Coronavirus og ultralyd

Neida, var ikke meninga det. Lurte bare på hva du mente og når du forklarte det så ville bare si for de som har lyst å dra privat at vi hadde en full sjekk Så det er ikke no bomtur hos aøle private liksom. Går fint ann å finne ut på forhand hva man vil sjekke og rett og slett spørre om de gjør det. Det er sikkert mange fler som ikke gjør det , så greit å vite på forhand
Man får kanskje ulik informasjon etter hvor man drar:) Våre opplevelser er kanskje ulike men ganske like likevel vil jeg tro. Vi hadde en veldig fin opplevelse i dag, fikk se mageboeren, og bekreftet antatt termin (den blir jo ikke fastsatt før på OUL, men greit å vite at man ligger ok an ved mål av lårbein) og kjønn :) Vi sjekket organ og hjerne og at alt var på plass, og ble forsikret om at dette så bra ut:) en veldig fin opplevelse, og en lege med god tid:joyful: nå er jeg ikke like nervøs for OUL lenger, med tanke på at jeg må reise dit alene:shy:
 
Jeg var på OUL på Ullevål i dag, skilter med besøksforbud over alt og samboer fikk ikke lov til å være med inn. Vi var forberedt på dette, men sjekket senest i går kveld om det hadde kommet ut ny informasjon (noe det ikke hadde gjort). Så han måtte vente i bilen. Jeg må tilbake igjen senere i uken da, siden den lå som en ball og jordmoren ikke fikk oversikt over alt, inkludert kjønn :)
 
Jeg var på OUL i dag, mannen fikk ikke være med, men jeg fikk lov å filme litt til han:happy::Heartred Jeg hadde ikke fått beskjed på forhånd om at partner ikke kunne være med, men jeg ringte og spurte før timen for å sjekke. Måtte gjennom noen rutinespørsmål i forbindelse med korona før jeg fikk komme inn (bl.a om jeg har luftveissymptomer, om barna eller mannen min har symptomer og om jeg har vært i utlandet).
Veldig glad for at timen ble gjennomført:Heartred
 
Er det noen som har hatt time på kvelden og opplevd å få timen avlyst eller at partner ikke kan være med?
 
Synes det er trist at partner ikke kan være med på ultralyd, og skjønner egentlig ikke denne regelen. Man bor jo som regel sammen, og er partner smittet så er vel i hovedsak den gravide smittet, og motsatt. Vi har vært igjennom IVF prosess hvor partner har vært med på alt av undersøkelser og kontroller. OUL vil jeg mene er den største og viktigste milepælen for begge parter. Utenom selvfølgelig fødsel. Det er da veldig trist at et par ikke kan oppleve og dele denne opplevelsen sammen.
 
Synes det er trist at partner ikke kan være med på ultralyd, og skjønner egentlig ikke denne regelen. Man bor jo som regel sammen, og er partner smittet så er vel i hovedsak den gravide smittet, og motsatt. Vi har vært igjennom IVF prosess hvor partner har vært med på alt av undersøkelser og kontroller. OUL vil jeg mene er den største og viktigste milepælen for begge parter. Utenom selvfølgelig fødsel. Det er da veldig trist at et par ikke kan oppleve og dele denne opplevelsen sammen.
Ja, det er synd, men forståelig. De vil begrense mengden mennesker som er på samme sted til samme tid. Om alle skal ha med partner så vil set være dobbelt så mange på venterommet, osv. Og man kan aldri være sikker på om folk svarer ærlig på spørsmålene i adgangskontrollen heller. Noen forstår fortsatt ikke alvoret, man hører jo om de som bryter både karantene og isolasjon og går på butikken f. eks:(
 
Ja, det er synd, men forståelig. De vil begrense mengden mennesker som er på samme sted til samme tid. Om alle skal ha med partner så vil set være dobbelt så mange på venterommet, osv. Og man kan aldri være sikker på om folk svarer ærlig på spørsmålene i adgangskontrollen heller. Noen forstår fortsatt ikke alvoret, man hører jo om de som bryter både karantene og isolasjon og går på butikken f. eks:(
Ja, det er jo forståelig når du sier det sånn.
 
