Noen som har vært igjennom brudd?

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Med barn involvert? Var dere sikre på saken? Usikre? Hva var årsaken? Hvordan løste dere det med barna og huset? Hvordan tok de det?
 
Jeg har ikke opplevd det selv.
Men barn merker om foreldrene er ulykkelige. Føler du deg ikke lykkelig i forholdet ditt, så ville jeg absolutt ha avsluttet det.

Skjønner det :) Men hvor er grensen mellom lykkelig og ulykkelig?
 
Har bare opplevd perioder med dårlig kommunikasjon og noen perioder hvor livet har vært så travelt at man lurer på om følelsene egentlig er der eller om det har blitt en vane å være sammen, om det finnes noe annet.
Vi fikk hjelp hos familievernkontoret. Det var ikke kommet dit at vi tenkte å gjøre det slutt. Det var heller sånn at de problemene vi hadde gikk i stampe og vi klarte ikke løse opp i ting, og da tenkte jeg at dette kommer ikke til å holde om det fortsetter i samme spor over flere år.

Men ellers tror jeg det er en veldig vanskelig beslutning å ta, og skulle gjøre det slutt når det barn er inne i bildet. Jeg tror likevel ikke at alle forhold kan fungere, og at det nok i flere tilfeller blir bedre for alle om foreldrene skiller lag.
Håper du finner ut av ting ❤️❤️
❤️ Sender en klem ❤️
 
Ja. Jeg separerte meg i 2013, og så meg aldri tilbake. Jeg har aldri vært mer sikker på et valg i hele mitt liv.

Jeg levde med en mann som ikke tok noe ansvar for våre felles barn, som ikke tok del i alt arbeidet med Familien AS, og som lot sin psykiske sykdom gå utover alle andre. Jeg gjorde alt, og var alt for alle, og holdt på å gå under selv. Jeg gjorde fortsatt alt, og var fortsatt alt for alle, men det er lettere å stå i det, når man ikke kan forvente annet.

Ungene har en far som fortsatt ikke tar ansvar, eller bryr seg.
 
Nei, men sender deg en stor klem❤
 
Ja, vi gikk fra hverandre tidligere i år.
Sender deg en klem.
 
Jeg har vært igjennom det ja.. og når jeg ser hvor vondt det har vært igjennom oppveksten til barnet er jeg fortsatt sikker på at det var riktig, men legger ned mer arbeid i forholdet med mann nr 2 for at ikke det skal gå samme veien..

Håper du finner ut det beste for deg og dine ❤️
 
Jeg har vært igjennom det ja.. og når jeg ser hvor vondt det har vært igjennom oppveksten til barnet er jeg fortsatt sikker på at det var riktig, men legger ned mer arbeid i forholdet med mann nr 2 for at ikke det skal gå samme veien..

Håper du finner ut det beste for deg og dine ❤️


Ja. Jeg separerte meg i 2013, og så meg aldri tilbake. Jeg har aldri vært mer sikker på et valg i hele mitt liv.

Jeg levde med en mann som ikke tok noe ansvar for våre felles barn, som ikke tok del i alt arbeidet med Familien AS, og som lot sin psykiske sykdom gå utover alle andre. Jeg gjorde alt, og var alt for alle, og holdt på å gå under selv. Jeg gjorde fortsatt alt, og var fortsatt alt for alle, men det er lettere å stå i det, når man ikke kan forvente annet.

Ungene har en far som fortsatt ikke tar ansvar, eller bryr seg.
Har bare opplevd perioder med dårlig kommunikasjon og noen perioder hvor livet har vært så travelt at man lurer på om følelsene egentlig er der eller om det har blitt en vane å være sammen, om det finnes noe annet.
Vi fikk hjelp hos familievernkontoret. Det var ikke kommet dit at vi tenkte å gjøre det slutt. Det var heller sånn at de problemene vi hadde gikk i stampe og vi klarte ikke løse opp i ting, og da tenkte jeg at dette kommer ikke til å holde om det fortsetter i samme spor over flere år.

Men ellers tror jeg det er en veldig vanskelig beslutning å ta, og skulle gjøre det slutt når det barn er inne i bildet. Jeg tror likevel ikke at alle forhold kan fungere, og at det nok i flere tilfeller blir bedre for alle om foreldrene skiller lag.
Håper du finner ut av ting ❤️❤️
❤️ Sender en klem ❤️

Takk for svar alle :) Synes det er vanskelig å vite. Hvor store problemer skal det være? Skal man forsøke noen tiltak/hjelp og hvor mye? Har det noe å si at det er barn i bildet? Hva er naturlig «nedgang» i forholdet i småbarnsperioden?
 
