Bæresele

Katta92

Elsker forumet
Marsboere 2020
September To Remember
Hvordan bæresele bruker dere? Hva anbefales? Den lille tulla jeg har, sovner kun inntil mamma og pappa og vil bare sove der på dagtid. Har sett på ergobaby 360 + easysnug spedbarnsinnlegg på jollyroom. Hva tenker dere? :)
 
Hvordan bæresele bruker dere? Hva anbefales? Den lille tulla jeg har, sovner kun inntil mamma og pappa og vil bare sove der på dagtid. Har sett på ergobaby 360 + easysnug spedbarnsinnlegg på jollyroom. Hva tenker dere? :)
Sniker
Anbefaler egentlig elastisk bæresjal til de minste, frem til 6 kg. Mye lettere å få det tilpasset bitteliten baby og kroppen til den som bærer. Det kan forhåndaknytes, er lett å få til med video på YouTube

Men vil du prøve sele, anbefaler jeg så absolutt en som har veldig mykt panel og uten spedbarnsinnlegg. Det er rett og slett skikkelig vanskelig å få stillingen til babyen bra med innlegg og det blir så mye stoff at det fort blir for varmt.

Av sele er min favoritt angelpack til de minste :)
Den er helt myk over babyens rygg og du trenger ikke innlegg

Et annet alternativ er et elastisk sjal som er halvknytt, close caboo.

Det finnes nok andre gode seler også som jeg ikke har erfaring med. Viktigste er bare å velge en som er veldig myk i stoffet iver babyens rygg, og hvor du ikke trenger spedbarnsinnlegg. Denne siden har veldig godt utvalg og du kan også sende en mail for personlig veiledning. Vi har jo forskjellig størrelse på ulike deler av kroppen, og derfor er det også en smakssak hvilken sele som vil passe kroppen din best :)

https://bereglede.no/produktkategori/baereseler-og-baeresjal/baereseler/baby-baereseler/
 
Har bare brukt elastisk sjal og meh dai til så små.
 
Ergobaby original har vi. Synes det er litt styrete å bruke nyfødt innlegg i selen, men liker forsovidt selen godt.
 
Jeg har null erfaring, så jeg er så usikker på hva jeg skal velge. Jeg vet bare at lille sover best inntil, og jeg blir sliten i armen og ryggen når jeg skal bære på hun hele dagen og hun vil jo bare bli tyngre :hilarious:
 
Kjøpt ergobaby embrace. Gleder meg til å teste den når lille velger å komme ut :) behagelig stoff, passer til 11 kg og trenger ikke innlegg i den.
 
Jeg har også kjøpt Ergobaby embrace, men har bare testa den med en bamse så langt. Den virker iallefall myk og god, den var også ganske mye enklere enn det sjalet jeg har å ta på :)
 
Kjøpt ergobaby embrace. Gleder meg til å teste den når lille velger å komme ut :) behagelig stoff, passer til 11 kg og trenger ikke innlegg i den.
Jeg har også kjøpt Ergobaby embrace, men har bare testa den med en bamse så langt. Den virker iallefall myk og god, den var også ganske mye enklere enn det sjalet jeg har å ta på :)
Kanskje jeg skal gå for den ja, den har ikke jeg sett. Ikke trenger man innlegg og man kan bruke den en stund. Tusen takk :happy::happy:
 
Kanskje jeg skal gå for den ja, den har ikke jeg sett. Ikke trenger man innlegg og man kan bruke den en stund. Tusen takk :happy::happy:

Jeg falt for den pga syntes den hadde stoffet til ett sjal, men festene til en bæresele. Og sikkert lettere for pappan å ta den i bruk uten avansert veiledning først. Han min må ha sånne ting inn med t-skje :wacky:
 
Jeg falt for den pga syntes den hadde stoffet til ett sjal, men festene til en bæresele. Og sikkert lettere for pappan å ta den i bruk uten avansert veiledning først. Han min må ha sånne ting inn med t-skje :wacky:
Da høres han ut som min :D Greit at det er pappavennlig også, tusen takk for tips :happy:
 
