Når er dere gjeldfri

Håper på å være gjeldsfri før jeg er 40, men spørs vell om det blir en ny bil om noen år så da får vi se.

Når jeg er 54 år:) Er så lenge til, så kan jo godt hende at det endrer seg. Men hvis vi skal refinansiere med det første, blir det uten å endre nedbetalingstiden.

Sånn som ståa er nå vil vi være 59 :) Men håper på å få nedbetalt fortere :)

Vi skal selge huset i Norge nå i sommer, flytter til Storbritannia hvor vi har kjøpt bolig uten lån. Så blir gjeldsfri i løpet av året, 26 og 28 år gamle
SÅ utrolig deilig! drømmer om å flytte til Storbritannia selv.

Kan jeg spørre om det er jobb og sparsomhet som har gjort det, eller arv? :)

Er en god del år til, men husker ikke årstall. Derimot så har jeg et ønske om å få satt av endel sparing til guttungen å passe på at vi også har en bøffer i løpet av de neste årene, å så starte å kaste litt mer inn på huslånet. Men tiden vil vise, ALT kan jo skje innen den tid.

Forhåpentligvis før vi blir 50. Men går med planer om å bygge hus, så vi må ta høyde for et større boliglån etterhvert og da vil vi nok bruke noen ekstra år. Håper på å bygge hus med utleieleilighet, da er det null stress med større lån :)

Aner ikke enda. Har ikke gjeld eller hus så får se når den tid kommer. Vi er allerede eldre enn hva svigers var når de ble gjeldsfrie.

Om 25 år. Kjenner jeg er veldig nysgjerrig på hvor folk her bor hen og hva de tjener? Vi bor i Oslo og har helt alminnelige inntekter, så da blir det gjerne en del gjeld da, når man skal eie egen bolig :p

Om 25 år. Kjenner jeg er veldig nysgjerrig på hvor folk her bor hen og hva de tjener? Vi bor i Oslo og har helt alminnelige inntekter, så da blir det gjerne en del gjeld da, når man skal eie egen bolig :p

Bor i en by med billige boliger og vi bor "bare" i rekkehus (betalte 1.8 mill i 2014) og ikke enebolig. Vi har begge høye lønninger og spart penger hele livet. Kombinert med stor interesse for privatøkonomi og en slump med arv blir man fort gjeldfri når man er i 30årene eller tidligere.

Vi bor i Bergen, hvor prisene er blant de høyeste i landet. Vi har begge høy lønn, men jeg ble gjeldfri før vi ble samboere, og da jeg hadde nærmere 200 000 mindre i lønn enn jeg har nå.

Jeg har den fordelen at jeg aldri har vært interessert i fest og uteliv og tjohei, og ikke har noen dyre interesser :p Fordel med å være introvert og foretrekke å sitte foran tven og drikke pepsi max fremfor å gå ut i helgene :p

Vi bor i Bergen, hvor prisene er blant de høyeste i landet. Vi har begge høy lønn, men jeg ble gjeldfri før vi ble samboere, og da jeg hadde nærmere 200 000 mindre i lønn enn jeg har nå.

Jeg har den fordelen at jeg aldri har vært interessert i fest og uteliv og tjohei, og ikke har noen dyre interesser :p Fordel med å være introvert og foretrekke å sitte foran tven og drikke pepsi max fremfor å gå ut i helgene :p
Vi har ingen dyre interesser og sparer ekstremt flittig. Ingen av oss har spesielt høye lønninger, så der er vel forskjellen :) Vi har aldri eid hver for oss og hadde dermed ingenting å selge før vi kjøpte sammen.

Bor i en by med billige boliger og vi bor "bare" i rekkehus (betalte 1.8 mill i 2014) og ikke enebolig. Vi har begge høye lønninger og spart penger hele livet. Kombinert med stor interesse for privatøkonomi og en slump med arv blir man fort gjeldfri når man er i 30årene eller tidligere.
Det hjelper jo! Ingen av oss har høye lønninger, men vi har spart hele livet og sparer svært flittig fortsatt. Vi har stålkontroll på økonomien, men ingen å arve av enda (heldigvis - vil heller ha slektningene mine enn pengene deres). Så der er vel forskjellen :) Vi bor jo også et sted med svært høye boligpriser.

Back
Topp