Vi som temper

FF mener jeg er 3 DPO ut fra krysset jeg fikk i dag, men selv hadde jeg EL smerter på søndag.. så håper jo at egget løsnet da, siden vi kun fikk lagt inn aksjer da. Løsnet det på lørdag er det jo lite håp for denne syklusen, men iallfall har jeg kommet i gang med tempingen! :shy:

Lurer på om jeg skulle slettet de fire første målingene, for de er tatt med et vanlig febertermometer (som jeg har justert tempen litt på i tillegg) og sannsynligvis veldig unøyaktige.. fikk Babyplantermometeret CD12 og da var målingene mye høyere. Kan jo være fakta, men er vel ikke anbefalt å bytte termometer midt i en syklus :facepalm:
 

Vedlegg

  • 2EB65218-A11A-4D47-8121-578A4F3A039D.jpeg
    2EB65218-A11A-4D47-8121-578A4F3A039D.jpeg
    51,5 KB · Visninger: 57
FF mener jeg er 3 DPO ut fra krysset jeg fikk i dag, men selv hadde jeg EL smerter på søndag.. så håper jo at egget løsnet da, siden vi kun fikk lagt inn aksjer da. Løsnet det på lørdag er det jo lite håp for denne syklusen, men iallfall har jeg kommet i gang med tempingen! :shy:

Lurer på om jeg skulle slettet de fire første målingene, for de er tatt med et vanlig febertermometer (som jeg har justert tempen litt på i tillegg) og sannsynligvis veldig unøyaktige.. fikk Babyplantermometeret CD12 og da var målingene mye høyere. Kan jo være fakta, men er vel ikke anbefalt å bytte termometer midt i en syklus :facepalm:

Jepp, det gjorde at EL flyttet seg til søndag.. Da tror jeg kanskje at jeg stoler mer på det:)
 

Vedlegg

  • 9B494264-E7F3-4208-ABC4-151E97438768.jpeg
    9B494264-E7F3-4208-ABC4-151E97438768.jpeg
    53,4 KB · Visninger: 44
Noen erfarne tempere som vil komme med innspill her? Er det for tidlig med stigning? Dettever første gang jeg temper så er veldig ny på dette :) all info tas i mot med takk
 

Vedlegg

  • E842A785-60EF-4621-8288-B02B82275289.png
    E842A785-60EF-4621-8288-B02B82275289.png
    92,3 KB · Visninger: 90
Noen erfarne tempere som vil komme med innspill her? Er det for tidlig med stigning? Dettever første gang jeg temper så er veldig ny på dette :) all info tas i mot med takk
Syns det var fin temp hos deg. Spennende å se om den holder seg høy nå fremover. Jeg hadde nok ikke klart å unngått å ta graviditetstest med såpass høy temperatur som du har nå :rolleyes:
 
Noen erfarne tempere som vil komme med innspill her? Er det for tidlig med stigning? Dettever første gang jeg temper så er veldig ny på dette :) all info tas i mot med takk
Syns tempen ser fin ut!
Ligner veldig på mine kurver. Godt å se flere som har tre dager med bue før den går videre opp :joyful:

(Blå kurve var litt på bærtur pga medisiner)

PS: Fikk svak positiv 9 og 10 dpo i gul kurve, men negativ igjen 11 og 12 dpo. Enten kjemisk eller dårlig test. De andre er ikke gravidkurver heller.

PPS: Er du heldig så fortsetter kroppen din med den dippen rundt el. Gjør det mye lettere å legge inn aksjer til rett tid!
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200317_144204.jpg
    Screenshot_20200317_144204.jpg
    43,2 KB · Visninger: 67
Last edited:
Syns tempen ser fin ut!
Ligner veldig på mine kurver. Godt å se flere som har tre dager med bue før den går videre opp :joyful:

(Blå kurve var litt på bærtur pga medisiner)

PS: Fikk svak positiv 9 og 10 dpo i gul kurve, men negativ igjen 11 og 12 dpo. Enten kjemisk eller dårlig test. De andre er ikke gravidkurver heller.

PPS: Er du heldig så fortsetter kroppen din med den dippen rundt el. Gjør det mye lettere å legge inn aksjer til rett tid!
Takk for utfyllende svar :shy: krysser fingrene for st tempen stiger de neste dagene også
 
Dere som temper vaginalt: Hvordan renser dere termometeret? Vasker dere det hver dag, eller bruker våtservietter, antibac el.?

Oppdaget «snørrgul-grønn» utflod i dag, kan ikke huske å ha sett noe lignende. Er bekymret for at jeg har fått noen basilusker oppi der! Er på DPO 8... Bruker «antibac-spray» på termometeret, men det er kanskje ikke bra nok!
Merker ikke kløe, svie eller noen andre symptomer inni der. Det luktet heller ikke noe..

