Føde alene i oktober?

Bkno9195010

Blir kjent med forumet
Tror dere at vi som skal føde i oktober er i fare for å måtte føde alene? Kjenner at jeg er litt nervøs for det allerede, men ønsker samtidig ikke stresse for mye rundt det! Kom med deres tanker :)
 
Jeg er engstelig nå, og tar absolutt ikke lett på denne situasjonen. Samtidig virker det så leeeeenge til oktober (spesielt hvis man tenker på hvor sakte disse ukene frem mot uke 12 går...). Jeg tenker at situasjonen helt sikkert er under mer kontroll innen oktober. Mulig det er endel restriksjoner fremdeles, men det vil bare tiden vise. Det er det verste med det her syns jeg, uvissheten og at det ikke er noe vi kan kontrollere...
 
Skal ha med meg barnefaren uansett. Nekter å føde alene:shifty:
 
Jeg orker ikke stresse med det, oktober er langt unna enda.
 
Vil ikke tenke på der. Lenge igjen og håper ting har roet seg før den tid.
 
Skummel tanke, men sånn jeg har forstått det så er det heĺt ok. så lenge mannen/ledsager og fødende er helt frisk, så kan dere være sammen kun under selve fødselen. Deretter alene, være i Max 48 timer å sykehuset (hvis mor og barn er friske) og rett hjem.
 
Det tror jeg ikke blir ett problem, så ville ikke stresset med det når det er så langt frem i tid. Om det fortsatt skulle være restriksjoner, tenker jeg at partner kan gå i isolasjon i ukene før termin, slik at han kan være med på fødsel uten å være en risiko.
Vi for vår del skal føde hjemme, og tviler sterkt på at dem finner på å kaste ham ut av huset :wtf: Det er også han som skal ta imot barnet, så det er ikke aktuelt å føde uten ham. For meg var det en vesentlig stor forskjell på at jordmor tok imot og partner tok imot - det utgjorde også en enorm forskjell i tilknytning til barnet for min del. Så det er helt uaktuelt for oss at noen andre tar imot. Dem nektet han å ta imot første gang (sykehusfødsel), og det ødela mye for oss. Aldri igjen!
 
Last edited:
Jeg tenker at det forhåpentligvis har normalisert seg noe i oktober og at far kan være med på ..moroa (?)
Har i hvertfall ikke lyst til å føde alene..
 
Har ikke ofret det en tanke en gang, det er så lenge til oktober at jeg gidder ikke å begynne å bekymre meg for det enda. OUL blir sannsynligvis i slutten av mai, synes så klart det er trist at samboer mest sannsynlig ikke får være med på det. Men har troa på at dette har roet seg innen oktober☺️
 
Jeg håper virkelig at jeg får ha med min kjære! Han var klippen min ved forrige fødsel.... Men det er fortsatt lenge til oktober, krysser fingrene for at livet er mer normalt da!
 
Jeg ønsker å slippe å føde alene. Det er jo det største dere deler sammen i livet jo. Men får de ikke det da, være med? Om alle er friske så? Eller er det akkurat i det øyeblikket ungen plopper ut bare? Å så er det rett ut med far igjen??
 
Tror dere at vi som skal føde i oktober er i fare for å måtte føde alene? Kjenner at jeg er litt nervøs for det allerede, men ønsker samtidig ikke stresse for mye rundt det! Kom med deres tanker :)
Jeg har allerede snakket med samboeren om dette og vi fant ut at vi venter litt med å stresse rundt dette.

Jeg håper alt roer seg, og regner med at partner kan være med så lenge ingen symptomer har vist seg de ukene.

Tenker jo også at partner kan være med mot at vi blir isolert på eget rom.
 
Jeg er lei meg for at han ikke kan være med på OUL i mai Hvis det fortsatt er restriksjoner..
 
Eg tror ikke det blir noe problem for oss. Verre med ultralyden i mai. Den tror eg vi må gjennomføre aleine.
 
Jeg syns ikke det er krise å gå på OUL alene. Syns det er verre å skulle føde alene, men står jo at det kun er ved KS at far ikke kan være med eller dersom far har forkjølelsessymptomer.
 
prøver å ikke tenke for mye på dette enda. så klart hadde det ikke vært særlig kult om det blir en realitet da ... må nesten bare ta det som det kommer :inpain:
 
Jeg skal absolutt ha med barnefar uansett. Nekter noe annet. Jeg er bare 19 år når jeg skal føde, og jeg føler faktisk nesten at jeg trenger min mamma og barnefar der. Ikke takler jeg smerter for fem øre heller.. så jeg håper virkelig at vi får ha med barnefar osv på fødsel når vi kommer så langt.
 
Jeg har født begge mine barn uplanlagt alene. Første gang var det en jordmor der og andre gang var jeg helt alene innelåst på et bad. Så denne gangen ønsker jeg å ha samboer med, men om det ikke går så skal jeg alltids få ut ungen uten ham også. Oktober er så langt fremme at det er ingen vits i å stresse over det allerede nå. Ingen som vet hvordan situasjonen er utpå høsten. Ikke ta sorgene på forskudd :)
 
Back
Topp