Så kun en plommesekk på TUL..

Lila93

Flørter med forumet
Hei.

Jeg var på TUL i går. Etter beregning fra første dag i siste mens, skulle jeg vært 7+0 i går. Tok en innvendig UL og så en plommesekk på 3 mm, men ingen foster.. Jordmor mente jeg var 6 uker på vei istedenfor.. Ble litt bekymret. Er det andre som har opplevd dette?
 
Hei.

Jeg var på TUL i går. Etter beregning fra første dag i siste mens, skulle jeg vært 7+0 i går. Tok en innvendig UL og så en plommesekk på 3 mm, men ingen foster.. Jordmor mente jeg var 6 uker på vei istedenfor.. Ble litt bekymret. Er det andre som har opplevd dette?

Har ikke opplevd akkurat det. Men med min første ble jeg satt tilbake nesten 2 uker, selv om jeg mente ikke det kunne stemme! Skal du på ny ul eller?
 
Heller ikke opplevd det, men ville jo lent meg på jordmors kunnskap. Selv om jeg skjønner veldig godt at du blir bekymret. Og ja, helst ny UL om en ukes tid eller noe?
 
Bra at du får ny ultralyd. Kan jo være at egget har festet seg litt senere og derfor ikke er kommet så langt enda. Krysser fingrene for deg.
 
Hei.

Jeg var på TUL i går. Etter beregning fra første dag i siste mens, skulle jeg vært 7+0 i går. Tok en innvendig UL og så en plommesekk på 3 mm, men ingen foster.. Jordmor mente jeg var 6 uker på vei istedenfor.. Ble litt bekymret. Er det andre som har opplevd dette?


Jeg opplevde dette. Trodde jeg var i uke 6/7 men var sikkert kortere. Tok utvendig ul til fastlegen. Så kun plommesekken. Dette var 27 Feb. Var inn nå 17 Mars å så en levende liten bamsemums med bankende hjerte❤️
 
Jeg opplevde dette. Trodde jeg var i uke 6/7 men var sikkert kortere. Tok utvendig ul til fastlegen. Så kun plommesekken. Dette var 27 Feb. Var inn nå 17 Mars å så en levende liten bamsemums med bankende hjerte❤️
Å, så godt å høre ❤️❤️
 
:HeartredJeg føler det blir sagt så mye forskjellig av forskjellige kilder/helsepersonell. Men når det er så veldig smått i starten så er det sikkert vanskelig å vite eksakt.

Vi var på TUL da jeg var 7 uker, gynekolog sa jeg var 5 uker da det vi så en liten bønne på 4mm med dunkende hjerte. Men som det sies her kan både eggløsning og festing ha skjedd noe senere enn forventet o_O

Vi får bare krysse fingre og vente å se, så får man mer utfyllende svar etterhvert :Heartred
 
Det var ment som å dele fra egen erfaring, men jeg skal tydeligvis ikke dele mine negative erfaringer, bare om det er positivt.

Jeg syns ikke du gjorde noe feil. Trådstarter spør om andre som har opplevd det samme. Er det ikke bra å være ærlig så vi som er redde også kan ha et realistisk forhold til situasjonen? Hvis hun hadde bedt om kun positive historier så er det kanskje noe annet, men det virket som hun ville høre om andres situasjoner generelt :bookworm: Men vi skal selvfølgelig støtte og ønsker all lykke og hell :Heartpink
 
Jeg syns ikke du gjorde noe feil. Trådstarter spør om andre som har opplevd det samme. Er det ikke bra å være ærlig så vi som er redde også kan ha et realistisk forhold til situasjonen? Hvis hun hadde bedt om kun positive historier så er det kanskje noe annet, men det virket som hun ville høre om andres situasjoner generelt :bookworm: Men vi skal selvfølgelig støtte og ønsker all lykke og hell :Heartpink
Takk! Jeg har selv opplevd å miste flere ganger. Det er helt forferdelig å stå i det og ikke vite om det er liv eller ikke. Jeg personlig synes det var fint å så et nyansert bilde, både positive og kjipe historier. Når jeg fikk beskjed om at det ikke var liv, var det godt å vite at man ikke var den eneste.
Men man ønsker jo selvfølgelig at det skal gå bra for alle og enhver som ønsker seg barn! :Heartred
 
Takk! Jeg har selv opplevd å miste flere ganger. Det er helt forferdelig å stå i det og ikke vite om det er liv eller ikke. Jeg personlig synes det var fint å så et nyansert bilde, både positive og kjipe historier. Når jeg fikk beskjed om at det ikke var liv, var det godt å vite at man ikke var den eneste.
Men man ønsker jo selvfølgelig at det skal gå bra for alle og enhver som ønsker seg barn! :Heartred

Det er jo bare helt grusomt trist, men takker for at du deler, som du sier så er det godt å vite at man ikke er den eneste hvis man står i en slik situasjon og her kan man evt. finne noen å dele tanker og spørsmål med :Heartred
 
Sniker. Om du er i uke 6 er det svært lite en kan se på ul. Det spørs også på hvor godt ultralyd utstyret er. Jeg ville tatt det helt med ro :) jeg ble også satt tilbake i uke 6+6 til 5+5. Er snart 12 uker på vei.
 
Sniker litt.
Jeg visste nøyaktig befruktning, siden det var ivf i styrt syklus og derfor ikke mulig med slingringsmonn.
Ungen min ble født i nov19, og målte både frem og tilbake hver eneste uke hele veien, de vokser i rykk og napp inni magen også, akkurat likt som de gjør utenfor!
Så jeg ville ikke uroet meg stort. Fostersekk er mer enn ingenting :p
 
Det var ment som å dele fra egen erfaring, men jeg skal tydeligvis ikke dele mine negative erfaringer, bare om det er positivt.

Hadde det vært min tråd hadde jeg satt pris på at du delte din erfaring, selv om den var negativ. :)

Folk pleier jo å skrive "trenger gladhistorier" eller lignende dersom de kun er ute etter gode erfaringer.
 
Ja, setter pris på både positive og negative erfaringer. Det går helt fint for meg å høre om de negative erfaringene, er jo selv klar over at det kan skje! Men jeg håper jo selvsagt på det beste! Skal på ny TUL 1. april :) Gir dere en oppdatering da :)
 
Back
Topp