Baby nr. 2 - vi er klare for deg!

-TP-

Elsker forumet
Assistert-jentene
Juliknøttene 2022
Hei alle sammen!

Jeg ble plutselig inspirert til å skrive min egen dagbok, nå som jeg har skjønt at det er en del andre som befinner seg i samme situasjon som meg.

Litt om meg:
Jeg er 30 år og mannen min er 39 år. Vi giftet oss for snart 3 år siden, og vi har nå hus og hund. Vi lever et aktivt liv, med mye jobb, trening og sosiale ting. Vi har altså ingen barn, og prøver nå på vårt første.

Prøveperioden:
I april 2019 bestemte vi at jeg skulle slutte på p-piller. De første to syklusene var lange, men siden juli 2019 har jeg hatt relativt stabile sykluser.

I august 2019 begynte den aktive prøvingen. Jeg startet med å ta eggløsningstester i oktober 2019, og har fått positive el-tester rundt CD14 hver måned.

PP1: 29 dagers syklus. Neg. g.test.
PP2: 34 dagers syklus. Neg. g.test.
PP3: 29 dagers syklus. Neg. g.test.
PP4: 29 dagers syklus. Neg. g.test.
PP5: 28 dagers syklus. Neg. g.test.
PP6: 33 dagers syklus. Neg. g.test. (Pga. sykdom ble denne PP veldig halvhjertet)
PP7: 26 dagers syklus. Neg. g.test. Ekstra: Grapefruktjuice og ananas!
PP8: 32 dagers syklus. Neg. g.test. Ekstra: Grapefruktkjerneekstrakt, ananas og prefert! Startet med temping.
PP9: 29 dagers syklus. Neg. g.test. Ekstra: Prefert. Temping.
PP10: 27 dagers syklus. Neg. g.test. Ekstra: Prefert. Temping. Fertilitetssjekk hos Klinikk Hausken. (Side 10)
PP11: 32 dagers syklus. Skylling av eggledere på CD7 (les om det på side 11.) Temping. Ekstra: Lutinus fra 3dpo-13dpo, tr kom som avtalt på 15dpo. Svake streker på g-test 6dpo-8dpo, så borte. Mulig kjemisk?
PP12: 30 dagers syklus. Siste pp før henvisning til IVF. Ekstra: Lutinus, temping.
PP13: 27 dagers syklus. Oppstartssamtale IVF på klinikk Hausken, og henvisning til det offentlige.
PP14: 29 dagers syklus og negative tester. Da blir det siste frys-innsett i uke 4!

Februar/Mars 2021: prøvepause
April 2021: ble overrasket med en positiv g-test 11 dpo, rett før oppstart av IVF-forsøk #2, på slutten av prøvepausen vår!:wideyed::Heartred Mistet dessverre i tidlig SA 5+2.

*******************************************************************************************************

IVF:dance008

Forsøk #1 (sept 2020, s.16), Hausken Oslo. Metformin, Menopur, Fyremadel, Ovitrelle og Lutinus. 9 egg ut, 6 egg befruktet, 1 satt inn på dag 2, 2 3-dagers satt inn! Positiv test 11 dpo = graviiid! Endte dessverre i SA 5+2.

FER #1 (fryseforsøk nov 2020, s.25): Hausken Oslo. Metformin, Ovitrelle og Cyclogest. Innsett av 3-dagers embryo i November. Negativ test, ikke gravid.

FER #2 (fryseforsøk jan 2021, s.31): Hausken Oslo. Cyclogest. Innsett av 3-dagers embryo i uke 4. Negativ test, ikke gravid.

Forsøk #2 (mai 2021). Porsgrunn. Menopur 150ie, fyremadel, ovitrelle, lutinus. 9 egg ut, 7 befruktet, én blasto til innsett, 4 på frys!

FER #3 (fryseforsøk sept 2021, s.56): Porsgrunn. Styrt syklus, Progynova og Cyclogest. Innsett av blasto, negativ test.

