Noelialita's dagbok :-)

Det er faktisk helt rart å tenke på at jeg nå er 25+0. Ukene fra positiv test til oul tok jo evig lang tid, i tillegg til at de fem dagene jeg måtte gå om igjen tok ett år (ble satt 5 dager tilbake på oul). Nå føler jeg egentlig at ukene bare flyr, og selv om det går sakte så er termin så nærme. Jeg kjenner daglige spark og bevegelser, og magen vokser. Det er bare 108 dager til termin, så vi er jo godt over halvveis nå au. I morgen er det 80% sjanse for at babyen overlever om den skulle blitt født nå, hvor sykt er ikke det? :D
 
Det er faktisk helt rart å tenke på at jeg nå er 25+0. Ukene fra positiv test til oul tok jo evig lang tid, i tillegg til at de fem dagene jeg måtte gå om igjen tok ett år (ble satt 5 dager tilbake på oul). Nå føler jeg egentlig at ukene bare flyr, og selv om det går sakte så er termin så nærme. Jeg kjenner daglige spark og bevegelser, og magen vokser. Det er bare 108 dager til termin, så vi er jo godt over halvveis nå au. I morgen er det 80% sjanse for at babyen overlever om den skulle blitt født nå, hvor sykt er ikke det? :D
Ja, nå flyr dagene avgårde og snart har vi alle babyene i armene våre
 
Det er både deilig og skummelt at det går så fort!
Helt klart. Er både veldig klar for å møte den lille mageboeren, men samtidig så gruer jeg meg veldig til starten på sykehuset, første 2 ukene alene hjemme med da plutselig 3 barn når mannen skal på jobb osv :hilarious:
 
Helt klart. Er både veldig klar for å møte den lille mageboeren, men samtidig så gruer jeg meg veldig til starten på sykehuset, første 2 ukene alene hjemme med da plutselig 3 barn når mannen skal på jobb osv :hilarious:
Samme her (bare at jeg har overgang fra 1 til 2:p) Tror det blir veldig fint, men håper samboer kan få noen av sine ferieuker i juli når barnehagen til sønnen er stengt :hilarious:
 
30+0 idag, så litt over 10 uker til termin! :D


Svangerskapsoppdatering

Termin: 7. Juni 2020

Gjetter fødsel: 4. Juni 2020

Hvor langt på vei: 30+0

Prosent fullført: 74%

Hvor lenge igjen til termin: 73 dager

Trimester: 3

Neste svangerskapskontroll: 21. April

Kjønn: Jente

Navn: T

Aktivitet i magen: Masse, fra morgen til kveld!

Vann i kropp/ hevelse: nei

Søvn: Dårlig! Selv om jeg sover så «sover» jeg ikke :wtf: Søvnkvaliteten er dårlig, og jeg sover veldig vondt....

Humør: prøver å holde meg positiv og glad, men tror dårlig søvn smitter over på humøret:rolleyes:

Utstyr: fått tak i en brukt vogn og lekegrind. Svigerfar skulle visst lage en vugge, og vi har sprinkelseng etter storebror. Har litt klær også. Bestilte vognpynt au her den ene dagen!

Utstyr som mangler: Madrass, dyne, sengetøy, lammeskinn, babynest, bilstol, kommode/klesskap, stellebord/matte, badebalje og egentlig det meste føles det ut som :hilarious:

Vektøkning: akkurat på startvekt igjen! (Gikk ned 4 kg, så har jo gått opp 4kg da kanskje?)

Melk i brystene: litt råmelk

Plager: Bekkenet krangler, halsbrann, dårlig søvn og sikkert noe mer

Kynnere: Tidvis, men har merket at de har roet seg etter koronadugnaden starta, og jeg bruker mye tid på å slappe av hjemme :)

Høygravid: Nei (når regnes man som høygravid?)

