TUL

Her på Østlandet er både sykehus og noen private åpne. Varierer nok litt hvem de tar inn på sykehuset, man får heller ikke ha med partner inn. Det er veldig strengt med hvor mange som kan være i samme rom samtidig etc.
Rart det er så ulikt rundt om..
 
Volvat har åpent for ultralyd. Volvat i Bergen er vel det nærmeste for SogF? Det blir jo brått et stykke unna kanskje.. :confused:
 
Volvat har åpent for ultralyd. Volvat i Bergen er vel det nærmeste for SogF? Det blir jo brått et stykke unna kanskje.. :confused:

Ja, blir eit stykke å reisa for min del dessverre. Ser med andre ord litt dårleg ut for noko UL før den ordinære. Men guri, det er jammen meg lenge til! Om nokon veit om noko nærare, tek eg imot tips! Eg har ikkje fått napp på dei to private eg har funne i Førde i alle fall. Kjedeleg at tilbodet skal vera så ulikt! Har hatt IVF for fyrste gang, og då er det vel standard med ul i veke 7. Dei forrige to graviditetane gjekk ikkje som det skulle, så hadde håpt på å få vita meir tidlegare denne gongen.
 
Ja, blir eit stykke å reisa for min del dessverre. Ser med andre ord litt dårleg ut for noko UL før den ordinære. Men guri, det er jammen meg lenge til! Om nokon veit om noko nærare, tek eg imot tips! Eg har ikkje fått napp på dei to private eg har funne i Førde i alle fall. Kjedeleg at tilbodet skal vera så ulikt! Har hatt IVF for fyrste gang, og då er det vel standard med ul i veke 7. Dei forrige to graviditetane gjekk ikkje som det skulle, så hadde håpt på å få vita meir tidlegare denne gongen.
Er standard med UL mellom uke 7 og 9 tror jeg, hadde sen UL sist og syns jeg venta og venta...
Men har du ikke fått henvisning fra klinikken til et sted du kan ta UL, evt om du kan ta UL på klinikken? Jeg fikk fremskyndet min time i dag, de ringte fra gyn og jeg var sikker på at timen ble kanselert men de hadde fått så mange kanselleringer at de ville ha meg inn tidligere på dagen :smile:
 
No holder vel alle klinikkene her stengt til 14.april... då blir det ingen TUL på meg :sad010er 12+0 17.april. Her heldigvis time med jordmor 16.april og håpar å høyre hjertelyden då! :Heartred
 
Er standard med UL mellom uke 7 og 9 tror jeg, hadde sen UL sist og syns jeg venta og venta...
Men har du ikke fått henvisning fra klinikken til et sted du kan ta UL, evt om du kan ta UL på klinikken? Jeg fikk fremskyndet min time i dag, de ringte fra gyn og jeg var sikker på at timen ble kanselert men de hadde fått så mange kanselleringer at de ville ha meg inn tidligere på dagen :smile:
Fekk henvisning frå fertilitetsklinikken i Bergen til ul på sjukehuset i Førde i og med at eg bur i Sogn og Fjordane. Men dei ringte og sa at alt slikt vart kansellert og at eg ikkje fekk time før til ordinær ultralyd. Eg kunne evt finna noko privat på eiga hand, men alt i området verkar jo å vera stengd. Så litt oppgitt på heile greiene.
 
No holder vel alle klinikkene her stengt til 14.april... då blir det ingen TUL på meg :sad010er 12+0 17.april. Her heldigvis time med jordmor 16.april og håpar å høyre hjertelyden då! :Heartred
Sniker
Ikke for å være negativ, men det er sjeldent de vil høre etter hjertelyd så tidlig da det kan være vanskelig å finne og ofte lager unødig stress for mor :)
 
Sniker
Ikke for å være negativ, men det er sjeldent de vil høre etter hjertelyd så tidlig da det kan være vanskelig å finne og ofte lager unødig stress for mor :)
Det veit eg, men jordmor satt opp timen då og var tydelig på at vi skulle høyre den då! Forrige gang høyrte eg den når eg var på kontroll 9+4 eller noko ☺️ Så når eg ikkje får TUL så leve eg i håpet om at eg får høyre den i alle fall!
 
Skal på TUL imorgen. Da 7+1. Bare for å være sikker på at det ligger der det skal, hatt exu tidligere og mye smerter i magen. Skal bli spennende å se :)
 
Skal på TUL imorgen. Da 7+1. Bare for å være sikker på at det ligger der det skal, hatt exu tidligere og mye smerter i magen. Skal bli spennende å se :)

Fikk du se noe? :)
 
Jeg skal når jeg er 11+6! Kjenner det blir lange 29 dager å vente;)
 
Hadde TUL når jeg var 6+5, gynekologen mente jeg var litt kortere på vei, men fikk se et hjerte som slo :) Har bestilt privat TUL når jeg er ca 12+5, håper den private klinikken har åpent da. Vil se at alt er bra med babyen før vi forteller det til besteforeldre og ungene våre :)
 
Ny TUL imorgen, de satte meg tilbake til 5+6 og så ytterst lite. Så jeg håper på å høre imorgen at det har vokst og ikke at det hadde sluttet og vokse. Opplevd to MA før så gruer meg
Hvordan gikk det?
 
Var på torsdag, har vert noen ganger før og, få bekrefta, har hatt kraftige symptomer men tomt, så fikk god oppfølging.
9+1 idag, fin liten blinkeblinke ❤️
 
Hadde min første TUL i dag. Var så utrolig spent da jeg aldri har hatt det før. Men det var så herlig å se hjerte og alt mulig:Heartred:Heartred
Veldig glad for at jeg bestemte meg for å gjøre det:happy::happy::happy:
 
Hadde min første TUL i dag. Var så utrolig spent da jeg aldri har hatt det før. Men det var så herlig å se hjerte og alt mulig:Heartred:Heartred
Veldig glad for at jeg bestemte meg for å gjøre det:happy::happy::happy:
Så kjekt! Gratulerer Har SÅ lyst på TUL eg også, men kjem ikkje til nokon plass dessverre Hadde time på sjukehuset i veke 7 etter innsett/IVF, men vart avlyst pga Corona. Og kjem ikkje til nokon private i området heller, då alle held stengt. Kvar held du til, og kvar kom du til? Privat eller offentlig? Håpar sånn å få komma til ila april eg også, men ser dårleg ut! Har hatt måde MA og SA tidlegare, så kjenner behovet for å sjå nurket er rimelig sterkt. Veldig lenge til ordinær ultralyd!
 
Takk! Det var veldig fint. Ganske så betryggende å faktisk se hjerteslag og alt annet. Hadde en SA i november(min første graviditet), så har vært mye bekymret og stresset for om det gikk bra denne gangen. Så TUL var virkelig en god opplevelse:happy:
Holder til i Trondheim. Så jeg googla og fant meg en privat gynekolog som jeg bestilte time til. Var spent på om den ble avlyst eller ikke, men de holder åpent nå også. Veldig godt å gå inn i påska og få se bringebæret:happy:
Skjønner veldig godt at du har behov for å se nurket:Heartred
 
Back
Topp