Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Hei ♥️startet du med letrozol på CD 3 med mensblødning? Skjønte ikke helt da du skrev du har ingen syklus å gå utifra.

Noen får el på enkel og noen får el på dobbeldose. Hvilken CD dag varierer. jeg har tidligere brukt letrozol med el sprøyte men det er første gangen jeg skal bruke den uten el sprøyte så er spent selv. Kan derfor ikke svare på ditt spø men mulig du har hatt el uten at testene har fanget det?

Jeg gikk på Primolut for å få menstruasjon og begynte med Letrozol 3 CD Jeg har ikke opplevd å ha en naturlig syklus siden tenårene, har stort sett gått på p-piller, og siden dette er første runde med Letrozol så har jeg ingen referansepunkter

Lykke til♥️
 
Noen som er mer rutinerte enn meg, kan dette bety eggløsning på gang?! Gikk tom for tester og har derfor ikke fått testet etter eggløsning på noen dager, men fikk nye igår. Krysser fingrene
 

Vedlegg

  • E2B6B4AE-4C8C-4C38-9D8C-AE6A2B47A6A5.jpeg
    E2B6B4AE-4C8C-4C38-9D8C-AE6A2B47A6A5.jpeg
    25 KB · Visninger: 105
Jaa ser ut som det blir CD 11 eller 12 ut ifra dette!
Gjenstår bare å se om det blir på riktig side!:nailbiting::nailbiting:

Hvordan går det med deg?:Heartbigred
Ikke tenk på det. Vi satser på at det er riktig side❤️ Takk det går bra. Fortsatt mens men mye mindre. CD 7 her. Har kun eeeeeeen el test hjemme og vet ikke om jeg tørr å ta den. For føler den måneden jeg driver og tester så skjer ikke el hehe. Men får andre symptomer. Stikking og el slim. Så får se. Tredje dag med letrozol. Veldig spent ♥️ Fikk ikke UL time pga corona krisen.. så satser på at el skjer. Vil sååå gjerne ha baby2020
 
Ikke tenk på det. Vi satser på at det er riktig side❤️ Takk det går bra. Fortsatt mens men mye mindre. CD 7 her. Har kun eeeeeeen el test hjemme og vet ikke om jeg tørr å ta den. For føler den måneden jeg driver og tester så skjer ikke el hehe. Men får andre symptomer. Stikking og el slim. Så får se. Tredje dag med letrozol. Veldig spent ♥️ Fikk ikke UL time pga corona krisen.. så satser på at el skjer. Vil sååå gjerne ha baby2020
Ja sant! Takk! Må ha den innstillingen :hug013
Du er rett bak i meg i ruten da! Så spennende vi ligger så likt! Når du føler det slik ville jeg ikke testet:Heartred Du vet jo heldigvis du har god effekt av Letrozol! :love7
 
Ja sant! Takk! Må ha den innstillingen :hug013
Du er rett bak i meg i ruten da! Så spennende vi ligger så likt! Når du føler det slik ville jeg ikke testet:Heartred Du vet jo heldigvis du har god effekt av Letrozol! :love7
Takk ❤️ Ja jeg tror jeg har god effekt av letrozol da den har fått eggfollikkelen til å modnes men har alltid brukt el sprøyte rett etter. Det er første gang jeg prøver uten. Egentlig er jeg veldig glad for jeg ha natulig el så får se. Ja vet. Tenk om vi ender med desemberbaby. Hvor i landet er du?
 
Takk ❤️ Ja jeg tror jeg har god effekt av letrozol da den har fått eggfollikkelen til å modnes men har alltid brukt el sprøyte rett etter. Det er første gang jeg prøver uten. Egentlig er jeg veldig glad for jeg ha natulig el så får se. Ja vet. Tenk om vi ender med desemberbaby. Hvor i landet er du?
Vet du hvorfor du har tatt sprøyten tidligere? Jeg får jo vite i morgen om jeg skal ta den og de vet jo jeg har naturlig eggløsning så lurer veldig på hva som gjør at jeg skal ta den eller ikke. Merket du noe bivirkninger av den? Var den ekkel å sette?
Ja det føles så uvirkelig men samtidig må jo det bli vår tur en gang og hvorfor ikke nå!?:smiley-bounce022:Heartblue:Heartpink

Jeg er fra Vestlandet, du da? :joyful:
 
Vet du hvorfor du har tatt sprøyten tidligere? Jeg får jo vite i morgen om jeg skal ta den og de vet jo jeg har naturlig eggløsning så lurer veldig på hva som gjør at jeg skal ta den eller ikke. Merket du noe bivirkninger av den? Var den ekkel å sette?
Ja det føles så uvirkelig men samtidig må jo det bli vår tur en gang og hvorfor ikke nå!?:smiley-bounce022:Heartblue:Heartpink

Jeg er fra Vestlandet, du da? :joyful:
For jeg hadde manglende el og lange sykluser. Ble satt på letrozol + ovitrelle direkte uten å prøve letrozol alene. Så denne måneden skal jeg ikke ha el sprøyte. Det er veldig lett ja. Merka ingen bivirkninger faktisk. Men da må du vente med å teste til det har gått 10-14 dager for sen kan slå positiv på g-tester.
Så utrolig spennende. Sender masse lykke. Oppdater ♥️
 
Så god du er som spørr! :love017:love017
Timen i går gikk over alle forventninger og meg og min samboer svevde rundt på en rosa sky i hele går!