Her er forresten kurven min. FF har flyttet EL 3 ganger, fra lørdag, til søndag og så tilslutt til mandag.. den har holdt seg der de siste dagene:)
 

Vedlegg

  • 343209A9-E02F-4D93-8C51-DABB5251A6B1.jpeg
    343209A9-E02F-4D93-8C51-DABB5251A6B1.jpeg
    66 KB · Visninger: 66
F7B50EE2-987C-4524-AFBF-8B3D0018E5EF.jpeg

Spennende dager i vente. Forventet ikke EL helt enda, men sitter her med en (i alle fall nesten) positiv EL-test nå på CD15 :bored: det er vel bare å vente for å se hva tempen og testene sier de neste dagen. Tempen har holdt seg noen hakk høyere generelt hver dag enn forrige syklus. Aner ikke hvorfor.
Mannen reiser i dag, så EL må mer enn gjerne komme NÅ :happy:

9E537235-170F-41BC-8F1A-03BC025E6830.jpeg
 
Dere som temper vaginalt: Hvordan renser dere termometeret? Vasker dere det hver dag, eller bruker våtservietter, antibac el.?

Oppdaget «snørrgul-grønn» utflod i dag, kan ikke huske å ha sett noe lignende. Er bekymret for at jeg har fått noen basilusker oppi der! Er på DPO 8... Bruker «antibac-spray» på termometeret, men det er kanskje ikke bra nok!
Merker ikke kløe, svie eller noen andre symptomer inni der. Det luktet heller ikke noe..

Her er forresten kurven min. FF har flyttet EL 3 ganger, fra lørdag, til søndag og så tilslutt til mandag.. den har holdt seg der de siste dagene:)
Jeg pleier å vaske det forsiktig med såpe og vann. Men må passe på at det ikke kommer vann inn i batteriluken.

Håper kroppen klarer å rette opp i en eventuell ubalanse av seg selv, du får følge med og kontakte lege om det ikke gir seg eller blir verre.
 
Jeg pleier å vaske det forsiktig med såpe og vann. Men må passe på at det ikke kommer vann inn i batteriluken.

Håper kroppen klarer å rette opp i en eventuell ubalanse av seg selv, du får følge med og kontakte lege om det ikke gir seg eller blir verre.

Takk, skal være enda mer påpasselig med rengjøringen! Men har heldigvis ikke merket noe mer til den merkelige utfloden:)
 
Dere som temper vaginalt: Hvordan renser dere termometeret? Vasker dere det hver dag, eller bruker våtservietter, antibac el.?

Oppdaget «snørrgul-grønn» utflod i dag, kan ikke huske å ha sett noe lignende. Er bekymret for at jeg har fått noen basilusker oppi der! Er på DPO 8... Bruker «antibac-spray» på termometeret, men det er kanskje ikke bra nok!
Merker ikke kløe, svie eller noen andre symptomer inni der. Det luktet heller ikke noe..

Her er forresten kurven min. FF har flyttet EL 3 ganger, fra lørdag, til søndag og så tilslutt til mandag.. den har holdt seg der de siste dagene:)

Hmm, høres ikke antibac litt kraftig ut å ha oppi vagina? :confused004 Har ingen erfaring selv, og er langt i fra noe helsepersonell, men tror jeg ville valgt å skylle bort antibac før jeg brukte termometeret på nytt, ev. bare skylle med vann uten såpe eller antibac? Kanskje bruke litt såpe en gang i blant, men i utgangspunktet skal det vel ikke være noe i vagina som er farlig å få i vagina igjen? :happy090 Hehe, surrete svar her kanskje.

Edit: Hva med å bruke intimsåpe eller rens for sexleketøy, om du absolutt må bruke mer enn bare vann? :D
 
Last edited:
All håp er ikke ute enda! Tatt test i dag? :happy:
Ja synes det er mer strek på one step men ikke noe mer på babyplan. Jeg har skygger pga litt hcg igjen etter abort i januar:/ så spennende dette!
 

Vedlegg

  • E24817BE-30C8-4D64-854D-02A70CC38424.jpeg
    E24817BE-30C8-4D64-854D-02A70CC38424.jpeg
    27,4 KB · Visninger: 67
  • 83307A7C-63BF-4BFC-A028-0DDB373B5866.jpeg
    83307A7C-63BF-4BFC-A028-0DDB373B5866.jpeg
    24,9 KB · Visninger: 76
759E08A7-86A1-432E-8B2B-2AC7A382A6DD.jpeg

Nå er jeg spent på hvilken dag FF mener jeg hadde eggeløsning :D i følge testene vil jeg tro CD19, og 1 dpo i dag. I følge tempen kan det kanskje se ut som CD18 og 2 dpo i dag. Spiller egentlig ikke så stor rolle.
 
Back
Topp