FER #4 (fryseforsøk nov 2021, s. 56): Porsgrunn. Naturlig syklus. Cyclogest. Innsett av blasto i uke 44. GRAVIIIID!:dummy1: (s. 60)​
*******************************************************************************************************

Følg gjerne med i dagboken min, og jeg blir kjempeglad for erfaringer, innspill og tanker rundt dette med prøving og svangerskap. Jeg syns det er så fint å snakke om dette, det er fort gjort å bli deprimert hvis man holder alle tankene og bekymringene inni seg.



- TP -
 
Last edited:
Gratulerer med dagbok ;) Og lykke til med videre prøving! Skjønner godt du begynner å bli utålmodig på å få positiv test.. Man håper jo selvsagt at en fertilitetssjekk ikke skal vise at noe er galt, men samtidig, hvis noe er galt kan man jo få hjelp :)
 
Så fint at du har begynt å skrive dagbok! Blir spennende å følge deg og håper du får en positiv test om ikke lenge, som holder helt til termin❤️
 
Spennende med dagbok og spennende med sjekk på Hausken. Det er godt å føle at man gjør noe aktivt for å få ting til å skje. Dessuten er det bedre å vite med sikkerhet at alt ser bra ut, og skulle ikke det være tilfelle så er det bra å vite det også for da kan man gjøre noe med det :)
 
Spennende med dagbok og spennende med sjekk på Hausken. Det er godt å føle at man gjør noe aktivt for å få ting til å skje. Dessuten er det bedre å vite med sikkerhet at alt ser bra ut, og skulle ikke det være tilfelle så er det bra å vite det også for da kan man gjøre noe med det :)

Absolutt! Veldig spent på å høre hva de sier. Jeg tok en rask sjekk hos fastlegen min for noen måneder siden, og alt så bra ut, men sjekket nok ikke veldig nøye. Mannen min har aldri tatt en sjekk nedentil, så jeg er nysgjerrig på hva hans resultat er også:hilarious:
 
Gleder meg til å følge med på deg her:love017 Er som sagt i en samme situasjon som deg. Enn så lenge er jeg optimistisk og tenker at det kan ta tid for noen å bli gravid, selv om det nødvendigvis ikke er noe galt. Krysser fingrene for oss:smiley-angelic001

Ser du også har prøvd både grapefrukt og ananas:joyful: Denne ppen har jeg bestilt babyklister og tenker å prøve det for første gang, har vurdert det en stund, men har vært litt skeptisk. Er enda mer skeptisk til bidronninggele og wild yam, så det tør jeg ikke prøve enda:nailbiting: Har du vurdert noe av dette?:)
 
Last edited:
Gleder meg til å følge med på deg her:love017 Er som sagt i en samme situasjon som deg. Enn så lenge er jeg optimistisk og tenker at det kan ta tid for noen å bli gravid, selv om det nødvendigvis ikke er noe galt. Krysser fingrene for oss:smiley-angelic001

Ser du også har prøvd både grapefrukt og ananas:joyful: Denne ppen har jeg bestilt babyklister og tenker å prøve det for første gang, har vurdert det en stund, men har vært litt skeptisk. Er enda mer skeptisk til bidronninggele og wild yam, så det tør jeg ikke prøve enda:nailbiting: Har du vurdert noe av dette?:)

Jaa, jeg vet det! :love017 Du må bare bruke denne siden til å skrive du også! Jeg er helt enig, det tar nok bare lang tid for noen, uten at noe er galt! Så her er det bare å krysse det som krysses kan og håpe det skjer for oss snart! :smiley-angelic001

Hehe, ja! Jeg prøvde grapefruktjuice og ananas forrige periode. Problemet er bare at jeg får litt sure oppstøt av å drikke mye juice, og jeg begynner å klø i ganen av ananas, så ikke en veldig god kombo for meg:hilarious: Har vurdert både babyklister og bidronninggele selv, men har ikke testet det ennå! Du må dele erfaringene dine fra klisteret da! Denne måneden er det fokus på temping for første gang, og jeg har kjøpte grapefruktkjerneekstrakt og prefert glidemiddel. Så.. jadda.. Alt det rare man skal prøve altså!:hilarious:
 
