Barseltreff på helsestasjonen

Rocksy

Andre møte med forumet
Heisann

Da vi ikke har bodd så lenge her vi bor så hadde jeg håpet på at det var en form for arrangert barseltreff på helsestasjonen slik at jeg kunne bli kjent med folk i området. Dessverre har de sluttet med det her, har dere det der dere bor?
Hvordan skal man bli kjent med nye folk omkring, tips?
 
Dårlig gjort av dem å slutte, tar jo ikke mye tid å organisere. I trondheim blir barselgruppene til ved første gruppekontroll.. Helsesekritær og fysioterapeut gikk igjennom det kontrollen gikk utpå, for så si at om man ønsket barselgruppe så kunne alle skrive ned på ark navn på barnet, oss selv telefon og e-post. Vi hadde grupperommet til rådighet 1t etter gruppetimen for å prate sammen. (Uten helsesekretær og fysio tilstede)

Du kan evt ta opp på 4mnd kontrollen om dem som møter opp er interessert i barselgruppe?

Er ikke så god på bli kjent med nye folk selv, litt introvert. Vil tro hadde vært kjekt å bli kjent med noen med små barn som en selv, så kan barna leke sammen etterhvert osv.. hva med babysang/ åpen barnehage om det fins? Etterhvert som barnet blir større oppsøke lekeplasser/ leke i barnehage om helgene for å møte på andre med barn om det er ønskelig.

Sikkert andre med gode råd her..
Hva med å lage en tråd inne på babyverden som sier noe som "Ønsker bli kjent med folk område .... " se om du får no respons :)
 
Hvordan bli kjent med folk = du må ut og bli med på ting. Engasjer deg gjerne frivillig. Det fungerer hver gang.
 
Babysang var en god idè, hadde helt glemt det.
Å melde seg frivillig på noe synes jeg er litt vanskelig med en 2 mnd gammel baby i hus. Det må nok vente til barna er blitt støtte.
 
Babysang var en god idè, hadde helt glemt det.
Å melde seg frivillig på noe synes jeg er litt vanskelig med en 2 mnd gammel baby i hus. Det må nok vente til barna er blitt støtte.
Vi har heller ikke noe organisert barseltreff i kommunen her så jeg går på babysang for litt sosialt, og da har det utviklet seg til kafebesøk osv med den gjengen :) anbefales.
 
Vi har hatt mammatrening her, veldig sosialt.
Og så har vi åpen barnehage, der blir man fort kjent med andre.
Babysang er nevnt, men hva med babysvømming?
Ellers så kan du kanskje henge opp en lapp på helsestasjonen, hvis de har en tavle, og si du er interessert i å møte andre?
Eller lage en gruppe på fb som nevnt.
 
Back
Topp