Baby nr. 2 - vi er klare for deg!

Kos dere i høyet:p Midt i høy hopping selv i disse dager :hilarious:
 
Så dumt at timen ble flytta:( Kjenner til følelsen av å ville sjekke seg når man har prøvd ei stund. Jeg er i pp7 selv og vurderer gyn, men ser ikke ut til at det kan funke å få time i disse dager:meh: Får bare prøve et par pper til, ja! Så bra med positiv el test:love017 Jeg er dpo 7 i dag og bruker babyklister denne mnd, er såå spent på om det har funkaa:smiley-angelic001
 
Så dumt at timen ble flytta:( Kjenner til følelsen av å ville sjekke seg når man har prøvd ei stund. Jeg er i pp7 selv og vurderer gyn, men ser ikke ut til at det kan funke å få time i disse dager:meh: Får bare prøve et par pper til, ja! Så bra med positiv el test:love017 Jeg er dpo 7 i dag og bruker babyklister denne mnd, er såå spent på om det har funkaa:smiley-angelic001[/Q

Oooh, spennende med babyklister altså! Får håpe noe klistrer seg fast. :hilarious: Ja, som du sier, tror det er lurt å vente litt til, vi er jo midt oppi det verste nå. Kanskje vi klarer det på egen hånd plutselig! Hååååper det!!:smiley-angelic001

Negativ EL-test i dag, og et lite hopp opp i temperaturen allerede faktisk! Nå er mannen sliten og trenger en dag pause sa han!:laughing002
 
PP8 - CD18 - 1 DPO!! :smiley-bounce012
Dette er første måneden jeg temper, og det har gått litt opp og ned sånn graf-messig. Men i går var det et lite hopp opp, så ser ut som jeg har hatt el! Fikk positiv test på kvelden på tirsdag!:happy:

Til dere som også temper: Hva kan jeg forvente av grafen nå? Og hva "håper" jeg på? Erfaringer?

Det er jo så teit, men når jeg legger meg gleder jeg meg til å våkne og tempe!:hilarious:
Screenshot_20200326-095317_Premom.jpg


-TP
 
Last edited:
PP8 - CD18 - 1 DPO!! :smiley-bounce012
Dette er første måneden jeg temper, og det har gått litt opp og ned sånn graf-messig. Men i går var det et lite hopp opp, så ser ut som jeg har hatt el! Fikk positiv test på kvelden på tirsdag!:happy:

Til dere som også temper: Hva kan jeg forvente av grafen nå? Og hva "håper" jeg på? Erfaringer?

Det er jo så teit, men når jeg legger meg gleder jeg meg til å våkne og tempe!:hilarious:Vis vedlegget 321835

-Trønderprøver

Haha, kjenner meg veldig igjen i det å glede seg til å tempe neste morgen og ny måling :hilarious: Aldri vært særlig gira på å våkne før, men plutselig var det blitt litt spennende! I utgangspunktet skal vel temperaturen nå fremover fortsatt kunne hoppe litt opp og ned, men den vil i snitt ligge litt høyere enn tidligere (ca 0,2-0,5 grader). Hvis du får en tredje måling nå som er på nivå med de to du har fått nå, så tror jeg du kan være temmelig sikker på at du faktisk slapp et egg på LH-toppen din :) Når TR kommer vil temperaturen droppe igjen, mens om du er gravid vil den antakelig holde seg høy også etter ikm.

Men ta forbehold om at jeg ikke kan alt dette helt ut i fingerspissene - dette er bare slik jeg har forstått det. Også ser jeg det finnes mange meninger om hvordan temperaturen regerer når egget eventuelt fester seg, men disse kan være litt motstridende og vanskelig å tolke. Man kan visst oppleve både dipp (festedipp), stigning (trifasisk kurve) eller ingenting, og fortsatt være gravid :confused005
 
PP8 - CD20 - 3 DPO

Da er jeg over i dpo-land, og herregud så sakte tiden går:hilarious: Jeg syns tiden fra tr til el går så fort, og lutealfasen så saaaaaaaakteeeeee. Men her er det bare å smøre seg med tålmodighet.

