Coronavirus

Stjernedama

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
Novemberlykke2024❤️
Tenker dere mye på coronaviruset??
 
ja, faktisk. siden de snakket så mye om det i går. Blir litt urolig. Til tider litt engstlig
 
jeg var innom butikken i dag og handlet inn ting som kan fryses og tørrmat, faktisk. Pluss ett pr pakker paracet ;)
 
Jeg kjenner også at jeg er litt mer bekymret enn det jeg trodde jeg skulle være..
 
Følger myndighetenes og jobbens forholdsregler, er ikke spesielt bekymret utover det.
 
Ja, alt for mye. Klarer nesten ikke å tenke på annet og er så redd for å bli syk. Litt oppgitt over meg selv fordi jeg stresser så mye med det.. :(
 
Jeg følger med, observerer at arrangementer jeg egentlig skulle deltatt på avlyses og prøver p tenke at jeg heller får slappe av hjemme.
 
Jeg synes det er ubehagelig og vil virkelig ikke smittes, men det går greit enn så lenge. Synes det er skummelt at man ikke vet hvordan et eventuelt sykdomsforløp påvirker et foster i tidlig stadium, dét er vel tanken som plager meg mest.
 
Eg tenker nok litt meir på den enn eg elles ville gjort, men jordmor var klar på at det ikkje er farleg. Vurdere å handle inn litt ekstra til helg mtp at det kan bli å stenge skular og barnehagar framover.
 
Ok, litt bekymret nå da!:nailbiting:
Jeg er også litt corona-stressa nå o_O er ikke så redd for å syk fordi jeg er hjemmeværende, men jeg blir revet med av massehysteriet som er nå. Butikkhyllene er tomme og butikkene skal jo ikke stenge engang :wacky: får litt sånn apokalypsefølelse :bored:
 
Jeg er også litt corona-stressa nå o_O er ikke så redd for å syk fordi jeg er hjemmeværende, men jeg blir revet med av massehysteriet som er nå. Butikkhyllene er tomme og butikkene skal jo ikke stenge engang :wacky: får litt sånn apokalypsefølelse :bored:

Samme her :p er ikke redd for meg, men tenker mere på familie som er mere utsatt!
 
Jeg kjenner at jeg i dag er litt bekymret enn tidligere..om ikke for meg selv men mer for de rundt meg egentlig! Noen som vet om det er noen flere sikkerhetstiltak vi som gravid må ta i forhold til andre?
 
Jeg kjenner at jeg i dag er litt bekymret enn tidligere..om ikke for meg selv men mer for de rundt meg egentlig! Noen som vet om det er noen flere sikkerhetstiltak vi som gravid må ta i forhold til andre?
Tror ikke det har kommet ut noe enda. Men hadde det vært meg så hadde jeg holdt meg mest mulig unna andre mennesker.
 
Jeg er i den situasjonen at jeg jobber på skole, og vi har noen elever med foreldre som jobber i helsesektoren som vi må ha åpent for, og jeg har blitt bedt om å ta endel av disse vaktene. Ettersom vi gravide ikke er satt i risikogruppen så kan jeg vel ikke be om å bli fritatt for dette (har uke informert om graviditet enda)...men jeg kjenner litt på det og hadde foretrukket hjemmekontor. Vet det er en, kanskje to av foreldrene som jobber med corona-smitte-testing..og selv om de sikkert er veldig nøye på hygiene, så er det vel en sjangse for at nettopp disse barna kan bære med seg smitte..eller? Jeg veksler mellom å tenke at det går bra uansett, og til å tenke at man vet så lite enda om hvordan det eventuelt påvirker ett foster..og det skremmer meg litt.
 
Jeg er i den situasjonen at jeg jobber på skole, og vi har noen elever med foreldre som jobber i helsesektoren som vi må ha åpent for, og jeg har blitt bedt om å ta endel av disse vaktene. Ettersom vi gravide ikke er satt i risikogruppen så kan jeg vel ikke be om å bli fritatt for dette (har uke informert om graviditet enda)...men jeg kjenner litt på det og hadde foretrukket hjemmekontor. Vet det er en, kanskje to av foreldrene som jobber med corona-smitte-testing..og selv om de sikkert er veldig nøye på hygiene, så er det vel en sjangse for at nettopp disse barna kan bære med seg smitte..eller? Jeg veksler mellom å tenke at det går bra uansett, og til å tenke at man vet så lite enda om hvordan det eventuelt påvirker ett foster..og det skremmer meg litt.


skjønner godt hva du mener! Jobber selv i helsesektoren, og vil aller helst bare holde meg hjemme fremover. Men det er stort behov for personale, og siden man fortsatt ikke er i "risikogruppe", vil det vel bli vanskelig å få svangerskapspenger ?
 
Jobber i butikk og er i grunn ikke så engstelig for å bli smittet. Så lenge man tar sine forhåndsregler :) Det jeg bekymrer meg over er muligheten for at man blir permittert. Dagpengene utgjør ikke all verden sett i forhold til vanlig lønn. Og lurer da på hvordan dette vil påvirke svangerskapspengene når man må ut i svangerskapspermisjon :/
 
Jeg er hjemmeværende med barn på tre forskjellige skoler og en bhg. Nå har ene bhg ansatte på avd til jenta mi influensasymptomer. Jeg er kronisk syk med diverse og har infeksjonsutløst astma (hadde astma som barn). Leste nettopp at gravide er mer utsatt for infeksjoner, men at det ikke er noe som tilsier at vi skal få det verre enn andre eller være skadelig eller smittsomt til embryoet. Jeg er mest redd for å ikke få puste, for å være helt ærlig.

Aller mest bekymra er jeg for sønnen min, han har normalt en lungekapasitet på 70-80% og bruker Max dose med astmamedisiner daglig. Kjenner at det bekymrer meg mye om hvordan han kommer til å få det ved en event covid-19 infeksjon. Synker lungekapasiteten under 60% er det akutt innleggelse. Han er 14 år, så han er jo heller ikke småbarn lengre. Men ellers er han en sterk gutt, så det går vel helst bra.
 
Back
Topp