Foranliggende morkake, når kjente kjente dere spark?

Augustbaby20

Andre møte med forumet
Jeg har lest at man kan kjenne spark litt seinere da og lurer på når dere med foranliggende morkake kjente spark?

Er i uke 19 nå, med nr 2 så går å venter å kjenner etter spark hverdag
 
Samme her! Jeg er 19+1 i dag og morkaka er foran. Kjenner litt, men kjente fra 17+6 med første. Er liksom litt annerledes nå, sjeldnere og svakere...
 
Har også morkake på fremre vegg, straks 19 uker. Kjenner noe iblant, gjort en stund, som sjeldne, små dult, men jeg er førstegangs så aner ikke egentlig hvordan det føles. Venter på et spark som gjør meg helt sikker på at det faktisk er babyen jeg kjenner :hilarious:
 
Min ligger foran og på høyre side, kjente fra uke 19+4. Men det kjennes ikke ut som spark, mer som leamus eller bobler i magen, er Førstegangsgravid
 
Eg er 17+6 idag eg har foranliggende morkake. Men har kjent litt bobler og dirring de siste dagene. Men om det er baby eller bare luft vet eg ikkje. Haha! :joyful:
 
20 uker nå. Har bare kjent litt murring i magen, ingen tydelige spark. Ble beroliget på OUL i forrige uke når jeg fikk vite at jeg hadde foranloggende morkake og at det nok var derfor jo ikke hadde kjent noe særlig.
 
Har morkaken helt på fremre vegg.. Er tredjegangs og kjent tidlig i begge mine tidligere svangerskap.. Det lot vente på seg denne gangen! Kjente så vidt en slags dirring i uke 16, som ble til svake sommerfuglvinger rundt uke 18. På oul i uke 19 var jeg enda ikke sikker på om jeg hadde kjent babyen skikkelig. Etter det gikk det fort! 19+5 kjente jeg første tydelige bevegelsene. Da kjente jeg de på oppsiden av livmoren, over morkaken. I går, 20+2 kjente jeg på utsiden for første gang denne gangen! Da var det helt nede mot symfysen, så jeg tipper morkaken har kommet over dette området nå.. Kjenner fortsatt ingenting der jeg gjetter morkaken ligger, så det er tydelig at den demper veldig!
 
Har også morkaken foran, mener jeg har kjent noe av og til, men vet ikke hva jeg skal tro, er førstegangsgravid så vet jo ikke om det er luft eller spark. Var på OUL på sykehuset på torsdag, så da fikk jeg se at alt var i orden, så får bare vente å kjenne etter:happy7
 
Er 18+2 med nummer to og morkaken ligger foran på venstre side. Har faktisk kjent mest liv på venstresiden og har kjent det en stund:p
 
Jeg har morkaken forran helt oppe. Så har kun kjent ting helt nede med bekkenet. Er 3 ungen. Har ikke lagt på meg noe særlig ennå så føler at jeg kjenner det bedre nå. Har de siste to dagene kjent noe på utsiden. Men tror det har vært pga at ungen type tar fraspark fra en side når den slår kollbøtte. Slik det føles ut. Er 19+2 i dag.
 
Morkaka mi ligger også foran. Kjente liv i uke 13. Med førstemann kjente jeg "bobler" i uke 17, men da lå morkaka bak. Så dette er litt motsatt av det som er logisk
 
Har min halvveis framme, og er 18+5 i dag. Har kjent smått tre ganger, men det er flere dager siden nå. Har ikke kjent noen ting i det siste
 
Morkaken foran, kjente spark med førstemann i uke 16 og med andremann rundt uke 14. Den ligger foran, og langt ned, samme plassering i begge svangerskap :) Jeg kjenner sparkene mot sidene. Er 20+0 :)
 
Førstegangs, men kjente bobler eller åling i uke 16. De sa på tul i uke 12 at morkaken lå foran. Kjente det helt nederst i livmoren, på begge sider men aller mest på venstre side. Kjenner ikke hver dag men stort sett annen hver dag ish! 17+4 i dag! Ultralyd på Ahus til onsdag :p:p
 
Morkaken min lå foran i første graviditet, kjente ikke bevegelser før uke 24 og generelt lite aktivitet etter det også, lite utenpå magen. Far fikk aldri kjent og det var sårt.

Nå er jeg 18+1 og kjenner litt rumling og dirring som jeg har kjent de siste ukene, et par forsiktige dytt. Spent på hvordan det blir denne gangen siden morkaken er bak.
 
Har morkaken foran. Forrige svangerskap vet jeg ikke hvordan morkaka lå, men da kjente jeg liv fra uke 17-18. Er 19+6 i dag, har kjent noen dult noen få ganger, ingenting tydelig enda! Gleder meg til det blir masse spark :joyful:
 
Hadde morkaka foran med første, kjente ikke soark før i uke 24-25. Har i dette svangerskapet morkaka liggende halvveis fremme på høyre side, men kjenner masse liv på venstre side, kjemte mye tidlig :) er 18+0 i dag :)
 
Har også morkake på fremre vegg, straks 19 uker. Kjenner noe iblant, gjort en stund, som sjeldne, små dult, men jeg er førstegangs så aner ikke egentlig hvordan det føles. Venter på et spark som gjør meg helt sikker på at det faktisk er babyen jeg kjenner :hilarious:
Nå har jeg definitivt begynt å kjenne liv! Fikk det ganske så bekreftet på kvelden mandag, sikker på at babyen snudde seg! Siden det har jeg kjent spark og dult hver dag. Kjenner det mest på høyre side, så kanskje livmoren ikke dekker helt foran på den siden? Blir spennende å se på OUL mandag. 19+3 i dag ifølge tul.
 
Last edited:
Morkaka foran til venstra med litt sving bak - nr4 og er 21+4 i dag, har kjent noe hver dag ca siden 19+ litt dult før det men altid langt nede til høyre
 
Jeg er 20+4 med nr 3 og kjente ikke noe særlig før jeg var i uke 19. De siste dagene har det kommet seg veldig!
 
Back
Topp