Babystrikk

Ja, det er det! Eg prøve meg med dobbel tråd Sunday, men det gjekk ikkje! Fann ein fin farge i det garnet! Men eg får finne meg eit garn med steikkefasthet!

ble den for stor/liten? Hva med å endre pinnestr?
jeg strikket det i baby merino :)
 
For stor. 20 m/10 cm i staden for 23m/10m, så då må eg nok ned i 2,5 og det gidde eg ikkje hehe :wtf:
Da kan du jo event strikke økningene og lengden som en størrelse eller to større :joyful:
 
veldig koselig å strikke, men tar tid å lære seg da :p
For meg ser mønster helt utrolig vanskelig ut nå, men kan vel være fordi jeg såvidt kan strikke på retta :angelic: veit du om det er noen YouTube tutorial som er lett for å lære seg å strikke ? Sånn tilfeldigvis :shy:
 
For meg ser mønster helt utrolig vanskelig ut nå, men kan vel være fordi jeg såvidt kan strikke på retta :angelic: veit du om det er noen YouTube tutorial som er lett for å lære seg å strikke ? Sånn tilfeldigvis :shy:

Kan du strikke rett og vrang?
 
Ja, den er ser litt slik ut! Lar den ligge enn så lenge, så får vi sjå! Fordelen er jo at eg kan kjøpe meir garn :dance008
Du kan helt sikkert strikke på lengden og strikke ermene som en str større. Bare pass på rett innfarging på garnet så du ikke får skille :)
 
En liten Gamache Oda mini i minste str. Strikka i KFO merino. Håper vi får bruk for denne i november :Heartred
 

Vedlegg

  • BB4F4B2B-8DD5-4450-8249-7A2DC9BC7FB3.jpeg
    BB4F4B2B-8DD5-4450-8249-7A2DC9BC7FB3.jpeg
    27,6 KB · Visninger: 6
For meg ser mønster helt utrolig vanskelig ut nå, men kan vel være fordi jeg såvidt kan strikke på retta :angelic: veit du om det er noen YouTube tutorial som er lett for å lære seg å strikke ? Sånn tilfeldigvis :shy:

jeg begynte å strikke når jeg var i perm sist. Begynte med begynnerjakken fra petite knit, og googlet bare «hvordan legge opp masker» osv. Hver gang jeg kom til noe jeg ikke visste, så googlet jeg , og Vipps så fikk jeg akkurat det problemet opp og en video på YouTube som viste løsningen. Var mye mer givende å sitte med en oppskrift, vite hva du vil ha, og så finne svar på akkurat det konkrete problemet.

jeg holder nå på med vridd ribsweater til meg selv, og jeg googler fortsatt når jeg møter på noe jeg ikke forstår :)
 
jeg begynte å strikke når jeg var i perm sist. Begynte med begynnerjakken fra petite knit, og googlet bare «hvordan legge opp masker» osv. Hver gang jeg kom til noe jeg ikke visste, så googlet jeg , og Vipps så fikk jeg akkurat det problemet opp og en video på YouTube som viste løsningen. Var mye mer givende å sitte med en oppskrift, vite hva du vil ha, og så finne svar på akkurat det konkrete problemet.

jeg holder nå på med vridd ribsweater til meg selv, og jeg googler fortsatt når jeg møter på noe jeg ikke forstår :)


Så smart! :D Takk for at du delte, dette gav meg skikkelig begynner-boost! Skal definitivt prøve dette jeg også, hjemmestrikkede plagg er så fint!
 
Ja, det er det eneste jeg kan :shy:

Da ville jeg ha funnet noe jeg hadde ønsket å strikke... å tatt det der ifra :) er ikke sikkert man trenger å vite mye mere enn det heller! Mange som selger oppskrifter som har linker på YouTube for å få hjelp :) + at du kan alltid spør om du lure på noe!
 
Back
Topp