Hvordan påvirker coronaviruset deres hverdag?

FruFrøken1991

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Januarhula 2014
Februarlykke 2016
Blir hverdagen deres påvirket? Her har vi begynt å merke mye til det på jobb, ingen ekstra timer på noen av de ansatte stakkars. Så langt ingen som er smitta i kommunen, men det kommer vel.
 
Påvirker ikke hverdagen min foreløpig. Men jeg jobber i barnehage, så jeg forventer vel at vi kommer til å få litt fritid etter hvert. Det er ikke så mange tilfeller her i kommunen, tror det er én familie i isolasjon og en del negative tester.. Kommunen har avlyst store arrangementer og slikt.
 
Samboer er pålagt å jobbe hjemmefra, og jeg er sterkt oppfordret til å jobbe hjemmefra. Synd at naboen pusser opp badet :p
 
Ingen smitta enn så lenge i kommunen her, men alle snakker om viruset om dagen. Det meste avlyses nå av arrangementer. Jeg tenker en del på det. Jobber i helsevesenet og bekymrer meg for hvordan det skal bli om mange på jobb blir smitta. Da må vel vi andre jobbe døgnet rundt sikkert. Kjenner litt på at jeg er redd for å få viruset selv. Har vært sykt mye syk i det siste og har tydeligvis et helt ræva immunforsvar.
 
Ikke direkte påvirket noe enda, men merker at det er litt spent stemning på jobb. De fleste har litt panikk for å dra dette inn i boligene vi jobber i og smitte de eldre som sannsynligvis ikke klarer den kampen.

Jeg er spent på hvordan ting ser ut om en uke eller to. Kommer bhg til å være stengt da? Hva skjer med jobb da?
 
Jag et ute og henter leverer barn som vanligt. undviker store folkemasser. Drar ikke med barne på butiken lengre. Leos lekeland rush har vi sakt att vi ikke kommer gå på til ting har roet seg ned. Er selv i risikogruppen så får hoppas vi og alle andre klarar seg. Er smitte i vår kommune
 
Før masse e-poster om det fra skolen og på jobb.

Blitt oppfordret til å ha mest mulig hjemmekontor siden vi sitter i åpent landskap.
Forbudt mot forretningsreiser.
Møter tas på Skype.
Mindre trafikk til og fra jobb.
"Rar" stemning på jobb.
Flere arrangementer både mannen og jeg skulle på er avlyste.
Foreldre møter er avlyste
 
En smittet i kommunen jeg bor i, to i den jeg jobber i. Ikke noe maasivt enda altså.

Antibac på jobb og mer håndvask.
Ungene hører om det på skolen så vi snakker litt.
Hytteturen med koret til mellomste i helga er utsatt.
Mail fra jobb med retningslinjer og hjemmekontor dersom jeg blir det minste forkjøla.

Men merker egentlig lite praktisk enda. Bare en del tanker.
 
Merker ingenting sånn direkte enda.
 
Mindre ute her også.. Flere årsaker. Smitte, Bekken og påvente av fødsel. På legetime på sykehuset kunne Ingen leger håndhilse
 
Ingen I min kommune smittet foreløpig, men i dag fikk vi avbestilling på en hytte vi skulle bygge på grunn av usikker jobb fremover hos kjøper. I et lite entreprenørfirma vil nok det merkes..
 
Vi lever som vanlig. Mer vasking osv på jobb da men. Men vi oppsøker ikke store folkemengder heller
 
Foreløbig påvirker det oss ikke så mye. Er bare 2 tilfeller her, men en del karantene.

Men jeg tenker en del på det, mest fordi vi har sykdom i hus nå. Influensa på yngste og kraftig forkjølelse på eldste og meg. Og jeg lurer på hvordan immunforsvaret vårt vil klare en korona på toppen. Også fordi yngste har astma. Heldigvis ikke av de som er verst rammet, men likevel.

Og samboer og jeg jobber i skole og bhg, så er spent på hvordan det vil bli fremover.
Er kommet mye retningslinjer nå heldigvis.

Men vi er mindre ute blant folk, tar mindre på ting i butikker osv, vasker mer hender.
 
Ikke direkte påvirket noe enda, men merker at det er litt spent stemning på jobb. De fleste har litt panikk for å dra dette inn i boligene vi jobber i og smitte de eldre som sannsynligvis ikke klarer den kampen.

Jeg er spent på hvordan ting ser ut om en uke eller to. Kommer bhg til å være stengt da? Hva skjer med jobb da?

jeg er også veldig spent på hvordan det er om en uke eller to. Jeg jobber på hotell på fjellet, og vi har hatt noen tusen innom siden januar. Har med meg det helt nødvendige i bilen i tilfelle vi blir satt i karantene på jobb :p
 
Før masse e-poster om det fra skolen og på jobb.

Blitt oppfordret til å ha mest mulig hjemmekontor siden vi sitter i åpent landskap.
Forbudt mot forretningsreiser.
Møter tas på Skype.
Mindre trafikk til og fra jobb.
"Rar" stemning på jobb.
Flere arrangementer både mannen og jeg skulle på er avlyste.
Foreldre møter er avlyste

mange som har fått forbud mot forretningsreiser, hilsen konferansesjef :eek:
 
Svømmehall og kino ble stengt i dag, samt at et par møter og kurs jeg skulle vært på er avlyst. Ellers er det meste som før. Ingen smittede eller mistenkt smittede i kommunen. Ennå.
 
Svømmehall og kino ble stengt i dag, samt at et par møter og kurs jeg skulle vært på er avlyst. Ellers er det meste som før. Ingen smittede eller mistenkt smittede i kommunen. Ennå.
Svømmehall vilken kommune er det i?
Har ikke fått med meg noet om det i vår kommune .
 
jeg er også veldig spent på hvordan det er om en uke eller to. Jeg jobber på hotell på fjellet, og vi har hatt noen tusen innom siden januar. Har med meg det helt nødvendige i bilen i tilfelle vi blir satt i karantene på jobb :p
Det var lurt :happy: en får jo bare ta ting som de kommer, ikke så mye annet vi kan gjøre annet enn å ta de forholdsreglene som ble delt :)
 
Back
Topp