100% sykemeldt pga bekkensmerter :(
 
Jeg merker det kun på den ene siden i korsryggen/bakre hofte.. Akkurat som om det er et ledd som ikke klarer å klikke seg på plass. Og dager hvor jeg er aktiv, så er det så vondt! Jeg vet ikke hva det er, men antar det er graviditetsrelatert..
 
Her gjør det fryktelig vondt i dag, har grått mine tårer. Gjør vondt i hele høyre side, klarer ikke å ligge, ikke å sitte, ikke å stå og ikke og stå. Alt låser seg, er helt jævlig, to say the least
 
Her gjør det fryktelig vondt i dag, har grått mine tårer. Gjør vondt i hele høyre side, klarer ikke å ligge, ikke å sitte, ikke å stå og ikke og stå. Alt låser seg, er helt jævlig, to say the least
Har du vært hos fysioterapeut eller kiropraktor? Her åpnet de mandag, så jeg hadde time tirsdag.
 
Har du vært hos fysioterapeut eller kiropraktor? Her åpnet de mandag, så jeg hadde time tirsdag.
Nei, ingen hjelp og få der. Hjelper en liten stund så er det på an igjen, og det har jeg ikke råd til mtp at jeg er student.
 
Back
Topp