Fødebaggen: Såvidt begynt å tenke på siden alle andre pakker nå for tiden :p

Tanker om fødselen: Litt skummelt å tenke på med tanke på pandemien og tiltakene som gjøres på sykehuset. Heldigvis (forhåpentligvis) en del uker igjen til fødsel, så har noen uker på å forberede meg til «endringene». Håper det roer seg slik at kommende storebror får besøkt etter fødsel! ❤️

Mage: Føler meg svær, men mange kommenterer stadig at jeg er så liten :wideyed:
Bilde tatt 29+5
3ED7C5DC-8D37-404F-8113-BBEB3F3EA295.jpeg
 
Så fin mage du har:love7 Høygravid er når det er 40 dager (eller mindre) igjen til termin.
Krysser fingrene for at du får en fin opplevelse når tiden er inne :Heartred
 
Så fin mage du har:love7 Høygravid er når det er 40 dager (eller mindre) igjen til termin.
Krysser fingrene for at du får en fin opplevelse når tiden er inne :Heartred
Ååh! Da er det jo ikke lenge til jeg (vi) er høygravide :woot: Tiden går faktisk helt sykt fort nå syns jeg!
Tenker jeg skal få prøve å ta noen fine gravidbilder i helga/ påsken, for å se tilbake på gravidtiden. Har bilder fra forrige svangersksp, men det er jo bare kjedelige speilbilder :p
 
Ååh! Da er det jo ikke lenge til jeg (vi) er høygravide :woot: Tiden går faktisk helt sykt fort nå syns jeg!
Tenker jeg skal få prøve å ta noen fine gravidbilder i helga/ påsken, for å se tilbake på gravidtiden. Har bilder fra forrige svangersksp, men det er jo bare kjedelige speilbilder :p
Det går så fort at jeg begynner å stresse litt faktisk, for jeg er ikke helt klar her hjemme enda (og tviler på at jeg blir det med to barn og et kranglete bekken). Høres ut som en fin idé å ta litt bilder, har du noen ideer for hvordan du skal gjøre det? Inne/ute osv? Er helt tom for tiden, men liker absolutt tanken på å gjøre det samme :happy: Håper du får en fin påske med den lille familien din :love7
 
Det går så fort at jeg begynner å stresse litt faktisk, for jeg er ikke helt klar her hjemme enda (og tviler på at jeg blir det med to barn og et kranglete bekken). Høres ut som en fin idé å ta litt bilder, har du noen ideer for hvordan du skal gjøre det? Inne/ute osv? Er helt tom for tiden, men liker absolutt tanken på å gjøre det samme :happy: Håper du får en fin påske med den lille familien din :love7
Tror ikke jeg klarer å bli helt klar her heller, men jaja det får gå som det går :hilarious: Håper å få tatt bilder ute med en skogbakgrunn/ vann fordi det er så fint, men spørs på været :D Om jeg får noen fine bilder deler jeg nok på skjult forum :rolleyes: Dere må au ha fin påske!!
 
Svangerskapsoppdatering

Termin: 7. Juni

Hvor langt på vei: 34+0

Prosent fullført: 84,1%

Hvor lenge igjen til termin: 45 dager!! (Hvor blir tiden av? :wideyed:

Trimester: 3

Neste svangerskapskontroll: 8. Mai (15 dager til)

Kjønn: Jente

Navn: T:Heartpink

Aktivitet i magen: Daglig, hele tiden!

Vann i kropp/ hevelse: ingenting enda

Søvn: Dårlig:crybaby2

Humør: lei, sliten og gretten, men au veldig glad og lykkelig :rolleyes:

Utstyr: Seng, babynest, vogn, stellematte, klær, bilstol, vogn og sikkert mer jeg ikke kommer på nå:p

Utstyr som mangler: Strømpebukser, sokker, badeolje, bomullspinner, pysjamas, saueskinn, lekegrind og sikkert mer jeg ikke kommer på:p

Vektøkning: enda på startvekt:wideyed:

Melk i brystene: Ja, men lekker heldigvis ikke enda!

