Hvordan føler du deg?

Kjenner på det samme som dere. Er stresset over situasjonen som verden er i, og lurer veldig på om det kan påvirke oss som er gravide. Samtidig så er jeg stresset over at det kanskje ikke går bra(mistet da jeg var ca 5 uker på vei sist jeg var gravid). Håper som dere også sier, at spiren sitter:Heartred
Krysser fingrene for at denne holder hele veien til termin ❤️
 
Jeg føler det samme som deg. Ikke så mye pga Corona, men mest fordi jeg aldri har mistet før og tenker at en gang må være den første:rolleyes:
Ahhh, har tenkt det samme. Men det går an å være heldig og ha flaks med graviditeter uten å måtte oppleve tap ❤️ Hold fast i det, å ta sorgene på forskudd hjelper ingen ❤️
 
Jeg prøver å glede meg over den lille spira som klamrer seg fast, men merker at jeg er livredd gjennom hele dagen for å miste. Jeg har egentlig sagt til meg selv at jeg skal nyte dette svangerskapet mer enn jeg gjorde det forrige, men tror ikke jeg kommer til å gjøre det før om en del uker.
Kjenner på det samme! Håper den gode følelsen kommer etterhvert. Skal du på TUL? Tror kanskje det kan hjelpe på her, å se at det er noe.
 
Føler meg litt redd, men tenker at det sikkert kommer til å gå fint både med fosteret og corona.

Tenker mye på vektøkning.. Er høy og slank, men i forrige graviditet gikk jeg opp 25 kg. Fikk masse kommentarer hele tiden på at jeg var så tykk som gravid og at jeg måtte passe meg. 8 mnd etter fødsel var 20 av kiloene borte, så jeg vet at det bare var mye vann i kroppen osv. Likevel gruer jeg meg til kommentarerne som kommer til å komme igjen. Hater at folk tror de kan kommentere vekten og utseende til noen bare fordi de er gravide :(
Relaterer så til det du skriver med vekt og sånn. Har gått ned alle kiloene fra forrige graviditet, men fader som folk vet å slenge med leppa når man trenger deg minst! Håper de sparer seg denne gang ❤️
 
Du er ikke alene om det. Jeg venter nr 4 og stålsetter meg for alle kommentarene som kommer om at vi skal ha så mange barn. At ingen har noe med det hjelper lite, fordi kommentarene kommer garantert. Jeg håper ting blir enklere enn jeg ser for meg.
Svigers og mamma synes det er utelukkende positivt heldigvis

Så heldige dere er som har så stor og fin familie, tenker jeg ❤️ Kjipt at andre skal blande seg inn på den måten, men det er bra dere har støttende familie også ❤️
 
Kjenner på det samme! Håper den gode følelsen kommer etterhvert. Skal du på TUL? Tror kanskje det kan hjelpe på her, å se at det er noe.
Håper vi finner den gode følelsen begge to etter hvert! Vi har ikke planlagt noen TUL. Tar oss 2,5-3t hver vei for å kunne få det til, så tenker at jeg heller skal ha is i magen og håpe på at det går bra denne gangen :shy: Skal du på TUL?
 
Du får støtte deg på de som er respekterer deg :) Her blir det sikkert også kommentarer på at vi skal ha baby nr 2 når baby nr 1 bare er 8 mnd, med dårlig råd og jeg som student..
Så heldige barna dine er som får vokse opp så tett sammen! Håper det praktiske med økonomi, studier og permisjon ordner seg underveis også :cat:
 
Håper vi finner den gode følelsen begge to etter hvert! Vi har ikke planlagt noen TUL. Tar oss 2,5-3t hver vei for å kunne få det til, så tenker at jeg heller skal ha is i magen og håpe på at det går bra denne gangen :shy: Skal du på TUL?
Ah, så kjipt! Jeg flytta til storbyen for noen år siden og kan nå velge og vrake i klinikker - såfremt de er åpen! Jeg har litt lyst til TUL, også fordi jeg gikk på cellegift i fjor og er litt redd for fosterskader (selv om jeg venta mer enn lenge nok før jeg slutta på prevensjon). Den utryggheten ligger i bakhodet selv om sjansene skal være minimale.
 