Jaa, jeg vet det! :love017 Du må bare bruke denne siden til å skrive du også! Jeg er helt enig, det tar nok bare lang tid for noen, uten at noe er galt! Så her er det bare å krysse det som krysses kan og håpe det skjer for oss snart! :smiley-angelic001

Hehe, ja! Jeg prøvde grapefruktjuice og ananas forrige periode. Problemet er bare at jeg får litt sure oppstøt av å drikke mye juice, og jeg begynner å klø i ganen av ananas, så ikke en veldig god kombo for meg:hilarious: Har vurdert både babyklister og bidronninggele selv, men har ikke testet det ennå! Du må dele erfaringene dine fra klisteret da! Denne måneden er det fokus på temping for første gang, og jeg har kjøpte grapefruktkjerneekstrakt og prefert glidemiddel. Så.. jadda.. Alt det rare man skal prøve altså!:hilarious:
Haha, ser den! Blir sår av ananas selv og grapefruktjuice smaker pyton:yuck: Jeg og vurderte grapefruktekstrakt, men er litt usikker på om det hjelper på noe babylaging når jeg allerede produserer en del elslim selv. Er på cd5 i dag, så vet ikke om jeg rekker å få bestilt før el uansett:joyful: Du får holde oss oppdatert om den der!:happy: Blir spennende med temping, jeg synes det er kjempe fascinerende hvertfall:joyful: Ja, skal huske på å fortelle om klisteret!:happy: Merker jeg gruer meg litt, håper den ikke tuller med syklusen liksom:nailbiting:
 
PP8 - CD4

Nå er jeg på dag 4 av en ekstremt kraftig tante rød (TMI, heheh), og jeg begynte å tempe for tre dager siden! :happy: Blir spennende å se grafen etter hvert!

Dette landet ned i postkassen min i dag: 20200312_171000.jpg

Prefert og grapefruktkjerneekstrakt!
Dette er altså pp8's ekstrahjelpere. :hilarious:Spennende å prøve, ser det er mange ulike meninger om disse hjelpemidlene, og hvorvidt det fungerer. Men jeg prøver gjerne!!:smiley-bounce012

Noen som har blitt gravide den måneden de brukte noe av dette? :pompus:
 
Last edited:
Heii :Heartpink gleder meg til å følge deg fremover! Har også bestemt meg for å prøve temping og grapefrukt juice denne PP. Ser vi er i samme IKM gruppe også!
 
Heii :Heartpink gleder meg til å følge deg fremover! Har også bestemt meg for å prøve temping og grapefrukt juice denne PP. Ser vi er i samme IKM gruppe også!

Så hyggelig med besøk:Heartred Du må holde meg oppdatert på hvordan det går med deg og da! IKM uke 15 - wohhhooo!!
 
Det skal jeg gjøre:Heartpink har også dagbok som jeg oppdaterer litt meget ofte om dagen:laughing002 da vi for det meste er hjemme pga viruset som herjer..

IKM uke 15 er uka! tenk så koselig med en liten påske spire i magen! da skal jeg faktisk KUN sitte i sola, nyte påska og forhåpentligvis et lite knøttefrø :Heartpink
 
Masse lykke til med prøvingen ❤️ Kjenner til bekymringene som kommer snikende på mens pp´ene passerer uten resultat. Håper du snart opplever babydrømmen din!
 
Hei! Kjenner meg veldig igjen i din historie her. Er 27 år gammel og bor i Trondheim. Min samboer og jeg har vært aktive prøvere siden mai 2019, men ingenting skjer. Ikke en eneste positiv test. Men så har jeg uregelmessige sykluser, så har vært vanskelig å time ting til riktig tid. Har akkurat begynt med temping, det syns jeg er fantastisk! Vi har ellers ikke prøvd andre tiltak ennå.