Ultralyden viste en stor fin dominerende follikel på 17mm på HØYRE side!! Altså har vi en ekte sjanse denne mnd og det er første gang vi vet 100% sikkert at denne mnd går an!:smiley-bounce022

Hun sa hun trodde eggløsning ble idag eller i morgen og at hvis jeg ikke fikk helt postiv test innen torsdag kunne jeg sette otrivelle sprøyten, men det tviler jeg på at jeg kommer til å trenge.

Så fikk jeg snakke med sykepleier og gjort alt klart til IVF hvis det ikke går denne syklusen. Eneste jeg må gjøre nå er å ringe administrasjonen å finne ut om det er noe krav til lånet Hausken kan fikse, og det kan selvsagt felle oss...

Men for nå er jeg overlykkelig over alt som gikk bra og vi har en ekte sjanse denne mnd!!:happy093

Hvordan går det med deg? Merker du noe bivirkninger eller føler eggløsning nærmer seg? Håper sånn for deg denne mnd!! :Heartbigred
 
Så god du er som spørr! :love017:love017
Timen i går gikk over alle forventninger og meg og min samboer svevde rundt på en rosa sky i hele går!

Ultralyden viste en stor fin dominerende follikel på 17mm på HØYRE side!! Altså har vi en ekte sjanse denne mnd og det er første gang vi vet 100% sikkert at denne mnd går an!:smiley-bounce022

Hun sa hun trodde eggløsning ble idag eller i morgen og at hvis jeg ikke fikk helt postiv test innen torsdag kunne jeg sette otrivelle sprøyten, men det tviler jeg på at jeg kommer til å trenge.

Så fikk jeg snakke med sykepleier og gjort alt klart til IVF hvis det ikke går denne syklusen. Eneste jeg må gjøre nå er å ringe administrasjonen å finne ut om det er noe krav til lånet Hausken kan fikse, og det kan selvsagt felle oss...

Men for nå er jeg overlykkelig over alt som gikk bra og vi har en ekte sjanse denne mnd!!:happy093

Hvordan går det med deg? Merker du noe bivirkninger eller føler eggløsning nærmer seg? Håper sånn for deg denne mnd!! :Heartbigred
Hva saaaaa jeg. Omg veldig glad på dine vegner. Seeeeer du ♥️ Jeg tror vi blir gravide denne måneden!!!!
jeg trodde mensen var over. Men så kommer små dråper her og der. Ikke sånn at jeg må skifte binn men vet ikke hva jeg bør gjøre. CD9 idag og jeg vet at rundt CD 10-11 pleier jeg å få follikkell på rundt 17mm. Har aldri hatt samleie før jeg var heeeeelt sikker på at jeg var ferdig med mensen :( venter idag og så får se. nei ingen særlig bivirkninger ...
 
Hva saaaaa jeg. Omg veldig glad på dine vegner. Seeeeer du ♥️ Jeg tror vi blir gravide denne måneden!!!!
jeg trodde mensen var over. Men så kommer små dråper her og der. Ikke sånn at jeg må skifte binn men vet ikke hva jeg bør gjøre. CD9 idag og jeg vet at rundt CD 10-11 pleier jeg å få follikkell på rundt 17mm. Har aldri hatt samleie før jeg var heeeeelt sikker på at jeg var ferdig med mensen :( venter idag og så får se. nei ingen særlig bivirkninger ...
Du er jammen god å ha! :woot::Heartred
Ja jeg har en god følelse tiden fremover for oss!!:smiley-bounce022

Kan du ha såre slimhinner?
"Årsaker til tørre slimhinner i skjeden kan vere:
  • Nedsatt østrogenproduksjon
  • Behandling av kreft med antiøstrogen eller stråling mot eggstokkane"
"Når østrogennivået i kroppen går ned, vert slimhinnene i skjeden tynnare, tørre og mindre elastiske. Desse endringane kan gje kløe, svie og sårheit i skjeden. Det er heller ikkje uvanleg med utflod, blødingar og smerter ved seksuell aktivitet"

Og Letrozol er jo egentlig behandling mot kreft.

"Ved å ta 2,5 – 5 mg letrozol i fem dager fra syklusdag 2 eller 3 blokkeres produksjonen av østrogen samtidig som konsentrasjonen av androgen i eggstokkene øker (fig 2) (10). Det lave nivået av østrogen vil via vanlige tilbakekoblingsmekanismer til hypothalamus og hypofyse stimulere til økt produksjon og frigjøring av FSH, noe som igjen fremmer follikkelvekst. "

Jeg ville bare kjørt på med sex nå :signs003
 
Back
Topp