IKM uke 16 - 2020

Haha, selve lagingen er nok det viktigste her:D

Har lest at noen fraråder testing om morgenen fordi LH-nivået hos mange er lavere da, men alle har forskjellige kropper, så her finnes ingen fasit. Det kan nok være greit for deg å teste til de samme tidene, sånn at det er lettere å sammenligne. Eventuelt kan du forskyve den første testen, og beholde de to andre. Lykke til med testing i morgen, du får holde oss oppdatert!
Tusen takk for svar :) Jeg er helt fra meg av glede og spenning - er så spent på hva som skjer fremover! ;) Er veldig redd for å få positivt utslag på testen som nå, men at kroppen ikke slipper egget..

Høres veldig fornuftig ut å teste til like tider, så jeg tenker jeg tester i morgen tidlig og så i 16-tiden igjen. Testen jeg tok på morgenen mener jeg var den med lavest «score» og kvelden har det heller ikke vært bra, så ettermiddagen har vært best for min del. Så får jeg prøve formiddagen neste PP hvis den ikke sitter nå :)
 
Har dere fått time eller venter dere på innkallingen? Hvordan er det hvis du blir gravid nå, før legetimen?

vi venter på innkalling, men må nok vente lenge mtp situasjonen i dag. Vi får tilbud om ultralyd frem til uke 12 ettersom vi er utredet for habituell abort. Forøvrig er det nok ren flaks on vi kommer oss forbi uke 12, antar jeg.
 
Kan jeg spørre hva du skal ta UL for? :)
Selvfølgelig :joyful:

Jeg prøver hormon stimulering denne prøve perioden for å se om det kan hjelpe da det straks er gått 1 år med prøving uten en eneste positiv test. Idéen er booste eggløsningen. Om det egentlig går an er det vel delte meninger om, men Hausken har gått med på å prøve. Så i morgen skal jeg på ultralyd for å se hvordan kroppen og eggene har respondert på Letrozol og finne ut om jeg også skal sette en eggløsningssprøyte, men jeg har en tett eggleder på venstre side så er utrolig spent og nervøs for hvis det viser seg at den dominerende siden er venstre har jeg ingen sjans til å bli gravid denne prøve perioden... :( meeeen må tenke positivt!!:rolleyes:

Spennende for deg med eggløsning rett rundt hjørnet!:D var det første prøve perioden din?
Du trenger ikke å kjenne noen smerter eller og ha noe merkbart slim selvom du har eggløsning og tar gjerne litt tid før man begynner å kjenne igjen hva som skjer i kroppen rundt eggløsning. Slik var det hvetfall for meg. Det trenger ikke å bety noe gale.

Masse lykke til!:joyful:
 
Spennende! den fertileperioden for meg ser ut til å være fra tirsdag i følge appene, så nærmer seg :)
Spennende tider i vente!:dance011


Vi prøvde prefert i dag og det har jeg egentlig vært super skeptisk til men jeg likte det faktisk utrolig godt!:thumleft
 
Burde jeg justere IKM fra 17.april til 12. ettersom jeg har positiv EL test i dag? Hmmm
Det er opp til deg. Hvis du har EL nå så får du jo IKM litt tidligere enn beregnet. Bare si i fra så skal jeg endre på lista. Setter du deg på 12.april så blir det vel i IKM uke 15.
 
vi venter på innkalling, men må nok vente lenge mtp situasjonen i dag. Vi får tilbud om ultralyd frem til uke 12 ettersom vi er utredet for habituell abort. Forøvrig er det nok ren flaks on vi kommer oss forbi uke 12, antar jeg.
Måtte inn i dagboken din og lese, og ser du har virkelig hatt en tøff prøveperiode:Heartred

Håper for deg!
 
CD 12. Monitor viser høy, men verken kroppen eller strimmeltester er enige. Sannsynligvis er det økning av østrogen som gir Høy-utslaget. Trodde kanskje det ble mye tidligere el når monitor viste høy allerede på CD 10, men da ser det ikke slik ut likevel. Like greit, mer tid til å jobbe med saken! :D
 
Måtte inn i dagboken din og lese, og ser du har virkelig hatt en tøff prøveperiode:Heartred

Håper for deg!

Ja, det har vært beintøft! Heldigvis har vi ei:Heartred takk:Heartred
 
Selvfølgelig :joyful:

Jeg prøver hormon stimulering denne prøve perioden for å se om det kan hjelpe da det straks er gått 1 år med prøving uten en eneste positiv test. Idéen er booste eggløsningen. Om det egentlig går an er det vel delte meninger om, men Hausken har gått med på å prøve. Så i morgen skal jeg på ultralyd for å se hvordan kroppen og eggene har respondert på Letrozol og finne ut om jeg også skal sette en eggløsningssprøyte, men jeg har en tett eggleder på venstre side så er utrolig spent og nervøs for hvis det viser seg at den dominerende siden er venstre har jeg ingen sjans til å bli gravid denne prøve perioden... :( meeeen må tenke positivt!!:rolleyes:

Spennende for deg med eggløsning rett rundt hjørnet!:D var det første prøve perioden din?
Du trenger ikke å kjenne noen smerter eller og ha noe merkbart slim selvom du har eggløsning og tar gjerne litt tid før man begynner å kjenne igjen hva som skjer i kroppen rundt eggløsning. Slik var det hvetfall for meg. Det trenger ikke å bety noe gale.

