Kynnere

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Noen som har det?

Jeg hadde ikke det i forrige svangerskap så er usikker på om det er det jeg har opplevd nå, men to dager på rad har jeg hatt vondt i magen. I går kom
det etter en tur på butikken med bæring osv, i dag etter stillesitting....Blir bedre når jeg legger meg ned. Det er ganske ubehagelig når det står på og jeg blir litt stressa. Er det vanlig så tidlig? Er 15+0.
 
Jeg tror jeg har hatt det samme. Har kjent det på morgenen noen ganger, og etter litt anstrengelser, sånn som deg. Kjente på det etter gåtur i dag og etter jeg løp i går. Hele livmora blir hard og det strammer seg nederst i magen. Hadde heller ikke det forrige svangerskap; men husker jeg leste en plass at det er mer vanlig fra og med andre svangerskap, så tenker det kan stemme at det er det det er :) jeg er 16+5 nå, men mener første gang jeg kjente det sånn på morgenen var i uke 14 :)
 
Jeg tror jeg har hatt det samme. Har kjent det på morgenen noen ganger, og etter litt anstrengelser, sånn som deg. Kjente på det etter gåtur i dag og etter jeg løp i går. Hele livmora blir hard og det strammer seg nederst i magen. Hadde heller ikke det forrige svangerskap; men husker jeg leste en plass at det er mer vanlig fra og med andre svangerskap, så tenker det kan stemme at det er det det er :) jeg er 16+5 nå, men mener første gang jeg kjente det sånn på morgenen var i uke 14 :)

Okay!! Takk for at du deler :) syns bare det var litt tidlig med kynnere...men så
snakket jeg med søstera mi, og hu hadde også hatt det så tidlig.
 
Okay!! Takk for at du deler :) syns bare det var litt tidlig med kynnere...men så
snakket jeg med søstera mi, og hu hadde også hatt det så tidlig.

Sniker
Hadde kynnere fra uke 13 sist. Men de gjorde ikke så veldig vondt, bare at hele magen ble hard. :)
Edit hele magen som i bare der livmoren er.
Mye kynnere eller vondt i magen er uansett et tegn fra kroppen om at det kan være lurt å hvile litt selv om det ikke er farlig.
 
Lurt å teste seg for asymptomatisk urinveisinfeksjon om en plutselig får mye kynnere:).
 
Okay!! Takk for at du deler :) syns bare det var litt tidlig med kynnere...men så
snakket jeg med søstera mi, og hu hadde også hatt det så tidlig.

Så bra :) Jeg har ikke tenkt så mye over det, men kanskje greit å være litt obs på det ja. Har hatt det mest sånn som deg, at jeg kjenner det etter anstrengelser som gåing og løping. Så stemmer vel som noen over her skrev, at det er kroppen som sier man da bør ta det med ro :rolleyes: Jeg har bare kjent det på slutten av turen, så har jo vært på vei til å ta det med ro, så får være flink å passe på det fremover også :angelic: Og er usikker på om det er kynnere jeg har hatt på noen morgener egentlig. Kan ha vært bare full blære, for har reagert mest på at den stikker sånn opp når jeg ligger på ryggen :p Har ikke kjent noe stramming eller noe da, så da har jeg nok bare tenkt feil. Det var før jeg kjente det etter fysisk aktivitet, så visste nok ikke helt hva det var da jeg tenkte at det var kynnere :):p
 
Ja, har desverre hatt kynnere som resultat av stress på jobb... heldigvis bedre denne uka, men har vurdert full sykemelding om det fortsetter. Litt tidlig i uke 17...
 
Jeg har også begynt å få kynnere. Får det mest når jeg ligger i sengen morgen eller kveld. Er ikke vondt da, men likevel en rar følelse. Hadde ikke det i mine to forrige svangerskap. Godt å høre at jeg ikke er alene. Skal sjekke med jm neste uke hva hun tenker. Tester vel for uvi også da?
 
Jeg har det. Er en rar følelse men heldigvis ikke vondt. Kjenner det «best» når jeg er helt avslappet, er jeg i aktivitet så merker jeg de ikke like godt. Jeg testet for UVI nettopp på grunn av dette men den var negativ :happy:
 
Jeg førstegangs, 17+4, og har de siste dagene reagert på at magen blir helt stram og hard. Har mest kjent det når jeg har sittet lenge i jobb-møter osv, så usikker på hvor lenge det har vedvart (kjenner ikke noe anna enn at den buler og får lyst til å legge meg ned og strekke ut kroppen), men har føltes som det har pågått en stund.

Kan også kjenne det noen ganger når jeg ligger stille i senga, at livmora plutselig strammer seg til/buler ut, varer kanskje 30 sek-1min og kan komme flere ganger i løpet av en halvtime.

Noen som har en god kilde vedr hvor ofte man skal kjenne det før man skal «slå alarm»? Eller - kan det være tegn på noe galt på noen måte om det skjer ofte tidlig?

(Jeg tenker også høre med jordmor ved neste anledning, kanskje ringe allerede i morgen).
 
Last edited:
Sniker.

Jeg fikk kynnere i uke 16 første svangerskap, og i uke 13 nå med andremann. Så lenge de ikke er veldig vonde og går over etter en stund eller hvis du endrer stilling ville jeg ikke bekymret meg :)
 
Heldigvis vet jeg jo denne gangen hvordan det kjennes ut å ha kynnere. Da jeg gikk med storesøster fikk jeg panikk å dro på legevakta midt på natta da jeg trodde jeg mista babyen. Heldigvis var det ei ganske forståelsesfull og hyggelig sykepleier der som kunne fortelle meg at hun forsto hva dette var, men jeg fikk ul for å sjekke. Så ba hun meg om å puste når kynnerne kom. Så nå kom det ikke som en overraskelse da jeg fikk kynnere mens jeg pussa tenner. Mannen bare så på meg å sa "Nå har du kynnere. Jeg husker hvordan du ser ut da!" Haha!
 
Back
Topp