Babystrikk

Strikka et teppe i 2005 som har vært i bruk til tre barn og enda er pent. Enkelt i rillestrikk med hvite og brune striper. Mener det er strikka i Dale babyull. Holdt seg veldig bra.

Jeg har også strikka tepper med «helseteppeeffekt» i drops baby merino. Det er helt ok nå etter 4 år. Husker ikke hvilken oppskrift jeg fulgte, men er bølgemønster på hele teppet. Venninna mi fikk likt og brukte det mye. Legger ved bilde av det jeg strikka til venninna mi.

Vet ikke helt om det er dette du mener med koseteppe, jeg har brukt de til å svøpe rundt babyene i starten og i vogna og senga seinere :)
Takk for svar. Var slike tepper jeg tenkte på ja ;)
 
Big merinoull (bestilt på nett for ein månadsidan). Ikkje heilt rett strikkefasthet. Det eg strikka no skal venninna mi få, men når eg skal strikke til meg sjølv går eg ned i masketalet.
Har lyst å strikke i Camarose garnet som står i oppskrifta eller kanskje dobbel Sunday fra Sandnes. Har oppskrift på hentesettet og.
 
Strikka dette settet med Karens kyse (Petiteknit) og Sagajakke og bleiebukse (Lun desig) til venninna mi sin gutt som ble født denne måneden. Har også strikka Ellens hentesett (Petiteknit) til han :Heartred samt votter og sokker fra Tiddelibom boka.
 

Vedlegg

  • A2428961-FB8C-4FE9-A68C-95F87DD87C58.jpeg
    A2428961-FB8C-4FE9-A68C-95F87DD87C58.jpeg
    45,1 KB · Visninger: 9
Begynte på jakka i Ellens hentesett, men bomma på strikkefastheten (eg av typen som ikkje gidde å strikke prøvelapp), så det la eg vekk og begynte på ankers drakt i staden for!
 
skal begynne å strikke litt, begynner på sko, lue og bukse :) alt er ganske enkelt. :)
 
Holder på med hjem hentesett av lene holme samsøe. Kommer og til å strikke ankers heldress i egenfarget garn.
 
Begynte på jakka i Ellens hentesett, men bomma på strikkefastheten (eg av typen som ikkje gidde å strikke prøvelapp), så det la eg vekk og begynte på ankers drakt i staden for!

det gidder ikke jeg heller :p det settet har jeg strikket! Kjempe enkelt :)
 
Back
Topp