Jeg falt for den pga syntes den hadde stoffet til ett sjal, men festene til en bæresele. Og sikkert lettere for pappan å ta den i bruk uten avansert veiledning først. Han min må ha sånne ting inn med t-skje :wacky:
Jeg har pakket min i fødebagen, tenker den blir grei å ha siden jeg må bære både baby og bagasje. Forrige gang bærte sikkert mannen min bagasjen :p
Vet du om den burde vaskes før den brukes første gang?
 
Jeg har pakket min i fødebagen, tenker den blir grei å ha siden jeg må bære både baby og bagasje. Forrige gang bærte sikkert mannen min bagasjen :p
Vet du om den burde vaskes før den brukes første gang?

Har også pakket den i fødebagen, eller fødekofferten blir det :p litt lettere å bare kunne trille alt. Sikkert pakket for mye i tillegg.
Usikker om vask, men jeg personlig har ikke gjort det. Hatt den til lufting en stund da :)
 
Jeg har en ergobaby 360, men fikk den aldri skikkelig til med nyfødtinlegget. Var fin etter vi ikke trengte det.

Denne gangen har jeg kjøpt ergobaby embrace og ergobaby adapt :)
 
Har også pakket den i fødebagen, eller fødekofferten blir det :p litt lettere å bare kunne trille alt. Sikkert pakket for mye i tillegg.
Usikker om vask, men jeg personlig har ikke gjort det. Hatt den til lufting en stund da :)
Jeg har også gått for en trillekoffert, men det er en kabinkoffert så jeg tror ikke jeg har pakket altfor mye :p Planen min var å ha ekstra sko og andre småting i bilen ved behov, men det utgår nå så måtte pakke litt om i går så alt nå får plass i kofferten. Forrige gang ble skoene mine så fulle av fostervann osv. at jeg ikke kunne bruke de før de hadde fått seg en runde i vaskemaskinen etterpå, håper det ikke skjer denne gangen også :p Når har du termin?
 
Jeg syns ergobaby embrace var bedre å bruke enn elastisk sjal, og varer lengre også. Veldig god sele! :D
 
Jeg har også gått for en trillekoffert, men det er en kabinkoffert så jeg tror ikke jeg har pakket altfor mye :p Planen min var å ha ekstra sko og andre småting i bilen ved behov, men det utgår nå så måtte pakke litt om i går så alt nå får plass i kofferten. Forrige gang ble skoene mine så fulle av fostervann osv. at jeg ikke kunne bruke de før de hadde fått seg en runde i vaskemaskinen etterpå, håper det ikke skjer denne gangen også :p Når har du termin?

Ekstra sko var smart. Får legge det i bilen og bruke tøflene ned hvis det skulle bli tilfelle. Pakket i en mellomstor koffert + ryggsekk. Har med badekåpe da, som tar mye av plassen.
Termin idag, jordmor strippet litt på kontrollen nettopp, så håper det skjer noe snart :)
 
Ekstra sko var smart. Får legge det i bilen og bruke tøflene ned hvis det skulle bli tilfelle. Pakket i en mellomstor koffert + ryggsekk. Har med badekåpe da, som tar mye av plassen.
Termin idag, jordmor strippet litt på kontrollen nettopp, så håper det skjer noe snart :)
Så spennede, lykke til med fødsel når den kommer :happy:
 
Da ble det ergobaby embrace som ble bestilt her igår :happy:
Du blir sikkert fornøyd. Men ellers skulle jeg til å skrive at vi kjøpte ergobaby omni 360, og den trenger du heller ikke innlegg til. Brukte den fra baby var nyfødt, og justerer den lett etterhvert som han blir større. Han har bikket 6kg nå, og bæreselen har vært yndlingsstedet hans å sove hele tiden.
 
Back
Topp