Klarer ikke å glede meg...

MMspire

Andre møte med forumet
Hei..
Etter en spontanabort i Desember, er nervene i høyspent nå.. mistet i 6+4 da! Er nå gravid i uke 4+3 men sliter med og tro at det skal gå bra denne gangen, tørr nesten ikke å gå på do for er så redd for blod

Tror grunne til at jeg ikke klarer å slipe jubelen løs er at spontanabort ikke var i tankene mine da jeg mistet før jul.. har to problemfrie svangerskap tidligere som har gitt oss to flotte jenter, så føler meg nesten egoistisk for at dette går så innpå meg..

Flere som opplever det slikt?
 
Jepp. Har 5 spontanaborter bak meg, to i 2 trimester. Skal først komme meg gjennom tidlig ul - de to siste gangene har jeg vært der i uke 7, sett hjerteslag men dessverre et underutviklet embryo som da har endt i sa etterpå.
 
Skjønner følelsen veldig godt, det er vanskelig. Jeg snakker om det med både mann og en venninne, det hjelper litt, trollet sprekker litt i lyset. (I tillegg til tettere oppfølging fra lege og gyn)
 
Hei..
Etter en spontanabort i Desember, er nervene i høyspent nå.. mistet i 6+4 da! Er nå gravid i uke 4+3 men sliter med og tro at det skal gå bra denne gangen, tørr nesten ikke å gå på do for er så redd for blod

Tror grunne til at jeg ikke klarer å slipe jubelen løs er at spontanabort ikke var i tankene mine da jeg mistet før jul.. har to problemfrie svangerskap tidligere som har gitt oss to flotte jenter, så føler meg nesten egoistisk for at dette går så innpå meg..

Flere som opplever det slikt?

Har det på akkurat samme måte! Har 2 barn fra tidliger og ble gravid på første forsøk i fjor, som endte i MA i uke 10 i juni. Har prøvd aktiv siden, så tok tid før en ny spire ville feste seg. Men nå er jeg bare redd, og venter nesten på ny nedtur..

Får du tul etter spontanaborten? Ej spurte gyn på sykehuset når vi mistet om jeg fikk tul dersom vi vart gravide igjen, men fikk bare et raskt nei tilbake.
 
Skjønner godt dine tanker. Selv om det begynner å bli noen år siden jeg hadde en SA og har fått en datter etter det, så kverner tankene rundt SA nå som jeg har brunlig utflod. Hele kroppen sier at jeg enda er gravid, med ømme pupper og strekning i magen nå og da, men jeg er bekymret konstant. Har tenkt tanken om å ta en digital graviditetstest for å sjekke om den kan indikere noe, men tror jeg venter til UL i neste uke...
 
Hadde SA i november 6+3, kjenner akkurat slik som deg !
Er 5+5 idag, men lite symptomer og føler bare jeg går og venter på det samme skal skje denne gang. Helt forferdelig følelse og ha.
Men vi lever jo for håpet....
 
Kjenner til den følelsen ja.. ble gravid for første gang i juli i fjor, men endte i spontanabort. Det var ikke i mine tanker heller i det hele tatt! Ble gravid igjen i januar i år å gikk bare å gruet meg, lite glede for hadde så mye bekymringer om å miste igjen og jeg hadde rett for jeg mistet igjen i februar :/ MEN, så og si alle spontanaborterer en gang eller to i løpet av livet enten de vet de er gravide eller ei. Somregel går det fint 2 eller 3 gang. Man hører som oftest om oss som mister fordi det er vi som ofte snakker høyest om det. I de fleste tilfeller så går det bra :) lykke til!
 
Kjenner veldig godt igjen tankegangen din. Klarer selv ikke å glede meg skikkelig over at jeg er gravid nå etter SA i januar. SA var ikke i mine tanker da, men nå tenker jeg fryktelig mye på det. Er spent på når tid den redselen går bort, om den i det hele tatt gjør det :sorry:
 
Ja dette kjenner jeg meg VELDIG igjen i. Jeg klarer heller ikke å glede meg eller være veldig positiv. Jeg tenker også slik at dersom jeg gleder meg så BLIR det å gå galt, noe som er en fryktelig tvangstanke jeg må få vekk. For min del handler det om at dersom det som skjedde sist skjer så vil det være over og ut for oss mtp å få barn naturlig. Har bare en eggleder igjen. Føler det er enormt mye på spill! Og jeg tenker konstant at det blir å gå galt. Jeg blir iallefall ikke å slappe av før jeg har sett på TUL at Frøet sitter på riktig plass OG 12 uker et gått...
 
Ja, vi mista i starten av feb i uke 10, så det sitter langt inne å glede seg over dette. Nå er jeg veldig kort på vei foreløpig, og tenker at hvis det skal skje så la det skje nå! Hadde nok gått med dødt embryo noen uker, da hCG var lavt da jeg begynte å blø. Følte meg ikke gravid sist heller. Mye smerter i magen, men jeg har blant annet fibromyalgi, så jeg veit aldri hva som er hva av smerter, da nervesystemet er overfølsomt. Føltes veldig urettferdig å gå så lenge og så plutselig våkna jeg en morgen med blødning. Jeg hadde ikke tatt TUL, noe jeg vil gjøre denne gangen om jeg går til uke 8.
 
Back
Topp