Ul i dag...og mannen får ikke være med..
Er så utrulig skuffet og gleder meg ikke i det hele tatt
Forstår jo hvorfor, men er så inderlig kjedelig at all glede rundt ul er helt borte.
 
Jeg skal på ultralyd på fredag. Dere som ikke får ha med mannen, hvilke sykehus gjelder det? Jeg skal til Stavanger SUS men det sto ingenting i sms'en fra dem at mannen ikke kan være med.
 
Jeg skal på ultralyd på fredag. Dere som ikke får ha med mannen, hvilke sykehus gjelder det? Jeg skal til Stavanger SUS men det sto ingenting i sms'en fra dem at mannen ikke kan være med.
Haukeland skal jeg på. Har du sjekket nettsiden? Mener det står omtrent over alt st det er kun fødende og barn som får ha med seg følge nå om dagen.
 
Haukeland skal jeg på. Har du sjekket nettsiden? Mener det står omtrent over alt st det er kun fødende og barn som får ha med seg følge nå om dagen.

Ja, det stemmer. Står på nettsiden deres. Da får han vente i bilen da. :)
 
Jeg skal på ultralyd på fredag. Dere som ikke får ha med mannen, hvilke sykehus gjelder det? Jeg skal til Stavanger SUS men det sto ingenting i sms'en fra dem at mannen ikke kan være med.
Jeg hadde OUL på SUS på tirsdag denne uken, og mannen fikk ikke komme inn på sykehuset i det hele tatt, så han bør holde seg hjemme og være med på Facetime istedenfor :)
 
Har OUL i morgen, og ringte sykehuset i nabobyen siden det er der jeg har timen. Pappaen kan ikke være med inn, og heller ikke sønnen vår på 2 år. Så pappaen er rimelig sint på systemet for at han ikke kan være med inn... Er ikke noe moro for noen av oss, men når han blir så sint og irritabel så er det ikke noe greit for oss andre heller...

Håper at coronaen går raskt over, men tviler så på at den er over innen sommeren er her...
 
Jeg har OUL på torsdag, og kom til å tenke på dette med "luftveissymptomer/forkjølelse symptomer". For jeg er kronisk tett i nesa og kan snufse nå og da. Har så noia for at jeg skal bli nektet å komme inn, selv om dette ikke har noe med korona å gjøre.
Det er heller allergi mot støv/midd, og for stort brukt av nesespray opp igjennom årene, som har ødelagt slimhinnene mine.

Men jeg vet ikke om jeg skal være ærlig og si noe om det, og risikere å ikke få timen min.. Eller bare ta en ekstra spray med otrivin og late som ingenting..
 
Jeg har OUL på torsdag, og kom til å tenke på dette med "luftveissymptomer/forkjølelse symptomer". For jeg er kronisk tett i nesa og kan snufse nå og da. Har så noia for at jeg skal bli nektet å komme inn, selv om dette ikke har noe med korona å gjøre.
Det er heller allergi mot støv/midd, og for stort brukt av nesespray opp igjennom årene, som har ødelagt slimhinnene mine.

Men jeg vet ikke om jeg skal være ærlig og si noe om det, og risikere å ikke få timen min.. Eller bare ta en ekstra spray med otrivin og late som ingenting..

Hei.
Jeg ringte kommunen/doktorkontoret her lokalt og sa at jeg skulle på sykehuset, hadde forkjølelsessymptomer og ville teste for corona for å være helt sikker på å ikke dra noe inn på sykehuset når jeg skulle dit. Tok test på fredag og venter spent på svar i dag. Med degativ test kan de ikke nekte meg å komme inn. Tenkte kanskje du unne gjøre det samme.
 
Har OUL i morgen, og ringte sykehuset i nabobyen siden det er der jeg har timen. Pappaen kan ikke være med inn, og heller ikke sønnen vår på 2 år. Så pappaen er rimelig sint på systemet for at han ikke kan være med inn... Er ikke noe moro for noen av oss, men når han blir så sint og irritabel så er det ikke noe greit for oss andre heller...

Håper at coronaen går raskt over, men tviler så på at den er over innen sommeren er her...
Skjønner at det ikke er morro for han, men at det skal gå utover dere andre synes ikke jeg er greit..
Det er en spesiell situasjon vi er i og alle må ofre litt dessverre...
 
Back
Topp