Veldig spent på å følge med videre hvordan det går på Hausken! Kanskje blir det noe slikt på oss etterhvert. Lykke til :Heartred
 
Hei! Kjenner meg veldig igjen i din historie her. Er 27 år gammel og bor i Trondheim. Min samboer og jeg har vært aktive prøvere siden mai 2019, men ingenting skjer. Ikke en eneste positiv test. Men så har jeg uregelmessige sykluser, så har vært vanskelig å time ting til riktig tid. Har akkurat begynt med temping, det syns jeg er fantastisk! Vi har ellers ikke prøvd andre tiltak ennå.

Veldig spent på å følge med videre hvordan det går på Hausken! Kanskje blir det noe slikt på oss etterhvert. Lykke til :Heartred

Fint å se at det ikke bare er jeg som er i denne situasjonen:Heartred Jeg er veldig spent på å høre hva de sier på Hausken! Vi er litt i tenkeboksen på å utsette timen noen uker da. Vi syns på én måte det føles litt egoistisk å dra på en fertilitetssjekk, når det er så mye annet viktig som står i fokus i Norge for tiden..:oops:
 
Fint å se at det ikke bare er jeg som er i denne situasjonen:Heartred Jeg er veldig spent på å høre hva de sier på Hausken! Vi er litt i tenkeboksen på å utsette timen noen uker da. Vi syns på én måte det føles litt egoistisk å dra på en fertilitetssjekk, når det er så mye annet viktig som står i fokus i Norge for tiden..:oops:
Jeg har lurt på om den timen deres ble utsatt pga viruset nå? Men virker ikke sånn:happy: Skjønner at det føles uviktig nå, men folk må da få lov til å leve selv om det er et virus som sluker samfunnet i disse dager. Kan ikke bare handle om det.. Er såå spent på å høre skjønner du:love017
 
Jeg har lurt på om den timen deres ble utsatt pga viruset nå? Men virker ikke sånn:happy: Skjønner at det føles uviktig nå, men folk må da få lov til å leve selv om det er et virus som sluker samfunnet i disse dager. Kan ikke bare handle om det.. Er såå spent på å høre skjønner du:love017

Å, så koselig at du følger med! Nei vet du, vi har ikke hørt noe mer fra de, så regner med at ting går som planlagt. Det er mulig de har kansellert timer der disse to ukene, men vi har ikke time før den 31.03, så det er vel rett etterpå. Regner med de sier fra hvis de må utsette timen :hilarious: Hvordan går det med deg?:happy:
 
Fint å se at det ikke bare er jeg som er i denne situasjonen:Heartred Jeg er veldig spent på å høre hva de sier på Hausken! Vi er litt i tenkeboksen på å utsette timen noen uker da. Vi syns på én måte det føles litt egoistisk å dra på en fertilitetssjekk, når det er så mye annet viktig som står i fokus i Norge for tiden..:oops:

Ja, veldig enig :Heartred Jeg har egentlig aldri hatt noe forhold til forum før, men merker at i en slik situasjon er det godt å finne sammen med andre som står oppi det samme selv. Er ingen av vennene mine (som jeg vet om) som har vært eller er i samme situasjon, og selv om samboeren min er veldig støttende er det naturligvis ikke like lett for han å relatere seg til alt jeg går og funderer på rund utflod, menssmerter, temperatur osv :laughing002 Er dere åpne med de rundt om at dere prøver?

Jeg ville venta med å utsette timen, 31. mars er enda ei stund til. Er jo dessverre en sjans for at de vil utsette den etterhvert, men tenker det ikke er noe dere skal trenge å ta stilling til (annet enn for egen del selvsagt) :Heartred Vet dere hva denne første timen der innebærer?
 
Å, så koselig at du følger med! Nei vet du, vi har ikke hørt noe mer fra de, så regner med at ting går som planlagt. Det er mulig de har kansellert timer der disse to ukene, men vi har ikke time før den 31.03, så det er vel rett etterpå. Regner med de sier fra hvis de må utsette timen :hilarious: Hvordan går det med deg?:happy:
Ja, ikke sant. Får vel bare vente og se:)
Jeg er kommet i pp7 og venter el i helga:) Venter på babyklister (kommer på posten i morgen), så er spent på prøve det denne perioden!:smiley-angelic001
 
Back
Topp