Jeg stresser ikke med corona, har hjemmekontor med mini rundt bena og merker det tar på. I tillegg hadde hun tatt med seg omgangssyje fra barnehagen, så hun var dårlig i helga og i dag ligger jeg rett ut. Gravidkvalme + omgangssyke var litt voldsomt!
Det hørtes skikkelig kjipt ut! Masse god bedring ❤️
 
Dritt. Er sliten, kvalm og trøtt. Prøvde å få sykemelding for neste nattevaktøkt i dag da jeg sliter med å sove om dagen nå og strever med å holde meg våken om natten.
Legen hadde åpenbart ikke kikket på journalen min en gang da han ringte.. «er du gravid?»
Fikk beskjed om å bruke egenmeldingsdager inntil de var brukt opp. Så kunne jeg kanskje få sykemelding.
Så kjipt at legen ikke ville hjelpe deg med sykemelding når formen er såpass dårlig. Håper det ordner seg, både med sykemelding og at du føler deg bedre ❤️
 
Sliten. Vondt i ryggen. Heilt tom. Styr på jobb. Oppturen var at legen hadde skikkelig forståelse og 100% sjukemelding var ingen problem!
Så bra at legen tok deg på alvor! Håper formen bedrer seg snart også ❤️
 
Ah, så kjipt! Jeg flytta til storbyen for noen år siden og kan nå velge og vrake i klinikker - såfremt de er åpen! Jeg har litt lyst til TUL, også fordi jeg gikk på cellegift i fjor og er litt redd for fosterskader (selv om jeg venta mer enn lenge nok før jeg slutta på prevensjon). Den utryggheten ligger i bakhodet selv om sjansene skal være minimale.
Ser den! Så deilig å ha det i nærheten. Da hadde jeg nok sett muligheten og benyttet meg av det. Alltid greit å få bekreftelse på at alt er i orden :happy:
 
Ser den! Så deilig å ha det i nærheten. Da hadde jeg nok sett muligheten og benyttet meg av det. Alltid greit å få bekreftelse på at alt er i orden :happy:
Ja, det er det :cat: får se hva det blir til, er ikke line utålmodig som jeg var ved forrige graviditet hvertfall :angelic:
 
Håper formen din bedrer seg snarlig slik at det ikke blir en ekstra belastning at bhg/skole er stengt. Og jeg er helt enig i det med spira, glad den sitter og glad vi slapp prøve like lenge som med forrige. Håper bare alt går bra.

ble vurdert innleggelse i dag... men jeg sa nei, det er ikke kommet så langt enda! Så håper jo at det kan bli mere stabilt :)
 
Er en viss mulighet for at jeg har fått Corona. Fikk feber i går, hadde smerter i brystet i natt og føler meg generelt litt overkjørt..
Fikk i dag melding om at en ansatt hos øyelegen jeg går til har fått påvist smitte. Jeg var der på mandag 9.mars..
 
Er en viss mulighet for at jeg har fått Corona. Fikk feber i går, hadde smerter i brystet i natt og føler meg generelt litt overkjørt..
Fikk i dag melding om at en ansatt hos øyelegen jeg går til har fått påvist smitte. Jeg var der på mandag 9.mars..
Så skummelt! Skal du testes? Oppdater gjerne både form og hva som eventuelt skjer videre. Masse god bedring og håper du ikke er smittet ❤️
 
Er en viss mulighet for at jeg har fått Corona. Fikk feber i går, hadde smerter i brystet i natt og føler meg generelt litt overkjørt..
Fikk i dag melding om at en ansatt hos øyelegen jeg går til har fått påvist smitte. Jeg var der på mandag 9.mars..
Oj, håpa du blir testa! Ta det med ro og oppdater gjerne!
 
Back
Topp