Fortelle sjefen?

Novembersprout

Betatt av forumet
Novemberlykke 2020
Jeg jobber som lærer og vet at lederen min allerede jobber med å planlegge hvilke lærere som skal ha hvilke klasser neste skoleår. Hun har spurt med om en prat om dette i løpet av de neste ukene. Burde jeg allerede nå informere henne om at jeg er gravid, slik at hun kan ta hensyn til dette når hun planlegger? Er bare 6 uker nå, så vil være 7-8 når jeg snakker med henne.
 
Jeg tenker det kan vere ok å si ifra?
Jeg har samme dilammet mtp sommerturnus.. Om jeg skal si ifra at jeg er gravid, og en sjans for at jeg ikke kan jobbe i sommer? Vanskelig tema.. men om du har ett godt forhold til sjefen ville jeg sagt ifra
 
Eg hadde i utgangspunktet tenkt å sei så mykje om det før eg absolutt måtte (planen var å vere kontaktlærer), men så slite eg med ryggen og rektor begynte å grave i korfor eg hadde og kva det var og eg hadde ingen løgn klar. Syns det var litt unødvendig og er litt irritert for det, men no vart det no sånn..
 
Eg hadde i utgangspunktet tenkt å sei så mykje om det før eg absolutt måtte (planen var å vere kontaktlærer), men så slite eg med ryggen og rektor begynte å grave i korfor eg hadde og kva det var og eg hadde ingen løgn klar. Syns det var litt unødvendig og er litt irritert for det, men no vart det no sånn..
Synes det er spesielt at rektor skal forhøre noen om hvorfor de har vondt i ryggen! Men det kan jo hjelpe at ledelsen vet så de kan tilrettelegge bedre for dine behov. Håper det går bedre med ryggen snart!
 
Jeg tenker det kan vere ok å si ifra?
Jeg har samme dilammet mtp sommerturnus.. Om jeg skal si ifra at jeg er gravid, og en sjans for at jeg ikke kan jobbe i sommer? Vanskelig tema.. men om du har ett godt forhold til sjefen ville jeg sagt ifra