Masse lykke til!:joyful:

Masse, masse lykke til! :love017 Ja, er første PP, så er jo litt usikker på hva alt betyr.. I dag kjenner jeg litt stikkinger i magen og den 27. hadde jeg mange sammentrekninger i livmoren på natten. Har av og til hatt det da jeg hadde spiral, så får se hva det betyr :)
 
Da tester jeg imorgen også. Bør jeg teste på formiddagen eller ettermiddagen? Har kun testet i 08.00-tiden, 16-17-tiden og 21.00 tiden. Typisk at jeg ikke sjekket midt på dagen i dag:sour: Men da var jeg opptatt av å lage baby:angel11

Så lenge du var opptatt med å lage baby i det tidsrommet så høres det ut som alt er på stell :-D Så spennende! Lykke til ❤️
 
Masse, masse lykke til! :love017 Ja, er første PP, så er jo litt usikker på hva alt betyr.. I dag kjenner jeg litt stikkinger i magen og den 27. hadde jeg mange sammentrekninger i livmoren på natten. Har av og til hatt det da jeg hadde spiral, så får se hva det betyr :)
Tusen takk skjønne deg!:love017

Det er fult forståelig!
Veldig spennende tid! Hvordan er testen din i dag?:joyful:
 
Tusen takk skjønne deg!:love017

Det er fult forståelig!
Veldig spennende tid! Hvordan er testen din i dag?:joyful:

Sånn ser den ut i dag :) Tar en ny i ettermiddag, for det er på ettermiddagen den har vært sterkest. Har litt lotionaktig sekret i dag, men synes da at sekret henger litt bakpå utslaget på testen.. Føler jeg burde hatt elslim nå..
 

Vedlegg

  • 4C9512DB-4C0D-4BEE-A742-78A55E325CC9.jpeg
    4C9512DB-4C0D-4BEE-A742-78A55E325CC9.jpeg
    6,7 KB · Visninger: 58
Blir spennende å følge med her inne. Første IKM gruppa jeg har meldt meg inn i (og forhåpentligvis den siste ;))
Er ikke 100% sikker på når EL er denne mnd, men tegnene begynner å vise seg (EL slim) og nå venter jeg bare på at testene skal bli positive.
Blir 2 tester om dagen nå framover tror jeg, og aksjelegging hver dag fra i dag av.

Flere om har flaut mange g-tester liggende klart til senere? :nailbiting:
20200330_122707.jpg

Jeg tør ikke si til samboer hvor mye penger jeg har brukt på tester siden vi starta å prøve :hilarious:
(En av pakningene er EL-tester)
 
Glemte meg helt, og gikk på do før jeg dro fra jobb i dag.. hvor lenge bør jeg vente før jeg tar eggløsningstest? Bruker å ta rett etter jobb :)
 
Glemte meg helt, og gikk på do før jeg dro fra jobb i dag.. hvor lenge bør jeg vente før jeg tar eggløsningstest? Bruker å ta rett etter jobb :)
Holde seg i ca 4 timer og ikke drikke noe på 2 timer.
 
Tok en ekstra el-test for en halvtimes tid siden, siden kroppen har begynt å produsere el-slim i løpet av dagen. Fortsatt negativ, svak strek. Får prøve igjen i morgen!
 
Etter å ha lest en annen tråd om når/hvor ofte folk hadde sex den PP de ble gravide, fant jeg ut at vi kanskje har begynt aksjeinnleggingen litt for sent i tidligere PP.. så i går la vi inn aksjer på CD10, tidligere har jeg ventet til EL testene begynner å bli positive! Så langt ingen stigning i LH ifølge testene. CD 11 i dag:)
 
Etter å ha lest en annen tråd om når/hvor ofte folk hadde sex den PP de ble gravide, fant jeg ut at vi kanskje har begynt aksjeinnleggingen litt for sent i tidligere PP.. så i går la vi inn aksjer på CD10, tidligere har jeg ventet til EL testene begynner å bli positive! Så langt ingen stigning i LH ifølge testene. CD 11 i dag:)
Da jeg fikk positive tester i januar hadde vi sex på CD 8, 11, 13 og 15, med el på CD 15. Håper på å få til hver dag-ish denne syklusen, men satser mest på å få gjort et forsøk på samme dag som el.
 
Vi har hatt sex annenhver dag siden CD2. Positiv EL test i går kl16.00, kun negative etter det. Skal ha sex i kveld også ;) Ettersom jeg hadde negativ EL test i går kveld også, blir 1DPO i dag?

Hvor ofre pleier dere å ha det?
 
Back
Topp