Har dere tenkt på navn enda?

Nå ble favorittnavnet til mannen tatt av ei venninne og mannen, så vi revurderer dette. Litt kjipt men. Navnet bør kunne uttales både på arabisk og norsk. Alle barna har dobbeltnavn, men han ønsker visst ikke det for neste (vi har ett felles barn og jeg har tre fra tidligere forhold).
 
Mannen satt å kastet ut forslag her en kveld, og overaskende nok likte vi de samme navnene :)! Vi har ikke bestemt oss, men vi har en ide om hva vi ønsker.
 
Har begynt å skrive ned de jeg liker, men kommer sikkert til å endre seg når ungen er født ;)
 
Samboeren begynte å lage navnetankekart i går :hilarious: så vi er i gang. Men foreløpig har vi ganske ulik smak
 
Dette er hva vi har skrevet opp så langt. Guttenavn er virkelig vanskelig!! Vi har ikke tatt en ordentlig brainstorming på jentenavn enda. :Heartred
 

Vedlegg

  • A81FC9AD-31BA-4D72-8A6F-B59C216017BB.jpeg
    A81FC9AD-31BA-4D72-8A6F-B59C216017BB.jpeg
    20 KB · Visninger: 181
Veldig heldig med at typen er enig med mine navn:wacky: han har noen rare forslag, later som jeg syns de er helt ok bare for ikke å overkjøre hahah....
 
Guttenavnet er klart, blanding av oppkalling og moderne.

Jentenavn er vanskelig...
 
JEG har navnene klare. Mannen må bare skjønne at nå er det min tur til å trumfe igjennom navn. Han har «valgt» navn på de to andre, så han får bare finne seg i at jeg er litt sjef denne gangen. Hehe;)

Her blir det gamle norske navn først, etterfulgt av engelsk navn på gutt, som er oppkalling, og et latinsk navn til jente som betyr noe fint.
 
Har en jente fra før, så jentenavn er klart! Mannen har et navn han har ønsket å bruke siden forrige graviditet. Jeg er ikke helt overbevist, men har heldigvis lang tid på å bestemme oss :) Begge navnene er oppkalling! Og første jenta vår fikk ikke navnet før tre uker etter fødsel. Tenkte å være litt tidligere denne gangen :facepalm:
 
Har en jente fra før, så jentenavn er klart! Mannen har et navn han har ønsket å bruke siden forrige graviditet. Jeg er ikke helt overbevist, men har heldigvis lang tid på å bestemme oss :) Begge navnene er oppkalling! Og første jenta vår fikk ikke navnet før tre uker etter fødsel. Tenkte å være litt tidligere denne gangen :facepalm:
Vår fekk ikkje namn før 1 1/2 månadar etter fødsel
 
Eneste vi vet er at vi ønsker et kort navn og ikke et navn som ligger på noe topp liste!
 
Da så, da var jo 3 uker veldig innafor:) Har dere tanker denne gangen da?
Ikkje endå! Eller eg har tenkt :angelic: men satsa på å starte diskusjon litt tidligare no! Syns jentenamn er vanskelig! Vi har fått oss litt fast i at namnet skal starte på Ma :facepalm:
 
Ikkje endå! Eller eg har tenkt :angelic: men satsa på å starte diskusjon litt tidligare no! Syns jentenamn er vanskelig! Vi har fått oss litt fast i at namnet skal starte på Ma :facepalm:

Koselig med navnediskusjon! Ja, jentenavn er skikkelig vanskelig.. og blir ikke lettare når en har preferanser mtp bokstavar i navnet osv:) Husker jeg synes jentenavn var skikkelig vanskelig sist, mens nå er det guttenavn som er vanskelig.. :facepalm: og jenta vår endte opp med å hente noe helt annet enn alle navnene på lista vår :facepalm:
 
Koselig med navnediskusjon! Ja, jentenavn er skikkelig vanskelig.. og blir ikke lettare når en har preferanser mtp bokstavar i navnet osv:) Husker jeg synes jentenavn var skikkelig vanskelig sist, mens nå er det guttenavn som er vanskelig.. :facepalm: og jenta vår endte opp med å hente noe helt annet enn alle navnene på lista vår :facepalm:
Ja, namn er vanskelig! Men sidan det siste ungen kan det jo hende vi sklir vekk frå det då! Men eg har nokre favorittar! Blir spennande når ein veit kjønn!
 
Klarer ikke ta stilling til navn før jeg vet kjønn, merker jeg. :dummy1::dummy:
 
Jeg har vel opp igjennom skrevet ned navn jeg liker og kunne tenkt å ha til mine framtidige barn. Ser at smaken har endret seg litt og tror jeg og mannen skal klare å bli enige. Men han blir egentlig ikke med i diskusjonen før det er reelt å begynne å tenke på det, når vi vet sikkert at det blir et barn. Kanskje han vil vente til vi vet kjønn, men jeg har jo luftet navn med han opp igjennom så vet litt om hva han ikke liker hvertfall.
 
Har ingen navn til vurdering enda, vil vite hva slags kjønn det er før vi begynner å tenke på navn. Regner med at det er gutt nummer tre og synes guttenavn er kjempevanskelige å velge.
 
Back
Topp