Time til abort

Mali86

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Hei.
Uplanlagt gravid på p-piller. Kom som et sjokk på både meg og sambo. Han ønsker ikke barnet, å jeg føler meg egentlig ferdig med små barn. Jeg har et barn på 12 år fra tidligere, han ingen barn.

Hadde time gos fastlege for 1 uke siden for samtale. Denne ble avbestilt pga korona. Ble til at jeg i fortvilelsen bestilte time direkte hos gyn avd for abort. Har etter denne timebestillingen hatt en ekkel følelse. Alt føles bare feil. Sambo er klar på sitt, han ønsker ikke barn. Er så rådvill, timen på gyn. Nærmer seg, og jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer å fullføre inngrepet.
Kjenner på hele kroppen at jeg er gravid, har kjent d siden 3.5 uke. 7 uker nå.
Fortvilet her nå.
 
Hei.
Uplanlagt gravid på p-piller. Kom som et sjokk på både meg og sambo. Han ønsker ikke barnet, å jeg føler meg egentlig ferdig med små barn. Jeg har et barn på 12 år fra tidligere, han ingen barn.

Hadde time gos fastlege for 1 uke siden for samtale. Denne ble avbestilt pga korona. Ble til at jeg i fortvilelsen bestilte time direkte hos gyn avd for abort. Har etter denne timebestillingen hatt en ekkel følelse. Alt føles bare feil. Sambo er klar på sitt, han ønsker ikke barn. Er så rådvill, timen på gyn. Nærmer seg, og jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer å fullføre inngrepet.
Kjenner på hele kroppen at jeg er gravid, har kjent d siden 3.5 uke. 7 uker nå.
Fortvilet her nå.
Uff det høres ikke enkelt ut, og i disse koronatidene så er det heller ikke like enkelt å få den oppfølgingen som du kunne trengt. Tror ikke det er en lett avgjørelse. Håper du har mulighet til å snakke med samboer, at han kan forstå at du allerede kjenner det på kroppen. Så vil jeg si at ingen skal kunne bestemme over deg og din kropp og at det er en avgjørelse du ikke skal føle deg presset til å ta. Forhåpentligvis blir valget (uansett hva det blir) et du kan føle deg trygg på er rett for deg, et du ikke vil angre på i ettertid. Ønsker deg lykke til og håpe virkelig du kan få snakket skikkelig med samboer om alt du føler på nå.
 
Han klarer desverre ikke sette seg inn i mine følelser akkurat nå. For han er det en bagatell, som enkelt kan ordnes. For meg, helt forferdelig å skulle ta livet av et barn.
 
Du må i hvert fall prate med noen før du går til den timen, kanskje dere kunne få snakket med noen begge to? Masse lykke til!!
 
Vil bare sende deg en stooor klem og masse masse støtte :hug013:Heartred Håper du får til å gjøre det som er riktig for deg, enn så vanskelig det kan være å finne ut av.
 
Anbefaler deg sterkt å kontakte Amathea som nevnes over. De tilbyr tlf og email tjeneste nå i disse tider. Gode veiledere som kan være en støtte uansett hvilket valg du tar :Heartred Helt forferdelig å være i den situasjonen du er i, viktig å ikke gå og bære på alt alene.
 
Hei! Vi er i lignende situasjon her, vi skulle ikke tenke på barn før om noen år da jeg er syk. Vi har ingen barn fra før og samboer har ikke kjent noe på lysten enda. Men noen snikere har likevel klart å kommet seg inn og vipps: preggy!

Vi var i sjokk og vår første tanke var at det her ikke går. Men som du skriver så føler vi damer det sånn på kroppen. Jeg sa tidlig til samboer «lurer på om hormonene hjernevasker den gravide litt, for jeg føler at en tomhet er fylt på en måte, en ro»... jeg er i dag 10+0 og jeg klarer ikke se for meg selv bestille abort-timen. Vi har kommet frem til at man vet aldri hva som skjer i fremtiden uansett om man er syk eller frisk og vi har vel egentlig bestemt oss for å la naturen styre nå.. Selv om vi ikke føler oss klare så er ikke abort det riktige kjenner jeg. Hører alle si at man angrer aldri på et barn, men man kan angre på aborten. Ahhh vanskelig. Min samboer trengte litt tid, nå tar han det veldig bra syns jeg, men vi er fremdeles livredde. Masse lykke til med ditt valg! Klemmer!
 
Tusen takk for støttende ord dere ❤ fikk tlf i dag fra gyn avd. Får ikke ha med sambo på timen mandag, pga korona. Dette gjør alt enda verre. Ikke rakk jeg ringe amathea heller i dag, da barnet mitt har vært her hele dagen.
 
Last edited:
Hei.
Er i samme situasjon som deg. Sambo vill ikke ha flere barn og jeg er så i tvil om dette er rett. Har bestilt time på gyn. Avd og skal inn den 1 april. Kjenner bare mer å mer at jeg gruer meg. For dette gjør faktisk litt vondt. Kjenner jo liksom at noe er der og at kroppen forandrer seg. Har kommet til konklusjonen at dette er til det beste for alle andre i familien, men alle andre jeg har snakket med har sagt at dette er mitt valg og jeg må tenke på meg selv. Hvordan skal man tenke på seg selv nå familien skal være et team? Dette er kjempevanskelig ..
 
Du må gjøre det som er riktig for deg, vil være min anbefaling.
Man andre jo ikke på de barna man fikk, men det kan prege hele livet ditt hvis du tar et valg basert på en annens ønsker. Jeg har ei venninne som tok abort pga mannen sin, og hun sliter ennå pga dette, selvom det er mange år siden.

