Hva skal du spise til middag idag?

Boeuf bourguignon til søndagsmiddag :happy::happy:
Omg det er så godt!! Har faktisk bare laget det en gang da vi aldri har rødvin stående og ikke vinmonopol i nærheten:hilarious: Men den gangen var det suksess:D

Vi skal ha ovnsbakt ørret i dag, med kokte poteter, sandefjordssmør, og grønnsaker. Rømme til de som ikke vil ha sandefjordssmør :)
 
Skinke, potet og grønnsaker. Kanskje en saus til, men vet ikke helt hva som passer :bored:
 
Fikk så lyst på lapskaus i går, så laget det klart på kvelden i går. Kjekt å bare varme det opp etter jobb i dag :happy:
 
Indisk linsegryte, daal med et slags tynt brød man steker i pannen som kalles pratha
 
Vil du dele oppskrift? :)


Det er veldig enkel matrett, lager det når jeg ikke orker å lage mat :p
Jeg har lært den muntlig av noen jeg kjenner, så oppskriften er en dæsj av det og det

Men du koker vann med de oransje linsene. Du tar oppi salt, chillikrydder (fra innbandrerbutikker) og gurkemeie. Så lar du det koke til det har blitt tykk suppe. Så tar du en stekepanne med olje og hakket hvitløk og kuminfrø. Steker det til hvitløken er litt brun så heller du det oppi linsene. Hakk opp frisk koriander og putt oppi.

Pratha lager du vet å lage en deig av sammalt hvete finmalt, salt, litt olje og vann. La det stå kaldt i ca 1 time i kjøleskapet, da er den lettere å kjevle.
Del deigen i små emner og kjevl de ut til små tynne pannekaker. Stek de på middels varme i stekepannen med en dæsj smør oppå, når den er litt stekt snur du den så smøret kommer under brødet. Beveg på brødet så smøret fordeler seg. La den steke til den har fått en liten skorpe før du snur den og steker den ca 1 min på den andre siden igjen. Gjenta etter hvor mange brød du vil ha
 
Omg det er så godt!! Har faktisk bare laget det en gang da vi aldri har rødvin stående og ikke vinmonopol i nærheten:hilarious: Men den gangen var det suksess:D

Vi skal ha ovnsbakt ørret i dag, med kokte poteter, sandefjordssmør, og grønnsaker. Rømme til de som ikke vil ha sandefjordssmør :)
Det blir godt ja :happy: har både vinmonopol i nærheten og velfylt vinskap vi da :hilarious: handla kvoten vår på taxfree helga før vi fant ut om graviditeten :hilarious:
 
Back
Topp