Dere som ble gravide

Gravigdis

Betatt av forumet
I nyskjerrighetens navn i disse prøve dager: hvilken sex taktikk funket for dere? Hver dag? Annenhver eller spare opp flere dager og satse alt på et? Er i 4 PP så har prøvd forskjellige så lurer på hva som funket for dere? :)
 
Hadde sex en gang, dagen før el, og er i sjokk over at det klaffa nå når vi har truffet så mye bedre flere ganger før:p I tillegg hadde samboer høy feber, men svømmerne klarte seg fint likevel tydeligvis:)
 
Hadde sex en gang, dagen før el, og er i sjokk over at det klaffa nå når vi har truffet så mye bedre flere ganger før:p I tillegg hadde samboer høy feber, men svømmerne klarte seg fint likevel tydeligvis:)
Så gøy! Så lenge en treffer så er jo det tydeligvis det viktigste!:) Usikker på om vi skal dure på, eller satse på et par runder på maksimale dager :happy: er hjemme begge to og frister å bare kjøre på, men har El i slutten av uka og har en følelse på å spare opp litt kan lønne seg:rolleyes::angel4
 
Brukte EL tester, hadde sex så ofte som mulig rundt EL :)
 
Så gøy! Hmm.... Tror jeg må prøve å "spare" til maksimale dager da. Så er vi sikker på at det er futt i svømmerne på dagen som gjelder :rolleyes::oops:

Å "spare opp" for lenge er ikke en god idé. Ideelt sett bør mannen ha utløsning minst hver tredje dag. Ellers risikerer man dårligere sædkvalitet igjen, da sæden som kommer vil inneholde "gamle" og døende sædceller.

Å ha sex flere ganger om dagen er heller ikke anbefalt, med mindre mannen har kjempegod sædkvalitet. Sædceller ser ut til å "hjelpe" hverandre å svømme. Om det er for få sædceller, blir det vanskeligere for de som er der å svømme. Derfor er det anbefalt annenhver dag om man har dårlig sædkvalitet, og om man har god kvalitet, en gang om dagen.

Vi har forøvrig prøvd både hver dag, annenhver dag, og igrunnen det meste, og alle alternativene har feilet for oss. Den ene måneden det klaffet, hadde vi sex to dager på rad, og dett var dett.

Anbefalingen fra helsenorge er sex annenhver dag.
 
I nyskjerrighetens navn i disse prøve dager: hvilken sex taktikk funket for dere? Hver dag? Annenhver eller spare opp flere dager og satse alt på et? Er i 4 PP så har prøvd forskjellige så lurer på hva som funket for dere? :)
Vi hadde annenhver dag fra siste blødningsdag i 14 dager, altså fra syklusdag 7 til 21. Testet etter el og fikk positiv el test på syklusdag 12 - 14 som regel.

Vi begynte å prøve August 2017, mars 2018 fikk jeg positiv test:dummy1:
 
Å "spare opp" for lenge er ikke en god idé. Ideelt sett bør mannen ha utløsning minst hver tredje dag. Ellers risikerer man dårligere sædkvalitet igjen, da sæden som kommer vil inneholde "gamle" og døende sædceller.

Å ha sex flere ganger om dagen er heller ikke anbefalt, med mindre mannen har kjempegod sædkvalitet. Sædceller ser ut til å "hjelpe" hverandre å svømme. Om det er for få sædceller, blir det vanskeligere for de som er der å svømme. Derfor er det anbefalt annenhver dag om man har dårlig sædkvalitet, og om man har god kvalitet, en gang om dagen.

Vi har forøvrig prøvd både hver dag, annenhver dag, og igrunnen det meste, og alle alternativene har feilet for oss. Den ene måneden det klaffet, hadde vi sex to dager på rad, og dett var dett.