Jeg tror mange tenker på alt det praktiske ved å skulle være alene osv om barnefar drar, men praktiske spørsmål ordner seg som regel. Det er gode støtteordninger for enslige i dag.

Lykke til meg valget, men husk å følge ditt hjerte❤️
 
Han klarer desverre ikke sette seg inn i mine følelser akkurat nå. For han er det en bagatell, som enkelt kan ordnes. For meg, helt forferdelig å skulle ta livet av et barn.

Jeg tenker du må få snakket med noen om dette, spesielt siden du ser på abort som å ta livet av et barn... Da kan det få ganske harde konsekvenser i ettertid om du ikke får ryddet opp i tankene.

Jeg har personlig tatt selvbestemt abort, men da var det 100% klart for meg at det ikke var et barn, derimot en teoretisk mulighet for et barn - som jeg valgte å avslutte. Derfor har jeg aldri slitt med valget, eller hatt problemer med det. Det er bare du som kan rydde opp i de tankene og finne ut hva sjelen din sier. Og når sjelen din har bestemt seg er det den bestemmelsen du skal leve med resten av livet, uansett hvilken retning valget går i. Søk den hjelpen du kan få og strekk ut handa overalt hvor det tilbys! <3
 
Hei.
Uplanlagt gravid på p-piller. Kom som et sjokk på både meg og sambo. Han ønsker ikke barnet, å jeg føler meg egentlig ferdig med små barn. Jeg har et barn på 12 år fra tidligere, han ingen barn.

Hadde time gos fastlege for 1 uke siden for samtale. Denne ble avbestilt pga korona. Ble til at jeg i fortvilelsen bestilte time direkte hos gyn avd for abort. Har etter denne timebestillingen hatt en ekkel følelse. Alt føles bare feil. Sambo er klar på sitt, han ønsker ikke barn. Er så rådvill, timen på gyn. Nærmer seg, og jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer å fullføre inngrepet.
Kjenner på hele kroppen at jeg er gravid, har kjent d siden 3.5 uke. 7 uker nå.
Fortvilet her nå.

Ikke ta abort hvis du ikke ønsker det! Dette er kun ditt valg, ingen annens. Dersom du føler deg presset til å ta abort fordi samboer ikke vil ha barn, kan du kanskje oppleve å bli veldig bitter på han i etterkant. Du må få snakket med noen og funnet ut hva du ønsker før du gjennomfører. Vær helt sikker på at det er det riktige for deg før du tar abort. Sender en stor klem!
 
Dette høres ut som situasjonen vi var i her for nøyaktig 4 år siden. Ble uplanlagt gravid, fant ut av det en uke før jeg skulle sette inn spiralen. Aldri sett mannen min gråte så mye. Han var veldig klar på at han ikke ville ha barn nå. Vi bestilte time til abort. Endte med at jeg ikke klarte å gjennomføre. Møtte aldri opp på timen, den ble avbestilt noen dager før vi skulle gjøre det. Det er din kropp og din avgjørelse! Husk det:Heartred vil også råde deg til å ringe Amathea. Masse lykke til uansett hva valget faller på! :Heartred
 
Han klarer desverre ikke sette seg inn i mine følelser akkurat nå. For han er det en bagatell, som enkelt kan ordnes. For meg, helt forferdelig å skulle ta livet av et barn.

Mennene befinner seg i en helt annen situasjon enn oss, det gjør det bare enda mer vanskelig og håpløst. De skulle ha følt det på kroppen selv :sorry: Jeg har forklart hver dag hva som er nytt og hva som skjer og hvordan embryoet utvikler seg, at de vet alt som skjer og alt vi føler hver dag kan kanskje hjelpe de å forstå hva vi går igjennom..?
 
Har ikke klart å snakke med noen om dette. Ikke sambo heller. Lukker meg inn i meg selv kjenner jeg, og blir mer og mer deprimert. Dette merker sambo så klart, så han skjønner helt klart at jeg sliter. Bare 12 timer igjen til time på gyn nå.
 
Uff, det høres veldig tungt ut. Håper du klarer å åpne deg litt. Lykke til med alt. :Heartred
 
Hei.
Uplanlagt gravid på p-piller. Kom som et sjokk på både meg og sambo. Han ønsker ikke barnet, å jeg føler meg egentlig ferdig med små barn. Jeg har et barn på 12 år fra tidligere, han ingen barn.

Hadde time gos fastlege for 1 uke siden for samtale. Denne ble avbestilt pga korona. Ble til at jeg i fortvilelsen bestilte time direkte hos gyn avd for abort. Har etter denne timebestillingen hatt en ekkel følelse. Alt føles bare feil. Sambo er klar på sitt, han ønsker ikke barn. Er så rådvill, timen på gyn. Nærmer seg, og jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer å fullføre inngrepet.
Kjenner på hele kroppen at jeg er gravid, har kjent d siden 3.5 uke. 7 uker nå.
Fortvilet her nå.

Ring gyn avd. og hør om de kan ordne en samtale for deg med sosionom :)
 
Har ikke klart å snakke med noen om dette. Ikke sambo heller. Lukker meg inn i meg selv kjenner jeg, og blir mer og mer deprimert. Dette merker sambo så klart, så han skjønner helt klart at jeg sliter. Bare 12 timer igjen til time på gyn nå.


Så vanskelig situasjon! Men du må ikke gjøre noe du selv ikke ønsker.. kanskje du kan snakke med noen på gyn avd om det idag?.
 
Hvordan gikk det med deg, @Mali86 ? :Heartred
 
Back
Topp