Testetøsen i meg har allerede begynt å telle ned til den dagen jeg kan ta en test. :smiley-bounce012 Jeg skal prøve å vente til 10 dpo, men jeg klarer sikkert ikke lenger enn 8:rolleyes:

Syns kurven sin ser ganske bra ut, selv om det var ikke det største hoppet opp etter el akkurat. Men ser jo en tydelig oppgang :happy::happy:

Håper alle tar vare på seg selv og sine kjære:Heartred
 
Haha, kjenner meg veldig igjen i det å glede seg til å tempe neste morgen og ny måling :hilarious: Aldri vært særlig gira på å våkne før, men plutselig var det blitt litt spennende! I utgangspunktet skal vel temperaturen nå fremover fortsatt kunne hoppe litt opp og ned, men den vil i snitt ligge litt høyere enn tidligere (ca 0,2-0,5 grader). Hvis du får en tredje måling nå som er på nivå med de to du har fått nå, så tror jeg du kan være temmelig sikker på at du faktisk slapp et egg på LH-toppen din :) Når TR kommer vil temperaturen droppe igjen, mens om du er gravid vil den antakelig holde seg høy også etter ikm.

Men ta forbehold om at jeg ikke kan alt dette helt ut i fingerspissene - dette er bare slik jeg har forstått det. Også ser jeg det finnes mange meninger om hvordan temperaturen regerer når egget eventuelt fester seg, men disse kan være litt motstridende og vanskelig å tolke. Man kan visst oppleve både dipp (festedipp), stigning (trifasisk kurve) eller ingenting, og fortsatt være gravid :confused005

Tusen takk for svar!! Det var veldig informativt, og nå føler jeg at jeg har litt mer kontroll:Heartred Legger ved et bilde av kurven min fra i dag!

Hvordan står det til med deg? Hvor er du i syklusen nå?:love017
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200328-110328_Premom.jpg
    Screenshot_20200328-110328_Premom.jpg
    34,4 KB · Visninger: 106
Tusen takk for svar!! Det var veldig informativt, og nå føler jeg at jeg har litt mer kontroll:Heartred Legger ved et bilde av kurven min fra i dag!

Hvordan står det til med deg? Hvor er du i syklusen nå?:love017

Se der ja, godt inne i dpo-land nå! Tida for den store tålmodighetsprøven :nailbiting:

Jeg ble faktisk gravid forrige syklus, så nå er jeg 5+3 :woot: håperhåperhåper den sitter helt frem til november :Heartred men sniker fortsatt innom prøveforumet da, er jo så spent på hvordan det går her!
 
Se der ja, godt inne i dpo-land nå! Tida for den store tålmodighetsprøven :nailbiting:

Jeg ble faktisk gravid forrige syklus, så nå er jeg 5+3 :woot: håperhåperhåper den sitter helt frem til november :Heartred men sniker fortsatt innom prøveforumet da, er jo så spent på hvordan det går her!

Ååå gratulerer!! :Heartred:Heartred Det er mulig jeg har gratulert deg før, men jeg blander veldig mange her inne:hilarious: Er liksom så vanskelig å huske hvem som gjør hva når man ikke har noe ansikt å feste det på :hilarious:

Det må være en fantastisk følelse! Håper jeg kommer etter veldig snart, og at du kommer deg helt til termin med frøet :love017
 
Ååå gratulerer!! :Heartred:Heartred Det er mulig jeg har gratulert deg før, men jeg blander veldig mange her inne:hilarious: Er liksom så vanskelig å huske hvem som gjør hva når man ikke har noe ansikt å feste det på :hilarious:

Det må være en fantastisk følelse! Håper jeg kommer etter veldig snart, og at du kommer deg helt til termin med frøet :love017

Tusen takk! Blander veldig jeg óg, går liksom så surr uten ansikt :hilarious: også er jo de nicknavnene stort sett ganske anonyme. Men begynte å lese dagboka di da jeg også var "trønderprøver" som venter på første barn :dummy: spennende med folk i litt samme båt.

