Symptomer og svangerskapsuke

10+1
Små kvalm, lite matlyst (men det hadde jeg også før jeg ble gravid)
Fryser veldig mye lettere, ømme og vonde pupper (alt gått opp en cup)
Lett for å bli irritert/kort lunte og ekstremt god luktesans som da hjelper lite på kvalmen.
 
Jeg har det helt likt. Er 9+0 nå og har hatt det sånn de siste ukene..
Huff! Det er skikkelig kjedelig. Har vært sykemeldt i en uke nå for å se om det hjelper. Sliter helt klart mest med sult om jeg er sliten. Kanskje du også trenger en pause?

Er i uke 8+1 idag og føler meg i god form idag Måtte ikke opp i natt for spise :cat:
 
9+0

Fortsatt kvalm mesteparten av tiden, kaster opp 0-5 ganger i døgnet. Veldig ømme bryst. Vondt i korsryggen.
 
10+6 Har hatt kvalme fordelt på hele dagen frem til for et par dager siden. Den har avtatt nå men kommer tilgjengjeld plutselig og da kaster jeg opp, og klarer ikke å holde igjen. Det er grusomt. Håper det ikke varer så lenge! Ellers masse murringer og sover dårlig. Så hjemmekontor må jeg innrømme, passer veldig godt til situasjonen min akkurat nå, selv om omstendighetene ikke er så bra da :(
 
9+2, Kvalm døgnet rundt! Trøtt!! Ømme bryst. Sulten hele tiden Og ekstrem luktesans! Ekstra følsom og lettskremt har jeg også blitt..
 
8+6
Kvalm hele dagen, den siste uka har det forverret seg om kvelden. Vært kvalm hele døgnet siden uke 6. Sover heldigvis godt, så det beste jeg vet om dagen er å sove!
Øm i puppene, også verst på kveld/natt.
Kanskje litt mer lettrørt en vanlig? Men så er nervene litt ekstra frynsete i disse dager da...
 
10+5

Fortsatt kvalm 24/7 og kaster opp, dog litt mildere etter å ha begynt på Afipran. Veldig ømme bryster. Gråter når jeg blir sliten (som ikke skal noen ting til). Øm/hoven i underlivet. Tørr hud.
 
8+3 uker. Er kvalm men har blitt mindre. Er kjempesliten selv om jeg sover 10-11 timer om natten. Følt meg veldig emosjonell også de siste dagene. Gråt til jeg kasta opp. Har drevet med hjemmeundervisning siden skolene er stengt. Det er nok med på å tappe meg. Første graviditet, føler meg så mislykket i heimen. Jeg orker nesten ikke rydde, vaske eller lage mat. Hater å føle meg så sliten og at jeg ikke orker noen ting.
Skjønner ikke hvordan folk med små barn orker. Håper at ting blir bedre om noen uker.
 
8+3 uker. Er kvalm men har blitt mindre. Er kjempesliten selv om jeg sover 10-11 timer om natten. Følt meg veldig emosjonell også de siste dagene. Gråt til jeg kasta opp. Har drevet med hjemmeundervisning siden skolene er stengt. Det er nok med på å tappe meg. Første graviditet, føler meg så mislykket i heimen. Jeg orker nesten ikke rydde, vaske eller lage mat. Hater å føle meg så sliten og at jeg ikke orker noen ting.
Skjønner ikke hvordan folk med små barn orker. Håper at ting blir bedre om noen uker.
Kommer seg storsett når man går over i 2 trimester. Når man har små hjemme er det utrolig hva man klarer! Hjemme klarer seg uten deg en stund så ikke ha dårlig sanvitighet for det!
 
9+3 konstant kvalm, ekstremt trøtt, sterk luktesans, vonde bryst, oppblåst og treg i magen.
Håret mitt skinner og huden gløder. Så folk har begynt å spørre om jeg er gravid. Noe jeg ønsker å holde skjult en stund til:signs003
 
8+0
Ømme bryster som virkelig har vokst, blir skikkelig kvalm om jeg ikke spiser med en gang jeg blir sulten og er ekstremt kveldstrett :dead:
 
9+3 konstant kvalm, ekstremt trøtt, sterk luktesans, vonde bryst, oppblåst og treg i magen.
Håret mitt skinner og huden gløder. Så folk har begynt å spørre om jeg er gravid. Noe jeg ønsker å holde skjult en stund til:signs003

Et tips til kvalmen som jeg fikk av jordmor er seaband. Men at man har dem på konstant, bortsett fra når man dusjer. Jeg er på dag No. 2 med det nå og det har hjulpet ganske mye!
 
Uke 10+2 og er stuptrøtt, men kvalmen har gitt seg :) strekker en del i magen nå, så kjenner at det skjer litt der inne.
 
12+0 i dag :) Føler meg bra, og har egentlig ingen andre symptomer enn at jeg blir veldig trøtt om kvelden:)
 
9+6

- Enormt trøtt, etter klokken 19 kjennes det ut som jeg har vekter på øyelokkene.
- Dårlig appetitt de siste dagene. Ingenting frister..
- Ømme bryster
- Veldig følsom :sad010
 
12+1
Ømme bryster
Veldig svimmel
Rask andpusten
Bekkenløsning
 
Back
Topp