Takk for svar alle :) Synes det er vanskelig å vite. Hvor store problemer skal det være? Skal man forsøke noen tiltak/hjelp og hvor mye? Har det noe å si at det er barn i bildet? Hva er naturlig «nedgang» i forholdet i småbarnsperioden?

Hvis jeg skulle vurdert å gå fra mannen min nå, ville jeg ikke latt noen tiltak være uprøvd. Utelukkende fordi det er barn i bildet. Livet deres er det som blir mest påvirket, og for meg har det vært veldig vondt å være vitne til. (Må bare påpeke at selv om jeg er for å prøve alt for å redde forholdet, er jeg ikke for å være i dårlige forhold eller skadelige forhold)

Tror ikke vi kan lage noe skala på hvor mye nedgang i forholdet som er vanlig, men småbarnstiden er tøff og for veldig mange blir det bedre når barna blir litt større og man kommer ut av vakumet.
 
Hvis jeg skulle vurdert å gå fra mannen min nå, ville jeg ikke latt noen tiltak være uprøvd. Utelukkende fordi det er barn i bildet. Livet deres er det som blir mest påvirket, og for meg har det vært veldig vondt å være vitne til. (Må bare påpeke at selv om jeg er for å prøve alt for å redde forholdet, er jeg ikke for å være i dårlige forhold eller skadelige forhold)

Tror ikke vi kan lage noe skala på hvor mye nedgang i forholdet som er vanlig, men småbarnstiden er tøff og for veldig mange blir det bedre når barna blir litt større og man kommer ut av vakumet.

Veldig enig i alt du skriver! Søker også litt folks erfaring for å høre hvor «ille» ting er før de går fra hverandre (tenker da ikke på vold, rus, utroskap).. Hva man skal akseptere i denne tiden liksom? Hva er vanlig småbarnsgreier og hva er for mye trøbbel?
 
Takk for svar alle :) Synes det er vanskelig å vite. Hvor store problemer skal det være? Skal man forsøke noen tiltak/hjelp og hvor mye? Har det noe å si at det er barn i bildet? Hva er naturlig «nedgang» i forholdet i småbarnsperioden?
Tenker man skylder barna og partner å ha prøvd alt før man evt bryter opp.
Hva som er store nok problemer måman finne ut av selv.
 
Tenker man skylder barna og partner å ha prøvd alt før man evt bryter opp.
Hva som er store nok problemer måman finne ut av selv.
Men man skylder også seg selv, partner og barna å jobbe for å ha et godt liv.
 
Jeg selv ville prøvd alt og spesielt når man har små barn. Merker stor forskjell hver gang vi får ett barn. Nå er nr 3 7 mnd så er fortsatt i en sånn boble. Vi kan krangle og være irritert på hverandre men ikke for noe som har så veldig mye betydning ang å gå fra hverandre. Jeg har ulykkelige foreldre som er skilt. Ikke sikker på hva som er best. Mine foreldre snakket dritt om hverandre og sikker på at ting hadde vært lettere for oss om de holdt sammen. De begge flyttet også mye og vi måtte lære om kollektiv transport og reise alene fra vi var 6 og 7 år gamle. Det er ett stort mareritt for meg. Når vi skulke til pappa så måtte en av oss ringe han og fortelle hvilken buss eller tog vi kom med, samme på vei tilbake. Jeg var så liten at jeg ikke husker at de gikk fra hverandre. Men de hater hverandre enda og har sjeldent noe pent å si om hverandre. Begravelsen til farfar var fin da fordi da var mamma og pappa venner og til å med ga hverandre en klem. Det trur jeg at jeg aldri har sett før.
Dette er ikke en formaning om å si at man må holde sammen uansett, men hvordan jeg opplevde det. Mamma er på mann nr 4 og pappa er skilt 2 ganger og har en samboer nå.
 
Veldig enig i alt du skriver! Søker også litt folks erfaring for å høre hvor «ille» ting er før de går fra hverandre (tenker da ikke på vold, rus, utroskap).. Hva man skal akseptere i denne tiden liksom? Hva er vanlig småbarnsgreier og hva er for mye trøbbel?

Det blir veldig generelt det du spør om. Vil du utdype situasjonen litt? Mange forhold settes på prøve når det kommer småbarn til, og å krangle om småting er normalt, det er normalt at sexlysten dabber av, romantikken får seg en knekk osv osv. Men det er fult mulig å få det tilbake, men det kreves innsats og vilje fra begge parter. Man kan ikke dra lasset alene..
 
Back
Topp