Det føles veldig bra og veldig nervepirrende på én gang, men kan ikke gjøre annet enn å håpe :love017 forbi kjemiskgrensa nå, tar én milepæl av gangen :joyful: håper du kommer raskt etter inn på termingruppene! Frøet satt på min første tempeperiode, så jeg har trua :Heartred
 
PP8 - 6 DPO

Jeg syns tiden går veldig sakte her, men nå er jeg bare 4 dager unna 10 dpo, som er den store testedagen min!!:smiley-bounce012

I dag hadde jeg et skikkelig dropp i temperaturen, langt under coverline.. Så nå sitter jeg her og gleder meg til å legge meg, sånn at jeg kan våkne og tempe i morgen :hilarious: Haha, det er jo helt crazy spør du meg.

Håper på et skikkelig oppsving i tempen i morgen, og at det er et lite frø som har klort seg fast i dag. Har lest om både festedipp og østrogenbølge nå, så har skjønt at en dipp er ganske vanlig uten at det trenger å bety noe.

Oppdaterer i morgen på kurven!!:Heartred
Legg gjerne ut deres kurver også! Gøy å sammenligne litt!
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200331-085526_Premom.jpg
    Screenshot_20200331-085526_Premom.jpg
    21,4 KB · Visninger: 101
PP8 - 6 DPO

Jeg syns tiden går veldig sakte her, men nå er jeg bare 4 dager unna 10 dpo, som er den store testedagen min!!:smiley-bounce012

I dag hadde jeg et skikkelig dropp i temperaturen, langt under coverline.. Så nå sitter jeg her og gleder meg til å legge meg, sånn at jeg kan våkne og tempe i morgen :hilarious: Haha, det er jo helt crazy spør du meg.

Håper på et skikkelig oppsving i tempen i morgen, og at det er et lite frø som har klort seg fast i dag. Har lest om både festedipp og østrogenbølge nå, så har skjønt at en dipp er ganske vanlig uten at det trenger å bety noe.

Oppdaterer i morgen på kurven!!:Heartred
Legg gjerne ut deres kurver også! Gøy å sammenligne litt!

Ooj, spennende om det er en festedipp da! :woot:
 
PP8 - 6 DPO

Jeg syns tiden går veldig sakte her, men nå er jeg bare 4 dager unna 10 dpo, som er den store testedagen min!!:smiley-bounce012

I dag hadde jeg et skikkelig dropp i temperaturen, langt under coverline.. Så nå sitter jeg her og gleder meg til å legge meg, sånn at jeg kan våkne og tempe i morgen :hilarious: Haha, det er jo helt crazy spør du meg.

Håper på et skikkelig oppsving i tempen i morgen, og at det er et lite frø som har klort seg fast i dag. Har lest om både festedipp og østrogenbølge nå, så har skjønt at en dipp er ganske vanlig uten at det trenger å bety noe.

Oppdaterer i morgen på kurven!!:Heartred
Legg gjerne ut deres kurver også! Gøy å sammenligne litt!
Ååå dette blir spennende å følge med på!!❤️ Håper den tar seg opp igjen❤️
 
Østrogen bølge eller ikke - vi satser på at det er en skikkelig festedipp:rolleyes::D
 
PP8 - 7 DPO

Puhhh, tempen var på plass igjen i dag!

Screenshot_20200401-093450_Premom.jpg


Kjenner at det er litt tungt psykisk å ha hjemmekontor så lenge. Er litt lei av å bare se mannen min 24/7, no offence hvis du tilfeldigvis leser dette :hilarious: Merker at jeg tenker enda mer på baby og prøving og testing og temping nå som jeg bare er hjemme. :banghead:

Men.. første test blir svidd av på fredag kveld. Så er den negativ kan jeg drukne sorgene i taco, film og sjokkis.:Heartred
 
Skjønner hva du mener med å være hjemme. Merker at jeg klarer å holde tankene unna mer når jeg er på jobb enn hjemme. Det får iallefall tida til å gå unna på en annen måte. ;)
Men fredag er du vel kun 9dpo? Er vel tidlig å drukne sorgen om den er negativ da siden den fortsatt har god tid til å bli positiv i ettertid? :)
Men taco, film og sjokkis har du rett på uansett ;)
 
Back
Topp