Kjenner du liv?

Førstegangs og er 17+2, kjenner ingen ting enda :p men forventer ikke å kjenne noe nå, så prøver ikke å "kjenne etter" heller
 
  • Liker
Reactions: V90
Har kjent kiling siden uke 13, og tirsdag denne uka (uke 16) kjente jeg ordentlige spark for første gang. Svakt, men likevel tydelig. Kjenner også fra utsiden når jeg holder hånda på magen. Ikke noe fast mønster enda. Stor stas :Heartred
 
Dere kjenner det sikkert men vet ikke at det er det dere kjenner enda.Jeg husker hvordan det føles fra tidligere svangerskap og det er litt vanskelig og forklare men det er ikke som luft eller noe som ligner en gang. Når den samme fornemmelsen kommer igjen og igjen uten lyder eller sammenheng what so ever (bortsett fra at det gjerne er etter mat/sukker) så vet man liksom bare. Pluss at det flytter seg. Noe som bare blir morsommere og morsommere jo større klumpen blir.

Eneste jeg greier å forklare er at det er veldig lite og lett. Som om man har en bitteliten fisk i magen. :dummy1::dummy:
 
Har ikke kjent noe enda. Sist hadde jeg morkaken festet forran, så når jeg først kjente var det litt kraftigere, derfor vet jeg ikke helt hvordan det kjennes ut på starten.
Jeg har alltid syntes det kjennes ut som leamus, så går å venter på den følelsen xsmile9
 
  • Liker
Reactions: V90
15 uker og kjenner liv når jeg ligger i ro eller sitter. Drakk boblevann i dag og da ble det sprell <3 var tidlig ute med forrige mann også, kjente vel liv i uke 14-15. Men kun når jeg er i ro. Som en liten fiskeklump <3
 
Jeg var hos jordmor i dag for å lytte på hjertet❤️ Nevnte da at jeg trodde jeg muligens kjente litt liv og hun sa at det var tidlig, men ikke for tidlig for flere når man er andregangs. Så da tenker jeg at uansett om det er luft eller ekte bevegelser så skal jeg kose meg med det❤️
 
Kjenner han hver kveld nå :Heartblue
 
Tror akkurat jeg kjente babyen bevege seg for første gang??? Følelsen av «leamus» i livmora 2-3 ganger på rad :nailbiting: aldri opplevd denne følelsen før :p
 
Føler jeg kjenner «noe» innimellom, men fortsatt ikke så jeg tenker at DET var babyen. Kan ikke huske å ha hatt noe særlig kynnere sist, men det føler jeg at jeg har kjent mye på denne gangen. Også lest at det er mer vanlig for andregangs enn førstegangs?

Gleder meg sånn til å kjenne bevegelser, og få bekrefta om det er liv der inne!
 
Føler jeg kjenner «noe» innimellom, men fortsatt ikke så jeg tenker at DET var babyen. Kan ikke huske å ha hatt noe særlig kynnere sist, men det føler jeg at jeg har kjent mye på denne gangen. Også lest at det er mer vanlig for andregangs enn førstegangs?

Gleder meg sånn til å kjenne bevegelser, og få bekrefta om det er liv der inne!

Akkurat samme her. Inbiler meg at det er babyen, men tror kanskje det er ønsketenking. Gleder meg til sikre tegn på liv :).
 
Akkurat samme her. Inbiler meg at det er babyen, men tror kanskje det er ønsketenking. Gleder meg til sikre tegn på liv :).

Jaa, det blir forhåpentligvis mer beroligende :happy: Og mer virkelig! Nå har jeg ikke helt den følelsen av at jeg er gravid. Og glemmer ofte at jeg er det også. Så gleder meg til å bli minnet på det ofte med bevegelser :happy::dummy:
 
Jeg tror jeg kjenner det :nailbiting: Jeg har også mye luft og en pratsom mage, men dette er annerledes. Akkurat som en muskelkrampe bare svak svak, og etter jeg har drukket noe sukkerholdig eller spist middag :D Kan godt hende det bare er ønsketenking og faktisk bare er luft, hvem vet! Er 14+6 nå og har kjent til det den siste uken.
 
Jeg har kjent liv et par ganger hittil, men med ukers mellomrom og såpass lite at jeg har lurt på om det bare var innbilning :rolleyes: Er 17+0 idag og i forrige svangerskap kjente jeg ikke bevegelse før i uke 19/20, mener jeg.
 
  • Liker
Reactions: V90
Jeg kjenner ingenting.. tror jeg. Prøver å kjenne etter og med en gang jeg kjenner noe så tror jeg at det er babyen. Men det er nok bare tarmen :joyful: På UL er babyen veldig sprellete og aktiv så jeg håper jo å kjenne noe snart :angelic: Det er mitt første svangerskap (16+5) så jeg vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter heller..
 
  • Liker
Reactions: V90
Jeg er i slutten av uke 17 og har kjent liv i en uke i dag. Første gang var det som om en boble sprakk, og så skjedde det samme to ganger til samme sted. Så tok det kanskje 2-3 dager, og etter det har jeg kjent litt hver dag. Kjenner litt mer ut som veldig svake spark nå, ikke nødvendigvis bare «bobler».

Det er så koselig og betryggende ❤️ har hatt to dager med brun utflod, men kjent masse liv så da har jeg klart å berolige meg. Var på ordinær ultralyd i går, så vet at alt er i orden også ☺️
 
Er andregangs, kjente fra 16 uker sist fordi morkaken lå bak, og på ultralyd uke 12 denne gangen sa jordmor at det var den nå også. Magen syntes jeg kom plutselig for noen dager siden, og i går 15+4 var det uten tvil bevegelser inni nederst magen når jeg lå i sofaen på kvelden. Da ble alt plutselig veldig realistisk, utrolig rar og god følelse <3
 
Back
Topp