Anbefalingen fra helsenorge er sex annenhver dag.
Ja planen er hver 3. Dag frem til maksimale dager. Da blir det nok hver dag. De sier annenhver, men jeg tenker at om svømmerne er litt dårlige, er det ikke nok. Leste en plass at 72 timer for maksimal effekt:) alle deler har jo funket, men syntes det er spennende å høre andres erfaring :)
 
Ca annenhver dag, men det var ikke sånn at vi hadde planlagt det slik på forhånd. Har også gjort det samme tidligere, uten klaff.
 
Har klaffa for oss når vi har hatt sex dagene før el. Denne gangen to og en dag før el (altså dagen før og samme dag som positiv el test). Sist jeg var gravid hadde vi sex tre og en dag før el.
 
Sist jeg ble gravid hadde vi sex annenhver dag. Fikk positiv el test 6/6-19, men ifølge TUL skjedde befruktningen 3/6-19. Hadde sex begge dagene.

Denne gangen så februar slik ut. Hjertene er alle dagene vi hadde sex (9/2 var beskyttet). Basert på de siste to syklusene mine og el test så var eggløsningen beregnet 28/2, men ifølge TUL skjedde befruktningen rundt 17/2 :)

EABB6557-615E-4B7B-A6BB-DC9BDD799D1B.jpeg
 
Last edited:
Hadde sex 3-5 ganger i uken gjennom hele syklusen for å holde lysten oppe og passe på at svømmerne ble byttet ut hyppig. De to gangene jeg ble gravide hadde vi sex fire dager på rad, der siste dag var dagen etter eggløsningen. Litt tilfeldig at det ble akkurat fire dager på rad (uregelmessig syklus), men ville tenkt at jeg vill hatt det samme dag som positiv test og så to dager på rad etter det ☺️ Selv om både mer og mindre sikkert kan fungere, men hjalp for oss å føle at vi i hvert fall hadde lagt inn aksjer
 
Hadde sex søndag, onsdag, fredag, lørdag, hadde positivt EL-test torsdag, så egget slapp på fredag. Positiv test 9DPO :Heartred
 
Sist jeg ble gravid hadde vi sex annenhver dag. Fikk positiv el test 6/6-19, men ifølge TUL skjedde befruktningen 3/6-19. Hadde sex begge dagene.

Denne gangen så februar slik ut. Hjertene er alle dagene vi hadde sex (9/2 var beskyttet). Basert på de siste to syklusene mine og el test så var eggløsningen beregnet 28/2, men ifølge TUL skjedde befruktningen rundt 17/2 :)

Vis vedlegget 321098
Så i teorien før El, og flere dager på rad sa? Takk for fint svar. Tenker det blir hver dag fra maksimal. Da er vi garantert til å treffe, om ikke annet:)
 
Vi hadde sex hver dag denne uken - 7-8 dager på rad. I tillegg var det på kvelden så jeg lot all sperm ligge inni meg til neste dag. Kanskje tilfeldig men det klaffet etter 37 måneder med prøving for første gang :D
 
Jeg orker ikke ha sex så ofte som mange andre her, ser jeg :hilarious:

Første gangen jeg ble gravid hadde vi sex 3 dager på rad rundt da jeg trodde jeg hadde EL (hadde ikke tester).
Andre gangen hadde vi sex dagen før El, tredje gangen hadde vi sex to dager på rad da jeg hadde EL og fjerde gangen hadde vi sex ca et døgn før jeg hadde EL.

De 3 gangene jeg ble gravid etter min første graviditet i 2018 var alle i løpet av 9 mnd i 2019. (ikke alle gikk bra såklart)
Så 2019 var en år med veldig villige egg hos meg, og tydeligvis masse flaks og uflaks blandet sammen. En MA, en kjemisk og en (så langt) vellykket graviditet.
 
Vi hadde sex hver dag denne uken - 7-8 dager på rad. I tillegg var det på kvelden så jeg lot all sperm ligge inni meg til neste dag. Kanskje tilfeldig men det klaffet etter 37 måneder med prøving for første gang :D
OY så gøy! Sååå glad det Klaffet for dere:Heartred vet ikke om jeg våger prøve hver dag, men blir noen dager på rad når El er, tenker jeg :)
 
Back
Topp