Har du opplevd SA eller MA? (Spørreundersøkelse)

Har du opplevd SA eller MA?

  • Ja

    Votes: 48 62,3%
  • Nei

    Votes: 29 37,7%

  • Antall som har svart
    77
Jeg tar også Fragmin. Albyl-e først fra uke 12 var beskjeden fra Riksen i forrige svangerskap (ivf). Samme denne gangen selv om det ikke er ivf. Tar en dose crinone om dagen, ved ivf forrige gang to ganger om dagen. Jeg er ganske sikker på at medisinkomboen hjalp til med få beholde spira sist gang, så håper vi er like heldige nå! Ville tatt progesteron hvis jeg var deg, når legen har sagt det. Er jeg ikke så mye jobb og det skader jo ikke ;) i hvor mange svangerskap har du prøvd medisiner?

Sniker meg forsiktig inn her.. Fikk positiv test idag, 12 dpo. Jeg er også heterozygot.. Bør jeg kontakte lege? Og bør heterozygot også på blodfortynnede? Fikk ingenting med første graviditet.
 
Sniker fra oktober. Dere som har opplevd ma, hvordan fant dere det ut?
Første gang på ul på sykehuset. Men de trodde kanskje det var for tidlig å se noe, selv om livmorens størrelse tilsvarte 8 uker. Da hCG sank var det ikke noe håp.

Nå sist begynte jeg å spotte 8+4. HCG som ble tatt var bare 6800, noe som er altfor lavt og indikerer at embryoet ikke utvikla seg. 9+1 begynte jeg å blø rikelig og da var hCG bare 2900.
 
Sniker meg forsiktig inn her.. Fikk positiv test idag, 12 dpo. Jeg er også heterozygot.. Bør jeg kontakte lege? Og bør heterozygot også på blodfortynnede? Fikk ingenting med første graviditet.
Hei! Gratulerer med spire! :happy: i utgangspunktet trenger ikke hetrozygot gå på blodfortynnende. Tror kun det er dersom du har hatt blodpropp selv, eller at noen i nær familie har hatt det. Jeg har lest gynekologisk veileder på området, men husker ikke nøyaktig. Var først ved homozygot at blodfortynnende ble anbefalt i svangerskap. Jeg tar pga. habituell abort, og da hender det man prøver litt forskjellig for å se om det hjelper.
 
Hei! Gratulerer med spire! :happy: i utgangspunktet trenger ikke hetrozygot gå på blodfortynnende. Tror kun det er dersom du har hatt blodpropp selv, eller at noen i nær familie har hatt det. Jeg har lest gynekologisk veileder på området, men husker ikke nøyaktig. Var først ved homozygot at blodfortynnende ble anbefalt i svangerskap. Jeg tar pga. habituell abort, og da hender det man prøver litt forskjellig for å se om det hjelper.
OK, takk for svar! Både far og tante har hatt det i ung alder, og gjentatte ganger. Tar en tlf til lege bare for å sjekke!
 
Første gang på ul på sykehuset. Men de trodde kanskje det var for tidlig å se noe, selv om livmorens størrelse tilsvarte 8 uker. Da hCG sank var det ikke noe håp.

Nå sist begynte jeg å spotte 8+4. HCG som ble tatt var bare 6800, noe som er altfor lavt og indikerer at embryoet ikke utvikla seg. 9+1 begynte jeg å blø rikelig og da var hCG bare 2900.
Så trist å lese :(
 
Nei, d var første ultralyd. Tror nok jeg vil ha en tidlig ul denne gangen og..
Det skjønner jeg godt ❤ Jeg har endelig blitt gravid ved hjelp av prøverør. Er 11 uker i morgen. Jeg var i uke 6 og 8 på ultralyd. Den første ville klinikken ha og den andre for å roe meg selv. Skal på torsdag av samme grunn. Ble jo litt ekstra nærvøs når du skrev at det ble målt til 8+5 under din ma..
 
Det skjønner jeg godt ❤ Jeg har endelig blitt gravid ved hjelp av prøverør. Er 11 uker i morgen. Jeg var i uke 6 og 8 på ultralyd. Den første ville klinikken ha og den andre for å roe meg selv. Skal på torsdag av samme grunn. Ble jo litt ekstra nærvøs når du skrev at det ble målt til 8+5 under din ma..

Jeg får tul i uke 12, men synes det er for lenge å vente.. så har litt lyst på en rundt uke 8.
Er bare 4+6 i dag, tiden går sååå sakte.
 
Sniker fra mai
Opplevde ma med første. Oppdaget på privat ul i uke 9 etter at jeg mistet alt av symptomer. Embryoet var stoppet opp i uke 6
Ble gravid 3-4 mnd etterpå og fikk en velskapt sønn 9 mnd senere :Heartblue
Da vi skulle prøve på søsken halvannet år senere så mistet vi i sa to ganger etter hverandre før lillesøster kom 9 mnd senere :Heartpink
Er uplanlagt gravid med nr 3 nå og var innstilt på å miste ( fælt å si det) men her har bittelillebror klamret seg fast og vi gleder oss stort til hans ankomst :Heartblue
 
Så trist ❤ Håper det går bra denne gangen ❤hadde du vært på ultralyd tidligere å sett at alt var fint før ma ble oppdaget?

Nei, første UL, det ble oppdaget i uke 9, ca.
Denne gangen har jeg fått tidligere UL, var i uke 5 og skal i uke 8.
Krysser fingrene for oss alle :Heartred
 
Back
Topp