Plager: Hvor skal man begynne?? :hilarious: Halsbrann, kvalm, mye intense kynnere, nedpress, stikkesmerter, bekken og symfyse som tuller, dårlig søvn og sikkert mer :inpain:

Kynnere: hver dag, og ofte! Håper hun kommer før termin, for dette er intenst og plagsomt!

Høygravid: 5 dager til!!

Fødebaggen: Ingen endring her, men håper å ha den ferdig innen 36+0 (14 dager) :rolleyes:

Tanker om fødselen: Gleder meg faktisk, men syns likevel det er litt skummelt med tiltakene nå, og er redd for å ikke bli sett eller hørt...

Mage: Føler meg gigantisk, men familien mener visst enda at jeg er liten :shifty: Vell jeg vil ikke vokse så alt for mye mer nå! :p
 
Svangerskapsoppdatering

Termin: 7. Juni

Hvor langt på vei: 37+3

Prosent fullført: 92,6

Hvor lenge igjen til termin: 21 dager

Trimester: 3

Neste svangerskapskontroll: 25. Mai

Kjønn: Jente

Navn: T

Aktivitet i magen: Daglig, men mer rolige bevegelser

Vann i kropp/ hevelse: litt. Merker ubehag i beina om jeg ikke hever de inni mellom

Søvn: Lite og dårlig søvn

Humør: Sliten, trøtt og lei, men veldig glad for hver dag jeg har med storebror. Merker også at jeg er hormonell og blir fort gretten

Utstyr: Troooor vi har alt på plass nå. Hvertfall det som vi trenger i begynnelsen :rolleyes:

Utstyr som mangler: Ikke noe jeg kommer på, men ønsker meg muligens ett bæresjal etterhvert.

Vektøkning: +1 (men den endres hele tiden)

Melk i brystene: litt råmelk

Plager: samme som tidligere, bekkenet symfysen, kvalme, halsbrann, nedpress, vondt i musa, dårlig søvn, mindre til lite matlyst, små hevelser/ vann som gir vonde føtter og ledd. Merker også at jeg har blitt veldig fjern i det siste! Har også utrolig mye mensmurringer som setter seg godt i både mage og korsrygg.

Kynnere: all day, every day

Høygravid: Ja

Fødebaggen: Ferdig pakket!

Tanker om fødselen: Så utrolig klar nå, og utrolig lei av å vente. Håper den starter snart, og skulle helst vært ferdig for noen dager siden :hilarious:

Mage: henger snart på knæra tror jeg :p

Noen gode tips til kjerringråd som faktisk funker uten å bare gi masse ubehag? :rolleyes:
 
Vår lille (store) prinsesse ble født 3 juni :Heartpink

Fødselen varte i ca. 5,5 timer fra første tegn, der 3 av de var aktiv fødsel. Våknet ca 01:15 på natta av noe jeg trodde var bare vonde kynnere, men når klokka nærmet seg 02:00 bestemte jeg meg for å ringe samboer og informere om at jeg trodde fødselen var igang (men at jeg enda var usikker:scratch) Gikk i badekaret, men klokken 3 syns samboer at jeg burde ringe sykehuset siden riene kom med 1-5 minutters mellomrom og varte fra 45 sekunder til 1,5 minutter. Var på sykehuset 03:30, sjekket åpning 03:40 og var da 5 cm. Klokka 04:00 kom samboer inn, vannet gikk og kort tid etter var jeg 8 cm. Lystgassen ble min beste venn, og jeg gikk inn i min egen boble og ignorerte hele omverdenen. Rundt klokka 06:30 begynte pressriene, og 06:39 var hun ute (og hun mor fikk INGEN rifter, sår eller sting :cheers:thefinger:Heartpink)

Barselstiden nytes nå for fullt, storebror er veldig stolt og lillesøster sover, ammes og er veldig bedagelig :Heartpink
 
Back
Topp