Babystrikk

Happiness36

Forumet er livet
Himmelbarn
♡Junigull 2016♡
Marshmallows2021
Maisløyfene 2024
Junispirene24❤️
Er det noen som har begynt å strikke noe allerede? Noen som har noen favoritter av plagg til tidligere barn?

Jeg begynte i januar da jeg var gravid, og har fortsatt med babystrikk selv om jeg mista. Var en form for terapi i det. Håper å få brukt det i november :love7
 
Nei blir ikke å begynne med det før jeg eventuelt bikker 17 uker. Vi har mistet så mange ganger at jeg orker ikke å se på plagget en gang, hvis vi mister igjen.
 
Eg har begynt! I nøytralt! Har ei venninne som skal i august, så kan eventuelt gi det til ho/spare! Elska alt frå petiteknit!
 
Nei blir ikke å begynne med det før jeg eventuelt bikker 17 uker. Vi har mistet så mange ganger at jeg orker ikke å se på plagget en gang, hvis vi mister igjen.
Så leit. Håper på terminspire denne gangen :Heartred
 
Eg har begynt! I nøytralt! Har ei venninne som skal i august, så kan eventuelt gi det til ho/spare! Elska alt frå petiteknit!
Ja, jeg strikker også i nøytrale farger og en del fra Petiteknit og Knitting for Olive.
 
Jeg har begynt på et nøytralt babyteppe :Heartred
 
Jeg begynte for et par år siden da vi startet å prøve å bli gravide, men etter å ha strikket x antall barselgaver til andre trengte jeg en pause. Har lyst å begynne igjen, men vil nok vente til etter TUL. Har flere fine strikkebøker som venter på meg, gleder meg veldig til å komme i gang.
 
Ååå. Jeg har så lyst å begynne, men vil ikke jinxe noe. Men gleder meg til å komme i gang!
 
Ååå. Jeg har så lyst å begynne, men vil ikke jinxe noe. Men gleder meg til å komme i gang!
Jeg strikker uansett hver dag, så håper å få bruk for det. Skjønner godt man avventer også.
 
Tenker å fortsette å strikke framover! Har strikka sidan mini var mange! Går jo så fort med dei babyplagga! Men merka eg blir fortare trøtt no når eg strikka enn elles..
 
Jeg har startet på en juvelbukse i grått ;)
 
Tenker å fortsette å strikke framover! Har strikka sidan mini var mange! Går jo så fort med dei babyplagga! Men merka eg blir fortare trøtt no når eg strikka enn elles..
Ja, det går ikke like fort som før hehe
 
Jeg vet i allefall at jeg skal strikke hjemsettet og teppet som hentesett. Så er det så mange søte rompere og sparkebukser som blir fine til novemberbarn. Også vil jeg strikke matroskjole eller dress til jul :)

For ikke å snakke om at storesøster ikke må bli glemt heller :)
 
Noen som har strikket et fint koseteppe tidligere? Det finnes jo så mange, så er på jakt etter noen som tidligere har hatt stor glede av et, og som har vært veldig fornøyd med typen/garnet ;)
 
Noen som har strikket et fint koseteppe tidligere? Det finnes jo så mange, så er på jakt etter noen som tidligere har hatt stor glede av et, og som har vært veldig fornøyd med typen/garnet ;)
Strikka et teppe i 2005 som har vært i bruk til tre barn og enda er pent. Enkelt i rillestrikk med hvite og brune striper. Mener det er strikka i Dale babyull. Holdt seg veldig bra.

Jeg har også strikka tepper med «helseteppeeffekt» i drops baby merino. Det er helt ok nå etter 4 år. Husker ikke hvilken oppskrift jeg fulgte, men er bølgemønster på hele teppet. Venninna mi fikk likt og brukte det mye. Legger ved bilde av det jeg strikka til venninna mi.

Vet ikke helt om det er dette du mener med koseteppe, jeg har brukt de til å svøpe rundt babyene i starten og i vogna og senga seinere :)
 

Vedlegg

  • BACF2F76-F906-4AC8-9E11-ED4AC872BC5A.jpeg
    BACF2F76-F906-4AC8-9E11-ED4AC872BC5A.jpeg
    72,2 KB · Visninger: 15
Back
Topp