Syklus etter p sprøyte slutt:)

LilleMø

Flørter med forumet
Hei på dere:)

samboer og jeg ønsker oss veldig barn og juli 19 var siste gangen jeg tok p-sprøyte. Jeg fikk ikke mensen før januar 20 (22jan) den varte noen dager, så fikk jeg 2 menstrasjon 27 feb. Varte nesten 7 dager også kom det igjen 11 mars (varte bare par tre dager)
Og da skulle jeg jo egentlig hatt igjen den 27 mars?
Jeg er ganske sikker jeg hadde eggløsning 24-26 mars, hadde smerter og klart slim fra skjeden..
så spm mitt er egentlig om noen har vært borti lignende, når fikk dere ordentlig syklus igjen og når ble dere gravide etter p-sprøyte slutt?

Hilsen meg som håper på baby 2020/2021❤️
 
Kan jo dele min erfaring. Gikk selv på p-sprøyte mellom nr 1 og 2. Tok siste sprøyte i April -17, fikk mens i november -17. Fra da og fram til Mars -18 hadde jeg blødninger hver 14 dag. Sjekk hos gyn i februar -18 viste at kroppen ikke hadde klart eggløsning i denne perioden, men at jeg ved sjekken hadde god modning av egg og forventet eggløsning i nærmeste framtid. Så det kan ta litt tid før ting er tilbake til normalen. Gynekologen min sa at sprøyta hos de fleste henger i mye lenger enn de 3 effektive månedene mellom hver sprøyte.
Ble forøvrig gravid i mai -18 (endte i kjemisk), juli -18 (endte i BO) og så i November -18 (endte med en herlig liten gutt som kom 9mnd senere :love7)
 
Last edited:
Kan jo dele min erfaring. Gikk selv på p-sprøyte mellom nr 1 og 2. Tok siste sprøyte i April -17, fikk mens i november -17. Fra da og fram til Mars -18 hadde jeg blødninger hver 14 dag. Sjekk hos gyn i februar -18 viste at kroppen ikke hadde klart eggløsning i denne perioden, men at jeg ved sjekken hadde god modning av egg og forventet eggløsning i nærmeste framtid. Så det kan ta litt tid før ting er tilbake til normalen. Gynekologen min sa at sprøyta hos de fleste henger i mye lenger enn de 3 effektive månedene mellom hver sprøyte.
Ble forøvrig gravid i mai -18 (endte i kjemisk), juli -18 (endte i BO) og så i November -18 (endte med en herlig liten gutt som kom 9mnd senere :love7)



takk for svar. Er så usikker på hva som skjer i kroppen min, kanskje jeg skal ringe legen min og høre med han :)
 
Jeg tok siste sprøyte i juni 2018 (ser jeg har skrevet før i forumet at det var i mars, men der tok jeg visst feil).

Fikk TR desember 2018. Fortsatte med skikkelig ustabile sykluser som varierte mellom 15 og 45 dager, og blødninger opp til 19 dager i strekk i et halvt år. Syklusen normaliserte seg i august 2019.
Noen av blødningene kan også komme av at jeg hadde grove celleforandringer, som jeg ble konisert for i Juli 2019. Ikke godt å si hva som var hva.

Vi har prøvd veldig aktivt siden november 2019, men er fortsatt ikke gravid. Har vært til fertilitetssjekk, og vi er visst begge helt normal.

Har forøvrig tatt prøvepause nåværende syklus. Vi ser an ståa i mai/juni. Samboer er permittert så litt greit for oss å se an situasjonen før vi fortsetter.
 
Jeg tok siste sprøyte i juni 2018 (ser jeg har skrevet før i forumet at det var i mars, men der tok jeg visst feil).

Fikk TR desember 2018. Fortsatte med skikkelig ustabile sykluser som varierte mellom 15 og 45 dager, og blødninger opp til 19 dager i strekk i et halvt år. Syklusen normaliserte seg i august 2019.
Noen av blødningene kan også komme av at jeg hadde grove celleforandringer, som jeg ble konisert for i Juli 2019. Ikke godt å si hva som var hva.

Vi har prøvd veldig aktivt siden november 2019, men er fortsatt ikke gravid. Har vært til fertilitetssjekk, og vi er visst begge helt normal.

Har forøvrig tatt prøvepause nåværende syklus. Vi ser an ståa i mai/juni. Samboer er permittert så litt greit for oss å se an situasjonen før vi fortsetter.


Okei, jeg bare blir så usikker på hvordan dette funker igjen da det er en stund siden jeg har hatt menstrasjon vi hadde samleie onsdag 25 mars og søndag samme uke var jeg fryktelig kvalm og brakk meg flere ganger på morgenen. Dette holder på enda vær morgen.. jeg tok en test på søndag morgen men den var negativ ( var nok for tidlig ) jeg har svake murringer og det stakk veldig der nede igår (mandag) jeg er så usikker på hva det kan være, har alltid hatt sterke menssmerter fra jeg først fikk mensen når jeg var yngre så er jo veldig spent på om det er en liten spire der eller ikke enda kan jo kanskje hende kroppen spiller meg ett puss også siden vi ønsker så inderlig å bli gravide
Men siden jeg hadde mens 22 Jan og 27 feb så virker det kanskje som at kroppen min nesten er tilbake til normalen? jeg er så usikker
 
Jeg tok celle test i november 2019, jeg hadde ikke noen celle forandringer, så alt er vel på stell.. bør jeg kanskje ta en ny sjekk for sikkerhetsskyld?
 
Jeg tok celle test i november 2019, jeg hadde ikke noen celle forandringer, så alt er vel på stell.. bør jeg kanskje ta en ny sjekk for sikkerhetsskyld?

Hei, beklager seint svar!

Hvordan går det med deg ?

Hvis du nettopp har tatt celleprøve trenger du nok ikke bekymre deg for det. Jeg var to år på overtid. Hadde neppe hatt like store forandringer om jeg hadde testet meg når jeg skulle.
 
Hei, beklager seint svar!

Hvordan går det med deg ?

Hvis du nettopp har tatt celleprøve trenger du nok ikke bekymre deg for det. Jeg var to år på overtid. Hadde neppe hatt like store forandringer om jeg hadde testet meg når jeg skulle.


Det går så bra :)

jo det går fint, har fått mensen igjen da.. så da var det ikke noe spire denne gangen.. har bestilt meg eggløsningstester så får teste de når jeg er ferdig med mens:) for man får vel eggløsning etter mens selvom man har gått på p sprøyte? :)

nei da har jeg ikke noe å bekymre meg for, hvordan går det med deg? :)
 
Back
Topp